recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tekniker kræver google konto oplysninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tekniker kræver google konto oplysninger

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tekniker kræver google konto oplysninger
    Sendt: 01-November-2017 kl. 13:24
Hejsa alle sammen, jeg er lidt på herrens mark.

Jeg vil gerne have repareret min telefon som er en blackview bv6000. den har defekte højtalere og mikrofoner, altså hardware dele som jeg lige forstår det.

jeg sendte min telefon ind til itlagersalg.dk  hvor jeg har købt telefonen, fik så en mail 2 dage efter afsendelse at telefonen nu var hos deres teknikere for at bliver lavet.

2 dage efter igen får jeg så denne mail som gør mig rundtosset.

her siger de at de skal bruge mine google oplysninger for at lave telefonen, jeg spørger dem hvilke oplysninger de skal bruge og hvad min sikkerhed for at de ikke bliver misbrugt er.

jeg får svar tilbage med at de ikke kan garantere mine oplysninger (brugernavn og kode) bliver misbrugt, men at de er et professionelt firma som lever af dette, og at hvis jeg vil have lavet min telefon skal jeg sende dem disse oplysninger.

jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, selvfølgelig vil jeg have lavet min telefon, og har da fået lavet telefon før i tiden andre steder hvor de ikke har bedt om mine google konto oplysninger.

jeg videre giver da ikke bare mine konto oplysninger, det ville give adgang til dankort oplysninger, cpr nummer osv osv..

hvad skal jeg gøre?

Håber der er nogle med forstand på dette som kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen 
Jacob Thor


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 13:44
Jeg ville heller ikke give dem oplysningerne.

Evt. ville jeg lade dem resette telefonen og så må man leve med at den installeres igen.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 13:51
det var også hvad jeg skrev i i min sidste mail til dem, at de blot kunne "hard Resette" den. men det har ejg ikke fået svar på om de kunne eller ville, men kommer det så vidt at de ikke kan eller ikke vil gøre dette hvad pokker gør jeg så?

kan jeg kræve at de betaler beløbet for telefonen tilbage? (den er kun 3-4 måneder gammel)
på forbrugerrådets hjemmeside står der at man ved en"mangel" kan kræve beløbet refunderet indenfor reklamationsrettens tid. og jeg vil da påstå at det er en mangel at hverken mikrofon, øre-højtaler eller højtaleren virker i telefonen. :)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 13:53
Du skal ikke give dem de oplysninger, de skal kunne lave den tlf. uden. Jeg kan slet ikke forstå de beder om de personlige koder.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 14:02
det lader jeg så pænt værre med, de skal da ikke have adgang til mit cpr nummer og dankort osv osv osv for at kunne lave min telefon sys jeg, men når de så kommer og  siger at de ikke kan lave den uden google kontoen, hvad gør jeg så?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 14:52
Det må de løse på en anden måde. Basta.

Du kan evt. ringe til forbrugerrådet og hører deres mening om hvordan du skal forholde dig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 15:23
Hvorfor ikke bare gøre det lette?

Fjern alle de oplysninger du ikke mener de skal have adgang til og stik dem brugernavn/adgangskode.

Når telefon så kommer tilbage fra reparation, ændrer du adgangskode og herefter lægger du dine informationer ind igen.


Jeg må så indrømme at jeg på både google og apple (iTunes) konto ikke har nogle personfølsomme oplysninger.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 16:11
Som alle dine mails Klaus? - Der er intet "følsomt" deri? :-) (kun det meste af ens private liv?)

Det eneste jeg lige umiddelbart kunne forestille mig var hvis de skulle ind og slå find my phone fra, men lige umiddelbart ved jeg ikke om de er tvunget til at skifte hele "bundkortet" for at reparere højttalerne, som eventuelt kunne trigge at der skal laves en "reset".

Men uanset hvad ville jeg ALTID spørge hvad de skal bruge de oplysninger til først. og generelt NEJ så ville jeg ikke bare udlevere de oplysninger.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 16:17
nej nej nej - du skal IKKE under nogen omstændigheder give dem login til din Google konto  - aldrig nogensinde. Udover at du derved giver adgang til alle mulige private ting, mails, billeder, google drive, alle mulige social media konti som evt. er bundet op på dit google login osv. osv., så kan det også misbruges under og efter på så mange måder så du drømmer ikke om det. 

bed om at få telefonen tilbage, reset den selv og slet alt på den (bør man iøvrigt ALTID gøre inden man afleverer sin mobil til reparation uanset om vi taler iPhone eller Android) , og indlever den til reparation igen uden at der er konfigureret en konto på den.  Et værksted skal ALDRIG nogensinde bruge dit Google eller Apple ID til noget for at reparere en telefon.  Det kan være nødvendigt med login for at resette telefonen, og en tekniker kan derfor måske finde på at spørge, men den situation skal løses ved at du selv resetter den og helst inden du indleverer den.

PS: Og selvfølgelig har du ret til at få din mobil repareret uden at oplyse hverken google eller apple ID 



Redigeret af spawn - 01-November-2017 kl. 16:26
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 18:03
skriv til ekstra bladet, eller fortæl i det mindste værkstedet at du tænkt dig at gøre, hvis de ikke kommer til fornuft.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 19:22
I teorien behøver man ikke en Google konto for at få en android telefon til at virke,og man skal så vidt jeg husker ikke bruge bruge noget til at nulstille en android, hvis bare man har åbnet åbnet med pinkode eller hvad man nu bruger. Man skal derimod bruge password til Apple konto for at nulstille en iPhone.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 19:42
i får tusind tak folkens, heldigvis er vi nået frem til at de sender mig telefonen hjem så jeg selv kan låse den op, resette den og fjerne min google konto fra den, (hvilket jeg jo selvfølgelig skulle have gjort inden de fik den) men jeg tænkte da ikke over at de skulle åbne min telefon for at skifte noget hardware i den.

jeg får den hjem om et par dage og så sletter jeg selv alt på den inden de får den retur igen.

men jeg sys nu stadig det er lidt mærkelig at de skal åbne min telefon for at have skiftet noget hardware i den, det burde vel kunne være root menuen man ville skulle tilgå for at den skulle acceptere de nye komponenter, eller er jeg helt galt på den?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu