recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt tv - lang tid siden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nyt tv - lang tid siden

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nyt tv - lang tid siden
    Sendt: 13-November-2017 kl. 09:52
Hejsa, for en 7-8 år siden fulgte jeg meget med i tv udviklingen, men det er sat på hold, men gad godt ryge med på ultra hd 4k hdr bølgen, må sige at det ser dejligt lækkert ud.
 
Hvad skal man kigge efter, tænker også at mine piger måske skal have et brugt tv ind på deres værelse - så håber 32" er nede i en billig pris på brugtmarkedet..
 
har kigget på det her til stuen, men det er kun pga størrelse og pris.
 
 
Ville bare lige egentlig høre om samsung er ok med - har altid haft Panasonic - men det er lang tid siden jeg har læst op på tingene. Men ville gerne høre om der er nogen af de nyere tv der eventuelt kan erstatte en apple tv - så om der måske er plex osv i dem
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 09:55
Mit Samsung TV har Plex (er dog ikke installeret fra start) og det virker helt perfekt.

Bruger nærmest ikke mit Apple TV til noget længere...
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 10:17
Og er dit tv et nyere Samsung
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 11:49
Samsung MU6195 kan ikke vise HDR, så hvis det er et af kravene bør du hæve budgettet eller afvente lidt endnu. HDR stiller store krav til hardwaren, hvilket i praksis kan oversættes til LCD med zone-styring eller endnu bedre OLED.

Den billigste vej ind i HDR er vel nok Sony XE90, som løbende er på tilbud. Ellers skal du kigge mod 55" OLED-tv, der løbende er nede i 10-12.000 på tilbud. Jeg er klar over, at det er væsentlig højere end det TV, som du har kig på, men jeg kender ikke dit budget eller tidshorisont.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 13:07
Bare tarveligt at de så skriver i annoncen at det er hdr
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Bare tarveligt at de så skriver i annoncen at det er hdr


Hvor står det?!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Bare tarveligt at de så skriver i annoncen at det er hdr



Hvor står det?!


Det står en 4-5 linjer nede under "køb online", og det står også i specifikationerne.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Bare tarveligt at de så skriver i annoncen at det er hdr


Hvor står det?!
Faktisk står det angivet 2 steder på siden, 2 linier over Black Tag linien, samt under specifikationer
Edit: Kaizer kom først...........


Redigeret af ridderdk - 13-November-2017 kl. 13:36
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 13:52
Fark mig.... jeg skyder lige skylden på at jeg ikke har de rigtige briller på...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Bare tarveligt at de så skriver i annoncen at det er hdr

Det kan læse og forstå et HDR-format, men kan ikke fremvise det. 

Det er desværre tilfældet for langt størstedelen af skærme på markedet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu