recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V

 Besvar Besvar Side  <1 23456 24>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 17:33
Øv Øv hvor lyder det bare vildt surt. Jeg ville også blive komplet sindssyg over sådan en fejl. Godt nok for dårligt på sådan et dyrt tv , som jo , alt andet lige , skulle være et af de bedste tv på markedet. Måske kan du reducere det lidt vha indstillingerne , evt en prof kalibrering kan hjælpe.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 18:21
Ja det er ski Træls😏. Havde tænkt på at få lavet en kalibrering af CSN teknik, men tvivler det fjerner eller gør det mindre synligt. Og sådan en kalibrering består jo at 2 kalibreringer, da der osse ska kalibreres for HDR, sååå en ca pris på 6.000kr , uhaaaaa ☺️
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 18:46
Det vil ikke fjerne banding. Det er desværre lidt et lotteri. Der er dog en chance for, at det bliver mindre udtalt efter et par af de automatiske wash-cycles. Se tiden an.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 19:18
Ja måske , men tror ikke det fjerner det. Øv øv 😏
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 07:39
Ej det da vildt dårligt! :(
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 08:44
For lige at få den ned på jorden: Samtlige anmeldelser af OLED-TV nævner denne banding, så det kan næppe komme som en overraskelse, at det eksisterer. Det betyder naturligvis ikke, at man ikke må blive skuffet over, at få byttet et banding-fri panel, til ét der lider af banding. Jeg synes dog, at folk går lidt i selvsving og finder høtyve frem over et problem, som efterhånden er veldokumenteret og som har vist sig på næsten samtlige tests af OLED-skærme på tværs af alle producenter.

Personligt har jeg aldrig set et eksemplar, som ikke led af banding i en eller anden grad, men det har varieret ved hvilket gråtone-niveau det blev fremtrædende, hvor det bedste panel have issues omkring 5 IRE og det værste allerede fra 15-20 IRE.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 10:15
Den er på jorden. Og nu går jeg ik i selvsving, men fortæller bare mine oplevelser med min OLED E7V. Og jo kan godt genkende ordet BANDING da de oplyste mig om det, men jeg er jo så ikke så oplyst som du er om dette problem. Nu har jeg haft Pioneer krp 600m i mange år og har ikke haft dette problem før. Og min 508D Pioneer har heller ikke dette problem.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 10:41
Fandme noget lort Kim. Kan du ikke lade handlen gå tilbage?
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:03
Hey Kampus. Det lyder ikke sådan, når værkstedet skrivet :



Hej Kim
Jeg har kikket på dine billeder, det du kan se er noget som hedder Banding. Noget som er på alle store LCD og Oled skærme.
Så det overholder specifikationerne.
Mvh
Carsten
SCG
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:05
De var hurtige og flinke med at skifte Panelet med den pixel fejl, at så de gir mig et med BANDING tilbage, var jeg ikke forberedt på. 😏
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hey Kampus. Det lyder ikke sådan, når værkstedet skrivet :



Hej Kim
Jeg har kikket på dine billeder, det du kan se er noget som hedder Banding. Noget som er på alle store LCD og Oled skærme.
Så det overholder specifikationerne.
Mvh
Carsten
SCG

Jeg har aldrig oplevet banding på mine 2 Pana og 2 Pio skærme. Tror jeg ville køre en sag hvis det var generende. Det er jo ikke et Bilka TV til få 1000 kroner, men et highend TV til over 20k
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

De var hurtige og flinke med at skifte Panelet med den pixel fejl, at så de gir mig et med BANDING tilbage, var jeg ikke forberedt på. 😏

Det råber jo til himlen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu