recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man købe Yousee boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man købe Yousee boks?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 23:56
Du kan ikke det samme med andre bokse, som du kan med YouSee boksen.
Går YouSee boksen i stykker, for du en anden kvit og frit.
Du har haft fri support på boksen i samtlige 8 år.

Alt dette koster selvfølgelig mere end en 500 kroners DVB-C boks.

Klaus
Der aldrig kunne finde på at bruge så mange penge på hverken boks eller kabel-tv.
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 09:34
Den nye YouSee boks koster så også kun 30 kr pr mrd hvis man ikke er medlem af en antenneforening eller lign.
For de 30 kr har man så 1000 gb harddisk, start-forfra, arkiv, og lejefilm mm.... det har du ikke hvis du f.eks køber en boks af anden fabrikat
Ning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 10:26

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den nye YouSee boks koster så også kun 30 kr pr mrd hvis man ikke er medlem af en antenneforening eller lign.


Det er netop via foreninger med udvidet aftale at den fås til Kr.30/måned, eller hvis der haves direkte afregning til You See.
Så med andre ord, de fleste betaler Kr.30/måned.

Redigeret af Radiomanden - 08-November-2017 kl. 10:28
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 12:53
Er helt ny bruger af Yousee boksen.
I mit Tv med to tunere, har jeg haft kort og kortlæsere for at kunne se de 10 vælg selv kanaler jeg har. De har stået mig i ca. 900 kr. men når jeg se tv gennem boksen har jeg ikke længere brug for kortene. En anden detalje er, at jeg har en Chrome Cast for kunne se DR’s arkiv. Det gør boksen også for mig. Samlet set svarer det til en besparelse på de første 3 års leje af boksen.
Til top
Wildjack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildjack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den nye YouSee boks koster så også kun 30 kr pr mrd hvis man ikke er medlem af en antenneforening eller lign.
For de 30 kr har man så 1000 gb harddisk, start-forfra, arkiv, og lejefilm mm.... det har du ikke hvis du f.eks køber en boks af anden fabrikat


Well, det er korrekt. Nu er boksen så også lige gået i stykker i sidste uge, så selvom der er harddisk på den, så er den jo ikke meget værd, når man ikke kan tage det ud fra denne harddisk (altså på den gamle, ved ikke om man kan det på den nye), og slet ikke noget værd, nu den er gået i stykker. Uden en backup funktion eller andet, så er det jo lidt nytteløst, med mindre det blot at have aftens film liggende som skal ses indenfor kort tid.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 13:15

Det er ikke muligt at udtage optagelser fra HDDen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Wildjack Wildjack skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den nye YouSee boks koster så også kun 30 kr pr mrd hvis man ikke er medlem af en antenneforening eller lign.
For de 30 kr har man så 1000 gb harddisk, start-forfra, arkiv, og lejefilm mm.... det har du ikke hvis du f.eks køber en boks af anden fabrikat


Well, det er korrekt. Nu er boksen så også lige gået i stykker i sidste uge, så selvom der er harddisk på den, så er den jo ikke meget værd, når man ikke kan tage det ud fra denne harddisk (altså på den gamle, ved ikke om man kan det på den nye), og slet ikke noget værd, nu den er gået i stykker. Uden en backup funktion eller andet, så er det jo lidt nytteløst, med mindre det blot at have aftens film liggende som skal ses indenfor kort tid.

Du skriver den er gået i stykker, hvordan udmynter det sig?
Min den gamle gik nemlig også i stykker i sidste uge..... ville pludselig kun vise grundpakken..support påstår det er boksen det er galt med. Har prøvet at sætte en til jeg har lånt og det er nøjagtig det samme... har en lille mistanke om at det er numre Yousee laver for at vi skal droppe de gamle bokse
Ning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 12:14

Er der undersøgt om det er kortet der er et problem med.? Hvis der bruges kort.
Er den indstillet til frekvens 450 MHz.?


Netværks-id      100
Frekvens      450 Mhz
Symbolrate       6875
Modulation       64

Redigeret af Radiomanden - 14-November-2017 kl. 12:17
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Wildjack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildjack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 14:16

Der er ikke noget kort i den. Blot en deres Samsung boks. Lige når går den enten i Boot mode, og hvilken den kan gøre uafbrudt over flere dage. Lige nu, efter at have prøvet diverse reset metoder, veksler den mellem at boote, og så ende med blot at have 4 streger på displayet, men uden mulighed for at jeg kan tænde/slukke den. En enkelt gang har jeg fået den til at boote, og herefter loade, men ende efter et kvarters tid igen med de fire streger, og ingen mulighed for at tænde/slukke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 14:19

Det tyder på at den er død.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Wildjack Wildjack skrev:

Lige når går den enten i Boot mode, og hvilken den kan gøre uafbrudt over flere dage. Lige nu, efter at have prøvet diverse reset metoder, veksler den mellem at boote, og så ende med blot at have 4 streger på displayet, men uden mulighed for at jeg kan tænde/slukke den. En enkelt gang har jeg fået den til at boote, og herefter loade, men ende efter et kvarters tid igen med de fire streger, og ingen mulighed for at tænde/slukke.
Med sådanne symptomer og høj alder ville jeg tjekke for "Bad Capacitors" (prøv at Google de ord) i (hovedsagelig) strømforsyning.
Hvis du ikke selv er lidt erfaren med loddekolbe, kender du måske en der kan hjælpe med at skifte kondensatorer?
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 20:34
Idet jeg har repareret en Samsung boks for et lignende symptom, vil jeg støtte op om Jørgens forslag.

Jeg skiftede to kondensatorer i strømforsyningen og så, virkede den igen.

Flå låget af og kig efter bulede lytter.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu