recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Android Tablet er den bedste *
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Android Tablet er den bedste *

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Masser af RAM var nødvendigt dengang for 4 år siden.

I dag har man alt i skyen.....



Klaus
Hvad er det du har i skyen ?

Tænker du på diskplads, som ikke har noget med ram at gøre.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 15:52
Jo, men skyen hænger vel mere sammen med hukommelsen frem for ram. Eller hvad Klaus?

Jeg tænkte også på skyen, da jeg på min nuværende Tab S kun valgte en hukommelse på 16 GB.

Desværre har jeg ikke helt lært at bruge skyen. Mine mobilfotos havner automatisk i Google Drive, og det gør de også mht til mine Sony Kamerafotos.
Men for at de havner oppe i skyen, skal de jo lige først overføres fra Sonykameraet overpå min Tablet, der også har en god fotovisningstørrelse.

Så burde jeg nok herefter slette alle mine fotos på enheden og ikke tænke på MicroCDkort, idet jeg kan få skybillederne via Googlebilleder.

Jeg tager enormt mange fotos og lægger dem gratis ud på Google Drive, hvor størrelsen til gengæld ikke er fuld.
Dog abonnerer min kone på den dyre udgave af Google Drive i eget navn, og hun redigerer også disse (mine) fotos, hvilket jeg slet ikke gør. Hun laver årligt flere papirfotobøger.

Mit behov er således kun at have en rodebutik af fotos liggende på min Tablet, som jeg kan finde og vise, men som ikke er ordnet i system.

Så jeg er da meget lydhør og taknemmelig for et godt forslag :)
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 19:33
Jeg fornemmer, at ikke alle er klar over, hvad Ram betyder, men også at nogle ikke forstår betydningen af at besidde mange Ram på enheden.
Som nævnt har min oneplus 5 hele 8 GB, mens jeg hele tiden mangler ram, når jeg åbner for mange sider på min Tab S. RAM, der kan være nødvendige at holde momentant åbne.

Her findes et interessant link, der virkelig fortæller, hvorfor det er godt og nødvendigt, at mobilen og Tablet'en har mange Ram.

https://android.gadgethacks.com/how-to/much-ram-will-you-need-your-next-android-phone-0175356/

Redigeret af bentpetersson - 14-November-2017 kl. 19:34
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 19:43
Er du selv klar over hvad ram er ?

Du roder en del rundt i begreberne mht til ram og hukommelse.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 19:50
Måske du skal forklare det? Hvad er Ram og betydningen af Ram. På forhånd tak.

Måske du også vil være flink at forklare hvor jeg "roder rundt"
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:05
Denne sætning f.eks. Ved ikke hvad det er for noget hukommelse du vil hente i skyen. Du tænker sikkert på diskplads.
Du har næppe et behov for at udnytte CPU og hukommelse(ram) i skyen.

“Jo, men skyen hænger vel mere sammen med hukommelsen frem for ram. Eller hvad Klaus? “

Meget ram er selvfølgeligt godt, men kun hvis man kan udnytte det. Ellers er det bare spildte resourcer der kunne være brugt til noget andet. Kan du virkeligt udnytte dine 8GB og til hvad ?
Ville 6GB ikke være bedre, hvis den nu er hurtigere ? Måske ville pengene være bedre brugt på en hurtigere disk eller intern bus fremfor mange GB ram.

Har du nogle 32bit programmer ? Kører Android og alle app 64bit ?
Dine 32bit programmer har heller ikke meget at benytte 8 GB til ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:13
Prøv at se hvor langsom din OnePlus er, selvom det er den telefon med mest ram.
Måske betyder GB ram ikke alt.
https://www.tomsguide.com/us/iphone-8-benchmarks-fastest-phone,review-4676.html#?utm_source=applenews&utm_medium=syndication
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:18
Tak lahan. Blander du ikke mit indlæg lidt sammen med en andens?

Jeg stillede dig flere spørgsmål. Jeg glæder mig til at læse et uddybe svar. Prøv at svare. Jeg glæder mig altid til at lære nyt.

Jeg går ud fra at vi er enige om at processor skel være i stand til at udnytte rammen. Ellers tjener flere ram intet formål.
Dine sidste spørgsmål kan jeg desværre ikke svare.

Jeg vender tilbage til dit sidste indlæg. Jeg vil dog gerne vide hvad du lægger i ordet langsom.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:33
Prøv at kigge på denne video. Hvad får du du af den.


Her er sammenligning mellem S8 + og oneplus5. Nb Samme styresystem. Android

https://www.youtube.com/watch?v=LCsBbDgvktY

Redigeret af bentpetersson - 14-November-2017 kl. 20:39
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:34
Processor der udnytter ram ? Ved ikke hvad du mener her.

Langsom, OnePlus 5 er ikke langsom. Men har svært ved at se hvordan den skal udnytte 8GB ram. Du sidder vel ikke editerer 4k video på din telefon.

Har givet et eksempel hvor du blander!skyen, diskplads, ram og hukommelsen sammen.
Ram kan du læse om her, selvom den informationerne er lidt forældede
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Random-access_memory
RAM,
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:41
Nu stop lige lidt og svar kun på det først spurgte. Så fortsætter vi med dine andre indlæg.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tænker du på diskplads, som ikke har noget med ram at gøre.


Det gjorde jeg - og jeg tog fejl, nok mest fordi jeg har en telefon, hvor mængden af RAM ikke er en konkurranceparameter og ej heller noget der er voldsomt meget af.
De ypperste iPhones i dag klarer sig med 3GB RAM, min egen har åbenbart "kun" 2 GB, har jeg lige fundet ud af.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu