recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 07:37
Gordmorgen, tak for linket jørgen.t, havde været inde at kigge på siden men kunne ikke lige umiddelbart gennemskue hvilken boks der så skal tilkøbes hvis man ønsker kunne benytte sin egen tv fjernbetjening. På yousee kunne jeg se de kører med egne bokse men kunne ikke lige se der er noget som hedder Telia bokse.....

Jeg har nu forsøgt at sætte tv'et til og forsøgt med et antenne stik kabel fra tv til antenne stikket i stuen, (det som yousee mener der ikke er signal i) jeg forsøgte søge kanaler på ny og pludselig lå DR1 der og viste DR1 uden problemer... der er også 6 DVB radiokanaler, de andre kanaler i listen er ikke tilgængelige og viser et nøglekomponenter og skriver "intet kort" på skærmen. (Altså indtil videre ingen "kanaler" som bare viser sne på skærmen)
Nu tænker jeg så om jeg mon kunne være så heldig at yousee manden har taget fejl og der rent faktisk ér mulighed for at se tv gennem antennestik alligevel?
Nogen idéer til hvordan jeg kommer videre og kan man evt være så heldig at der måske kun kræves et CAcard til at sætte op i tv'et samt et tv abonnement for kunne tage lidt flere kanaler en kun DR1?

Kh
Torben
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 07:38
*nøgle ikon, skulle der stå!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 07:56
Du har bare sat antenenstik i uden at scanne kanaler, og så er der billede?
Og du kan høre DVB radiokanalerne?
Ved du noget om hvilken udbyder tidligere ejer af TV modtog fra?

Spørgsmål er om det er DVB-T signal fra "egen antenne" eller DVB-C fra kabel-TV.
"Intet kort" kan være fra begge signaltyper, men der sendes ikke DVB radio på "egen antenne"

Du skal nok prøve at scanne for flere kanaler, prøv at starte med DVB-C, og se hvad der dukker op. Wink

P.S: Udlejer eller ejerforening må altså kunne fortælle dig hvad der er i lejlighed. Smile


Redigeret af JørgenT - 28-November-2017 kl. 08:45
Mvh. JørgenT
Til top
Usuq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usuq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 09:38
Der sendes kun radiokanaler via DVB-T i København og det er udelukkende kommercielle radiokanaler og radio24syv, så hvis du kan modtage DR’s radiokanaler via DVB, så har du et signal fra en kabeludbyder.
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 17:28
Så kom jeg det nærmere ved at spørge en anden lejer og han fortalte der ér signal gennem kabel nettet så han bruger selv en yousee boks sat til tv og antenne stik, hvilet så også burde være muligt her.?
Så skal jeg vel nu finde den udbyder og tv pakke jeg finder mest brugbar og så få puc kodet den boks jeg vælger så den kan styres fra b&o betjeningen?

Kh
Torben
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 17:33

Der er kun én udbyder der kan levere signal til dig i kablet og det er jo You See.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Så kom jeg det nærmere ved at spørge en anden lejer og han fortalte der ér signal gennem kabel nettet så han bruger selv en yousee boks sat til tv og antenne stik, hvilet så også burde være muligt her.?
Så skal jeg vel nu finde den udbyder og tv pakke jeg finder mest brugbar og så få puc kodet den boks jeg vælger så den kan styres fra b&o betjeningen?
Hvis det er Yousee kabel-TV behøver du ingen boks, det klarer dit TV selv med DVB-C tuner. 
Og du kan ikke vælge anden TV udbyder på Yousee kabel-TV. Wink
Spørgsmål er hvilken pakke du vælger, så skal der evt. et CA modul hvis det er Bland Selv pakke, eller pakke med betalingskanaler som tilvalg.

P.S: En af de nye Yousee bokse kan også bruges til betalings/Bland Selv pakke uden CA modul, men koster månedlig leje.


Redigeret af JørgenT - 28-November-2017 kl. 17:41
Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

.. jeg kontaktede så yousee som kunne oplyse at der på min sal (5.sal gammel loftslejlighed) slet ikke er signal i den tv/radio antenne stik som sidder i væggen i stuen😩 Yousee manden sagde der lige meget hvad, skulle en yousee boks til, for at se kanaler og denne så skulle tilknyttes et tlf stik istedet. ....
Hm... hvis Yousee siger der ikke er signal til lejligheden, kan det så evt. skyldes at de ikke VED der er ført signal dertil, hvis en/flere tidligere lejere har været "kreative" og koblet sig på en anden betalende lejlighed?  Confused
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 18:26

Finder det underligt at der er monteret udtag i lejligheden, og at det ikke kan bruges til noget, det hænger ikke sammen, det må være et spørgsmål om at få det tilsluttet.
Udlejer/Administrator må da vide noget om det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 22:21
Er der ikke en der kan forklare trådstarter hvordan man laver en yousee søgning.

Mon ikke det er den simple løsning.

Jeg har ikke haft yousee i adskillige år, så jeg kan ikke hjælpe.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 22:28

Det kan da ikke være svært for dem der administrerer at svare på om der kan fås en forbindelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er der ikke en der kan forklare trådstarter hvordan man laver en yousee søgning.

Mon ikke det er den simple løsning.

Jeg har ikke haft yousee i adskillige år, så jeg kan ikke hjælpe.
https://yousee.dk/tv.aspx
Der er et felt til indtast af adresse som skulle vise muligheder.
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu