recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten på STOFA WEB TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvaliteten på STOFA WEB TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvaliteten på STOFA WEB TV?
    Sendt: 16-November-2017 kl. 08:21
fik StofaWebtv som en del af min fulde pakke, må indrømme jeg synes kvaliteten er fin, jeg har dog en følelse af at ved store sportsevent, når den hopper mellem de forskellige kvalitets niveauer, at det er pga. deres mangel på båndbredde ikke vores.

Jeg kunne sagtens leve med det, som eneste tv type, nu efter fået chromecast til at fungere ok, og udviklet en APP til ATV4.

dog er man lidt straffet af, at de ikke er så spredte med deres app som mange andre er.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 19:22

Hos You See er kort 1 gratis, flere kort er Kr.100 stk. engangspris.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 18:17
Fik talt med Stofa igen idag.

Nu kunne jeg pludselig ikke få et gratis kort men derimod betale pr. kort.

Hold nu kæft en gang ringe kundeservice med alle disse forskellige priser og forklaringer. Angry
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 22:59
Det er da utroligt at jeg så har fået at vide at kortene koster penge.

Jeg vil ringe og snakke med min antenneforening imorgen, og tage en snak med dem om den dårlige service jeg har fået fra Stofa idag.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Så har Stofa fyldt mig med løgn.
De sagde at der ikke var forskel.

At købe en boks til hvert tv eller evt et slot til kort vil også koste.

Desuden tager de penge for kortene hvis man vælger flere kort end et styk. 23 kr/mdr pr styk Thumbs Down


Jeg har selv Stofa og synes at deres web tv er rimelig i kvaliteten, men altså ikke på højde med et antennesignal.
Kortene er gratis, op til 4 per husstand.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 22:43
Så har Stofa fyldt mig med løgn.
De sagde at der ikke var forskel.

At købe en boks til hvert tv eller evt et slot til kort vil også koste.

Desuden tager de penge for kortene hvis man vælger flere kort end et styk. 23 kr/mdr pr styk Thumbs Down
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 22:12
nej kvaliteten er på ingen måde lige så god gennem web-tv som den er på det normale tv-signal. - når man taler video, taler man om bitrater altså hvor megen information man sender afsted per sekund. - Std tvsignal på dit normale antennestik ligger mellem 7mbit og op til en 12-15mbit afhængig af kanal. Til sammenligning ligger webtv typisk omkring de 2-4mbit maks. (netflix 4K og 1080p bruger henholdsvis 15mbit HEVC og 8mbit H.264.) ser du tv via DR.DK kan du pt maks få omkring 2mbit. - så der er ganske langt op til de 12-15mbit som eksempelvis DR sendes med.

Så som udgangspunkt er der temmelig stor kvalitetsforskel, og det vil kunne mærkes i actionfilm, sportsudsendelser og andre programmer hvor der er store bevægelser involveret. Disse programmer vil kunne føles "blocky" altså at du kan se små firkanter i bevægelserne, eller at det ganske enkelt bliver lidt uskarpt og det er simpelthen fordi der ikke er nok data med til at kunne vise den ordentlige kvalitet.  Spørgsmålet er om det er noget du kan leve med - det kan du kun afgøre ved at se på det, men hvis du kan leve med det, så er din løsning med chromecast eller fx et appleTV en mulighed.

hvad angår andre muligheder, tja så er der desværre ikke så mange andre muligheder end at du køber en boks til hver.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 17:14
Hej.

Vi har lige pt den mellemste pakke i vores antenneforening men kunne godt tænke os at have fritvalgskanaler.
Dette kan vi gøre ved at vælge den lille pakke i antenneforeningen og købe 8 valgfriekanaler.
Dette vil koste næsten det samme om året.

Men vi har 4 tv i husstanden og det er kun det ene tv der har plads til kort.

Hvad kan vi gøre for at få kanalerne ind på de tre andre tv vi har.?

Kan man montere en chromecast på hvert tv og så bruge "Stofa Web Tv" app, og er kvaliteten lige så god som hvis man kørte direkte gennem at kort der sad i tv'et?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu