recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V

 Besvar Besvar Side  <1 21222324>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har ingen pixelfejl jeg har med de ting som jeg ser, ikke set banding.


"Med de ting jeg ser", netop sådan har langt de fleste det. De ser hverken yellow tint eller banding, på deres OLED tv, for de kigger ikke efter det.


Klaus

Jeg er enig med dig i, at mange ikke ser de typiske billedefejl som forekommer på OLED. Eller rettere de ser det måske, og ved ikke hvad det er, eller de er ligeglade med billede kvalitet. 

Når det så er skrevet, så er mit nuværende Pana OLED gennemtestet på alle leder og kanter, og indrømmet, for at finde eventuelle fejl. Den øvelse kommer helt af sig selv, når man har været igennem to defekte TV.

Klaus må jeg have lov til spørge, har du selv et OLED?


Sorry, jeg er ikke så skarp i det med at kun citere det jeg vil, på en telefon, med alle de “quotes” der står.

Det jeg bare vil sige er, at Jeg synes det er en nedladende måde du “svarer” på, med et spørgsmål, Hother. Hvis du har fulgt med, og det ved jeg du har, så ved du jo godt Klaus ikke har et OLED. Din måde at skrive på, er en virkelig dårlig måde at prøve at sige på, at Klaus ikke bør have en mening omkring emnet, fordi han ikke selv har OLED. Og du skal ikke bilde mig ind, at andet er ment med din formulering, for du VED han ikke har OLED.

Du har bare ikke lært sprogets facetter Martin. Når Hother spørger sådan er det for at pointere at Klaus udtaler sig på forkert grundlag
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 12:58
Kampus, hvilket forkert grundlag er det jeg udtaler mig på?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[Den øvelse kommer helt af sig selv, når man har været igennem to defekte TV.

Klaus må jeg have lov til spørge, har du selv et OLED?


Du har været gennem to "defekte" tv. Når jeg skriver defekt i anførselstegn, er det fordi de tv var okay i følge Panasonics kvalitetskrav til deres produktion..
Du har med andre ord været med i Panasonics panellotteri og trak tredje gang et rigtigt godt panel.

Hvilket tv jeg har, skal du næppe grave dybt i hukommelsen (eller forum.recordere.dk) for at finde. Men det har ingen relevans i denne debat.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[Den øvelse kommer helt af sig selv, når man har været igennem to defekte TV.

Klaus må jeg have lov til spørge, har du selv et OLED?


Du har været gennem to "defekte" tv. Når jeg skriver defekt i anførselstegn, er det fordi de tv var okay i følge Panasonics kvalitetskrav til deres produktion..
Du har med andre ord været med i Panasonics panellotteri og trak tredje gang et rigtigt godt panel.

Hvilket tv jeg har, skal du næppe grave dybt i hukommelsen (eller forum.recordere.dk) for at finde. Men det har ingen relevans i denne debat.


Klaus
Først og fremmest tror jeg ikke at Panasonic har testet på mine TV. Dernæst så har Panasonic bekræftet, at mine 2 første OLED var defekte - hvilket fører mig tilbage til, at Panasonic formentlig ikke tester på alle deres OLED TV.

I øvrigt, hvis jeg skal underlægges Panasonic´s kvalitetskrav til sig selv, så vil jeg altså gerne kende dem - forinden et køb. Jeg må huske at spørge forhandleren næste gang.

Næh, jeg husker ikke hvilket TV du har. Men for mig har erfaring og længere tids brug af de ting folk udtaler sig om betydning. Ellers er det bare noget som de har læst sig til, eller set hos en forhandler og dennes butiksindstillinger. Det kan jeg ikke bruge til ret meget. 

PS. Mine spørgsmål og svar er bestemt ikke for at virke nedladende. Det tror jeg såmænd heller ikke at Klaus mener - kender jeg ham ret.


Redigeret af Hother - 09-Marts-2018 kl. 13:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Først og fremmest tror jeg ikke at Panasonic har testet på mine TV. Dernæst så har Panasonic bekræftet, at mine 2 første OLED var defekte - hvilket fører mig tilbage til, at Panasonic formentlig ikke tester på alle deres OLED TV.

I øvrigt, hvis jeg skal underlægges Panasonic´s kvalitetskrav til sig selv, så vil jeg altså gerne kende dem - forinden et køb. Jeg må huske at spørge forhandleren næste gang.


Så du mener at Panasonic sender utestede topmodel-tv ud på markedet?

Din forhandler kender næppe Panasonics kvalitetskrav på enkelte tv og kommer næppe til det. I den sidste ende så slækker man på kvaliteten for at holde prisen nede.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Først og fremmest tror jeg ikke at Panasonic har testet på mine TV. Dernæst så har Panasonic bekræftet, at mine 2 første OLED var defekte - hvilket fører mig tilbage til, at Panasonic formentlig ikke tester på alle deres OLED TV.

I øvrigt, hvis jeg skal underlægges Panasonic´s kvalitetskrav til sig selv, så vil jeg altså gerne kende dem - forinden et køb. Jeg må huske at spørge forhandleren næste gang.


Så du mener at Panasonic sender utestede topmodel-tv ud på markedet?

Din forhandler kender næppe Panasonics kvalitetskrav på enkelte tv og kommer næppe til det. I den sidste ende så slækker man på kvaliteten for at holde prisen nede.


Klaus
Ja, det virker på mig som om at flere TV-producenter har sendt fejlbehæftede TV på markedet. Måske velvidende at en hel del af deres produkter er med fejl.

Det med den slækkede kvalitet er vi absolut enige om.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 14:12
De er næppe fejlbehæftede, de er indenfor kravene, kravene er bare ikke så skrappe, som du og jeg kunne tænke os at de burde være.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 09-Marts-2018 kl. 14:13
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

De er næppe fejlbehæftede, de er indenfor kravene, kravene er bare ikke så skrappe, som du og jeg kunne tænke os at de burde være.


Klaus
Skal vi ikke bare lægge den død Klaus. For som du sikkert har forstået kan jeg ikke bruge producenternes egne krav til noget. Derfor er mit udgangspunkt ved en fejl at klage.

Det der bare bedrøver mig er jo, at folk der køber nye TV reelt er i risiko for at købe noget...ja.... bras. Det bør folk vide.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 14:26
Det største problem er at folk vil have det perfekte, men stort set ingen er rede til at betale hvad det koster. Derfor får os, som gerne ville betale, kun det bløde mellemklasse. Der er intet salg i de helt dyre tv, derfor bluver de ikke produceret og solgt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det største problem er at folk vil have det perfekte, men stort set ingen er rede til at betale hvad det koster. Derfor får os, som gerne ville betale, kun det bløde mellemklasse. Der er intet salg i de helt dyre tv, derfor bluver de ikke produceret og solgt.

Klaus
Enig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det største problem er at folk vil have det perfekte, men stort set ingen er rede til at betale hvad det koster. Derfor får os, som gerne ville betale, kun det bløde mellemklasse. Der er intet salg i de helt dyre tv, derfor bluver de ikke produceret og solgt.

Klaus

Hvis og når en producent vælger, at markedsføre et tv, med en startpris på små 45000kr, må man som kunde kunne forvente en bedre kvalitet. Det er ikke forbudt, at selektere sine indkøbte paneler, det må ikke være kundens opgave.
Om jeg har været heldig med mit A1 fra Sony, det kan jeg kun gisne om, eller om Sony sorterer med hård hånd, kan jo også være en mulighed.
Prisen må jo heller ikke som udgangspunkt, være et parameter for antal fejl. Det kan accepteres, hvis kunden informeres om sorterings klassifikation og deraf forventelige mangler.
Man skal vel heller ikke acceptere, at en billig bil, som udgangspunkt mangler bakgearet eller andre ting.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 16:24
Det er LG der vælger panelerne fra til Sony.

Men, jeg er ikke sikker på at en startpris på 45.000 er nok til grade A paneler.

Og jo, man kan firvente at et tv til 10.000 har flere "skavanker" end et til 45.000, for øvrigt er det også forkert at kalde banding for fejl (på samme vis som clouding), køber du en bil til 450.000 forventer du også et bedre gearskte end i en bil til 100.00. De "skavanker" jeg taler om er banding og clouding, hvilket ikke svarer til et manglede gear, men lækkerhed i gearskiftet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 21222324>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu