recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Sne" på projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Sne" på projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Sne" på projektor
    Sendt: 09-November-2017 kl. 20:13
Hvad er “sne” på projektor?

Jeg døjer med noget der ligner pixelering i et hvid område lidt til højre for midten af lærred - ligner sne/støj...

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe?

Benq w2000 projektor
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jordsvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hvad er “sne” på projektor?

Jeg døjer med noget der ligner pixelering i et hvid område lidt til højre for midten af lærred - ligner sne/støj...

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe?

Benq w2000 projektor

Det her lyder nok lidt spøjst, men flytter området sig hvis du selv flytter dig i forhold til lærredet? For så kan det nemlig være hotspot forårsaget af lærredets struktur.
Til top
cakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2016
Sted: 6230 Rødekro
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 15:00
Har du prøvet med et andet kabel
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 18:36
Jeg tror det er hot spottiing??

Min projektor er monteret så den næsten flugter med overkanten af lærred, som er fra hifiklubben

Billedet er 204 cm bred og projektoren sidder 275cm fra lærred - så det er vel ok??

Vil det hjælpe at sænke projektoren en 20 cm længere ned? Eller skal jeg have en anden dug pga for høj gain?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 18:47
Hvad er gain på dit lærred?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 19:21
Det er et Optoma DS-9092
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 19:34
Så fandt jeg det - gain 1.0
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 19:46
Så tror jeg ikke det er hotspotting når gain er neutral. Min erfaring med hotspotting er også at det starter midt i lærredet og “arbejder” sig ud af
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 15:56
Hvis der er sparkles, så handler det typisk om at dit kabel taber for meget signal:


"Over long runs, it's possible that interference of some kind, or a poorly made cable (more on this later), can reduce the "quality" of the signal to the point where the TV can't make heads or tails of it. Heads or tails -- that's a digital joke.

At this point, you're on the edge of the digital precipice. The most likely outcome is sparkles"
....Fra https://www.cnet.com/news/why-all-hdmi-cables-are-the-same/



Redigeret af TBC1 - 20-November-2017 kl. 15:57
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 16:01
Godt forslag

Desværre så er det mere som om der er meget genskin enkelte steder på lærredet

Cirkamidt i - det er værst fra den ene stol
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Jeg tror det er hot spottiing??

Min projektor er monteret så den næsten flugter med overkanten af lærred, som er fra hifiklubben

Billedet er 204 cm bred og projektoren sidder 275cm fra lærred - så det er vel ok??

Vil det hjælpe at sænke projektoren en 20 cm længere ned? Eller skal jeg have en anden dug pga for høj gain?

Du må finde ud af om det er projektoren eller lærredet der er noget galt med. Du kan holde et alm stykke printerpapir op foran lærredet og se om der forsvinder dér eller om det er projektoren der viser "sne".
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jordsvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Desværre så er det mere som om der er meget genskin enkelte steder på lærredet

Cirkamidt i - det er værst fra den ene stol
Det lyder helt bestemt som om det er lærredets tekstur der forårsager det. Du kan se præcis samme fænomen i de biografer der har installeret højreflekterende lærreder til 3D visninger (f.eks. Imperial, tragisk nok).

Prøv Mefistos test.


edit: Jeg havde et Lissau California lærred der havde præcis samme problem for nogle år siden. Jeg kunne absolut ikke leve med det. På papiret skulle det have gain på 1.0, men det lignede nu mere noget højreflekterende glans.


Redigeret af Jordsvin - 22-November-2017 kl. 15:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu