recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af brugt IP der er indpakket, risiko?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af brugt IP der er indpakket, risiko?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af brugt IP der er indpakket, risiko?
    Sendt: 18-November-2017 kl. 12:22
Hejsa
Går og kigger på en "brugt" Iphone, der er stadig er indpakket og dermed ikke taget i brug. 
Er der nogen risiko her i forbindelse med aktiveringslås eller andet? Idet den ikke er taget i brug er der vel ikke noget at være bange for?

(Der er selvfølgelig kvittering, så ingen risiko for at den er "varm")
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 13:17
Jeg tror ikke at der er teleselskaber der låser telefoner i DK mere.

Tjek dog lige om den er sim-låst.

Ellers er der ikke noget at være bange for, når den ikke før er taget i brug.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

(Der er selvfølgelig kvittering, så ingen risiko for at den er "varm")


Det er ingen garanti. Hvis telefonen er stjålet kan kvitteringen være falsk eller stjålet sammen med telefonen. Da jeg for fem år siden i forbindelse med et indbrud fik stjålet en Ipad gik tyvene også efter kvitteringen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 17:55
De fleste af mine kvitteringer ligger digitalt. Enten fordi jeg køber på nettet eller har konto ved eksempelvis elgiganten.

Man kan nok aldrig helt sikre sig mod svindel ved private handler.

Brug din sunde fornuft.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 09:30
Jeg har selv købt min iPhone 8 brugt. Den var også ny i folie og det hele.
Jeg var også voldsom skeptisk.
Jeg tjekket personen på nettet. Og handlen foregik hjemme hos ham privat. Og fik både fragtbrev og efterfølgende tilsendt e faktura via mail.
Hvis han kun vil mødes på en resteplads eller et andet sted så ville jeg nok springe fra.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:55
Tak for svarene, åbenbart ikke kun mig der er en smule forsigtig.. 
 Opdagede i øvrigt at man kan ringe til ordensmagten på 114 og få oplyst om en tlf (IMEI nummer) er meldt stjålet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu