recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 06:58
Jørgen T og radiomanden.

Trådstarter skriver at han kan se DR via antennestik. Desuden fortæller han at der er yousee i ejendommen.

Så vil det oplagte være at foretage en kanal søgning på DVB-C for at se hvilke kanaler der dukker op.

Jeg tror ikke han sidder med en ulovlig installation. Derimod er det nok boligforeningens stik, som distribuerer yousee signal.

Yousee er en rodebutik. Hvad de fortæller i første omgang skal man ikke tage for gode varer.

Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 08:08
Ja det er en rodebutik at finde rundt i og undskylder på forhånd de noget dumme spørgsmål, men jeg er slet ikke teknisk anlagt og suger imellemtiden al brugbar cd'en jeg kan opsnappe herinde til mig så jeg ved bedre næste gang:)

Altså underboen har en yousee boks til sit tv, og jeg syntes han nævnte at en længere nede vidst brugte noget andet. Ifølge ham er der indlagt fibernet (tænker det er det samme som kabel-tv) men hver beboer står så selv for hvert deres abonnement. (Altså ikke fællesantenne) ?
Ser ikke ud som om den ældre dame som boede her før mig har haft lavet ændringer i noget men selvf har jeg ikke været inde under antennestik boksen og kigge...
Skrev til selve bestyrelsen af foreningen som jeg allerede nu ser ikke er særligt venligt stillede, da de bare svarede "lad vær at forstyr os med sådanne praktikaliteter, spørg en nabo" :(
Tænker selv situationen er således:
Der ér gang i antenne kabel udgang- så skal jeg vel bare anskaffe mig en tvpakke fra yousee med en boks som kan puc styres og så bør jeg kunne se de kanaler man betaler For? Nogen som ved hvordan man lige forsøger søge med DVB-C tuneren?
Kh
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

...Altså underboen har en yousee boks til sit tv, og jeg syntes han nævnte at en længere nede vidst brugte noget andet. Ifølge ham er der indlagt fibernet (tænker det er det samme som kabel-tv) men hver beboer står så selv for hvert deres abonnement. (Altså ikke fællesantenne) ?
Der findes forskellige Yousee bokse, en til kabel-TV og en til telefonlinie, så kan være begge dele for underboen, hvis det er enkeltmands aftale, og ikke fællesantenneforening.
Fibernet er IKKE det samme som kabel-TV. 

Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:


Tænker selv situationen er således:
Der ér gang i antenne kabel udgang- så skal jeg vel bare anskaffe mig en tvpakke fra yousee med en boks som kan puc styres og så bør jeg kunne se de kanaler man betaler For? Nogen som ved hvordan man lige forsøger søge med DVB-C tuneren?
Jeg gentager lige: Med indbygget DVB-C tuner til kabel-TV behøver du ingen boks, og kan bruge fjernbetjening uden videre.  Smile

Det er kun hvis du vil have ekstra faciliteter som "Start forfra - Arkiv - Optag" osv. at du behøver boks.

Så bare igang med at lave kanalsøgning (scanne kanaler) i tuner opsætning, hvis der allerede er billed på nogle kanaler.
Tidligere beboers abonnement er åbenbart ikke afbrudt endnu.
Tag det op med Yousee når du har lavet kanalopsætning, og kan se hvad der er i vedkommmendes pakke.
Mvh. JørgenT
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 12:25
Tak igen, forsøgte scanne igen og det ér kun DR's 5 kanaler og 6 radiokanaler som er tilgængelig p.t gennem antennestikket. Må lige høre flere beboere hvad de bruger, for hvis fibernet er noget helt tredje skal jeg jo så igang med at finde ud af hvordan det fungere via antennestikket:/ ?
Kh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 12:40

Fiber kommer ikke af den vej, det kommer fra en Fiber boks der skal installeres på adressen, og den forbindes i en del tilfælde til en TV boks. Hvis du er heldig så har Fiber boksen Coax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Tak igen, forsøgte scanne igen og det ér kun DR's 5 kanaler og 6 radiokanaler som er tilgængelig p.t gennem antennestikket. 
B&O brugermanual er ikke særlig hjælpsom med tuner oplysninger og indstillinger.  Dead

På andre fabrikater skal der evt. vælges imellem DVB-T og DVB-C ved tuner/program indstilling.
Dette er overhovedet ikke nævnt hvordan i B&O manual, så kører måske automatisk?
Måske du skal ind i manuel indstilling for dette?

Og tidligere kørte Yousee med 143MHz som søgefrekvens for DVB-C indstilling, det er nu ændret til 450MHz.
Så det skal måske også indtastes manuelt?


Redigeret af JørgenT - 29-November-2017 kl. 13:15
Mvh. JørgenT
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 12:31
Nå, så endte frustrationen lige for en tid:)
Havde en teknikker ude som kunne måle og fortælle at der ikke er gang i antennestikket i lejligheden, men han kunne så fortælle at boxer udover deres abbonoment kan levere en Stueantenne som burde kunne virke. Alternativt kunne han anbefale en Apple tv boks men foreslog det blev Apple tv 4 som burde være nyeste model og dermed kan bruges til TV2 play abbonoment.
Har kigget priser og kan se tv2play er forholdvis billige og sagtens kan dække tv behovet her.
Apple tv4 skal så lige findes, vil helst handle den til fysisk afhentning så man kan få svar på evt. Spørgsmål men ser ikke ud som om nogen steder har dem på lager.... har også set der er en appletv 4K, men da mig tv er af ældre dato tænker jeg ikke denne 4K model virker til tv'et jeg har?
Ifølge teknikerne burde det være muligt efter at have monteres/tilsluttet det hele, at en b&o teknikker kan få b&o betjeningen til at styre Apple boksen så man ikke behøver mere end én fjernbetjening.
Nogen erfaringer/ info om Apple 4 og Apple 4K?
Kh
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Nå, så endte frustrationen lige for en tid:)
Havde en teknikker ude som kunne måle og fortælle at der ikke er gang i antennestikket i lejligheden,
Øh.... hvordan fik du så billede på og radiokanaler, som du tidligere skrev om????  Confused
Og hvor kom den tekniker fra?
Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 14:05
Tja.

Det billige tv ender med at koste.

Gå ind i Elgiganten og køb Apple tv.
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 17:51
Ja det er efterhånden blevet en dyr omgang:(
Teknikerne blev sendt fra en radio/tv butik jeg var nede og spørge om hjælp til antennestikket.... han var også noget så forundret over, at tv'et kunnne vise DR's kanaler og radiostationer selv uden antenne stik tilslutttet 😳😳😳
Til top
Usuq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usuq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2017 kl. 15:02
Hvilke radiokanaler kunne den tage uden antennestik?
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 21:18
Det er Nova fm, og nogle DR kanaler....
Men..... har nu fået sådan en Apple boks hjem, har sat den til strømstikket, et hdmi fra Apple boksen til hdmi A på tv'et. Når så jeg tænder tv'et, er skærmen bare sort og der står "dårligt eller intet signal,"
Er klar over jeg skal og og vælge/aktivere hdmi iA da Apple boksen er tilsluttet denne, men ved ikke hvordan man gør, nogen som kan hjælpe,- please?!?!?????
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu