recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet - Kabel eller fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet - Kabel eller fiber

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet - Kabel eller fiber
    Sendt: 15-November-2017 kl. 18:24
Hej.

Kort og godt.

Er en 100/50 lige så god på kabel som på fiber linie?
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 18:34
Det eneste jeg har hørt er at ping-time er noget ringere på kabel end fiber.

Personligt har jeg Yousee og det er som om det hænger lidt en gang imellem. Når først den kommer op i omdrejninger så kører det fint
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 18:41
Grunden til jeg spørger er at Stofa fortalte mig at de havde kabel internet i den by jeg bor, og at det bestemt ikke var dårligere en fiber - tværtimod.

Jeg har selv fiber nu og det virker super, men Stofa ville gerne have mig over til dem på kabel.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 19:40
Jeg ville blive på fiber. nu skriver du ikke hvad din hastighed er nu. Men jeg kører 100/100 hos fibia, med en ping på max 8ms alt efter tidspunkt. Fibia har også hastigheds garanti, så vi får mere end hvad vi betaler for, det er en fin service synes jeg. Men ved ikke med stofa fiber, da det nok er det du kan få
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ville blive på fiber. nu skriver du ikke hvad din hastighed er nu. Men jeg kører 100/100 hos fibia, med en ping på max 8ms alt efter tidspunkt. Fibia har også hastigheds garanti, så vi får mere end hvad vi betaler for, det er en fin service synes jeg. Men ved ikke med stofa fiber, da det nok er det du kan få


Det er fiber fra Ewii jeg har nu. Stofa er på kabel i den by jeg bor i.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 21:37
Har lige kigget på ewii. Jeg ville helt klart bliver uden tvivl. Kabel er en stakket frist. Hvor på fiber, kan i teorien opnå lige så stor hastighed som lyset. Det er bare hardware der skal om kode signalerne der skal kunne følge med lyset
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 21:57

You See har Gigabit på Coax ud til slutbrugerne, og har ingen planer om at bruge andet sådan lige med det samme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 22:40
T-Duck.
Hvad er lysets hastighed og hvad elektriske signalers hastighed i et godt kabel?
Mit bud er at begge er lige omkring 300.000 km/s.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

T-Duck.
Hvad er lysets hastighed og hvad elektriske signalers hastighed i et godt kabel?
Mit bud er at begge er lige omkring 300.000 km/s.......


Klaus
I et coax kabel skulle hastigheden være på ca 200.000km/s

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Grunden til jeg spørger er at Stofa fortalte mig at de havde kabel internet i den by jeg bor, og at det bestemt ikke var dårligere en fiber - tværtimod.


Sagde de virkelig tværtimod?? De er skæve eller så fik du snakket med (endnu) en, der ikke ved hvad de snakker om. 
Alene det at kablet internet forbindelse er asynkron, det gør at fiber er væsentlig bedre. 

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har selv fiber nu og det virker super, men Stofa ville gerne have mig over til dem på kabel.

Jamen, så fik du også lige forklaringen på, hvorfor Stofa har sagt som du skriver LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

I et coax kabel skulle hastigheden være på ca 200.000km/s


Er det ikke afhængigt af, hvilket isolermatetiale (dielektrikum) der er brugt i kablet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

I et coax kabel skulle hastigheden være på ca 200.000km/s


Er det ikke afhængigt af, hvilket isolermatetiale (dielektrikum) der er brugt i kablet?


Klaus
jo samt om det er i vacum. De 300.000 opnås vist kun i vakum.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu