recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man købe Yousee boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man købe Yousee boks?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wildjack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildjack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man købe Yousee boks?
    Sendt: 07-November-2017 kl. 18:22
Jeg har i snart snart 8 år haft den gamle Yousee boks, som jeg har betalt omkring 100kr for om måneden. Har flere gange spurgt Yousee om jeg ikke kunne købe en boks der kunne det samme, da nogle få tusinde trods alt hurtige ville være tjent hjem, hvilket de altid har sagt ikke kunne lade sig gøre.

En kammerat sagde dog at det ikke kunne passe, uden at han dog lige kunne henvise til det, så inden jeg evt sender en klage til Yousee over at have betalt nærmere 10.000kr over de sidste 8 år, så tænkte jeg lige at spille bolden op her, og få styr på fakta, som jeg håber I kan hjælpe med.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 18:55
Når du skriver kunne det samme, hvad mener du så? for de 108kr du har betalt pr.mnd har du haft adgang til "Tv-arkiv og Start forfra og eventuel adgang til YouSee Film og Serier samt musik"  disse ting ville ikke fungere på en anden DVB-C tuner boks.
Til top
Wildjack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildjack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 19:03
True, det var dårligt formuleret af mig.

Det som jeg har haft behov for at se HD kanalerne, som de sagde jeg ikke kunne se uden, og at jeg ikke kunne købe en boks til dette. Forstod dog på min kammerat at han slet ikke havde noget boks, hvilket jeg antager er fordi han har et nyere tv. Med de priser der er på tv, så kunne jeg nærmest gratis have købt et bedre 40" tv for de penge som boksen har kostet mig.

Giver det mening ift at kunne besvare mit spørgsmål? Min tanke er om jeg har noget at klage over, når de de gange jeg har været i butikken er blevet afvist mht at købe en boks til HD kanalerne, i.e. ingen rådgivning, hvor jeg reelt burde have handlet anderledes, såfremt de blot havde givet mig et minimum af information/service.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 19:16
detkommer an på hvordan det er blevet komunnikeret. ja "HD kanalerne" kræver en boks hvis det ikke er et HD-ready TV som minimum. Jeg ville ikke bruge tid på det, og slet ikke hvis det først er 8år senere du agere på det desværre.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Wildjack Wildjack skrev:

Jeg har i snart snart 8 år haft den gamle Yousee boks, som jeg har betalt omkring 100kr for om måneden. Har flere gange spurgt Yousee om jeg ikke kunne købe en boks der kunne det samme, da nogle få tusinde trods alt hurtige ville være tjent hjem, hvilket de altid har sagt ikke kunne lade sig gøre.

En kammerat sagde dog at det ikke kunne passe, uden at han dog lige kunne henvise til det, så inden jeg evt sender en klage til Yousee over at have betalt nærmere 10.000kr over de sidste 8 år, så tænkte jeg lige at spille bolden op her, og få styr på fakta, som jeg håber I kan hjælpe med.

En YouSee-boks kan ikke købes - KUN lejes.

Men... Du kan købe en boks eller et TV, som kan modtage HD-kanaler. Skal du have ekstrakanaler tilkøbt hos YouSee, så skal du have et kort samt et modul, som skal i TV'et eller boksen. Dette er mulighederne, hvis du kun skal bruge udstyret til at se TV på.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 20:14

Der er mange 3126 bokse at købe på DBA, Gul og gratis, og det har været muligt i mange år. Havde en for Ca 6 år siden som jeg havde købt, der gives ikke support på købte bokse.
Nu gives de væk til de kunder der lejer en Humax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 21:49
Hvis du har lejet boksen i 8 år, kun for at se HD kanaler, så er du taget i .....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 21:59

Det er den tid den har været på markedet, selv dengang, eller ikke så længe efter, kunne der købes bokse på det frie marked hvis det eneste ønske var at kunne modtage Digitalt, og idag koster sådanne ikke mange penge, sæt en USB Stick i, og du har en PVR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du har lejet boksen i 8 år, kun for at se HD kanaler, så er du taget i .....


Ja, hvis det kun var for det kunne han have købt en ny boks til under 500 kr.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 22:04
Utroligt du ikke har googlet dit spørgsmål for 8 år siden, var kommet ind på siden her og fået de svar dengang. Yousee er ikke interesseret i at rådgive så de tjener mindre på kunderne, de er købmænd
Til top
Wildjack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildjack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du har lejet boksen i 8 år, kun for at se HD kanaler, så er du taget i .....

Præcis det jeg også lige indså nok var tilfældet.
Til top
Wildjack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildjack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Utroligt du ikke har googlet dit spørgsmål for 8 år siden, var kommet ind på siden her og fået de svar dengang. Yousee er ikke interesseret i at rådgive så de tjener mindre på kunderne, de er købmænd

Jep, helt enig, men har spurgt i butikken flere gange, fordi jeg ikke kunne forstå det, og hver gang fået et svar om at der ikke var andre muligheder.

Nå, aktierne er solgt i TDC, og så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg fremover kan se mit fodbold uden at have Yousee, for mig skal de ikke tjene en krone på fremover.

Tusind tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu