recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Montering af antennestik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Montering af antennestik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Montering af antennestik
    Sendt: 18-November-2017 kl. 17:06

Jeg bruger en kabelstripper ved montering af antennestik. Den blå med indbygget skruenøgle til F-stik  - I ved nok. Den skærer skærmtrådene helt af på et 6,8 mm kabel. Og det må den jo ikke, for de skal bukkes bagud ned over kablet, for at beskytte mod indstråling.

Det har jeg aldrig helt forstået. Den del af kablet, de dækkede, er jo helt omkapslet af stikkets metal, som meget gerne skulle beskytte mod indstråling  - eller hvad ? Jeg bruger Televes – stik.  

Når stripperen svigter, bruger jeg en hobbykniv i stedet, og trådene bliver bukket bagover efter alle kunstens regler. Men kan nogen forklare mig, hvorfor de ikke må fjernes ? På forhånd tak.          

Venlig hilsen Per Christensen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 17:54
Du skal have elektrisk forbindelse imellem skærm og stik yderkappe. 
Ikke kun for indstråling, men for at få signalfobindelse i det hele taget. Wink

Lidt som du har 2 stikben i en 230V stikkontakt, det er ikke nok med een ledning.  Big smile


Redigeret af JørgenT - 18-November-2017 kl. 17:57
Mvh. JørgenT
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 21:58
Hvis det er televes IEC antenne stik du referere til så må du ikke bruge din kabelstripper så den skære skærmtrådene af, de skal jo være der så skrue terminalerne kan få stel forbindelse på skærmen. Den kabelstripper bruges til F-con hvor du presser stikket bagefter.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu