recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser for nad t777
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser for nad t777

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
*JP* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér *JP* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser for nad t777
    Sendt: 25-November-2017 kl. 13:02
Har nu et stykke tid overvejet at få tilføjet atmos til bio’en.
Jeg ved at der er et atmos modul på vej til min receiver, som jeg bortset fra den manglende atmos er glad for. Der er tilføjet et bluos modul så der kan streames musik.
Da bioen også bliver brugt til musiklytning er det vigtigt at den del også fungerer.
Prisen for atmos modulet er ca 5000, men der er tvivl om det kommer til at virke 100% pga af den version/alder som min receiver har.
Har kigget på marantz sr7011 som jo opfylder mange af de ønsker jeg har, men er det det rigtige valg når jeg vægter musik delen højt.
Eller kan jeg tilføje en ren effekt som trækker fronterne og opnå noget den vej?
Optimalt set ville jeg foretrække en ren stereoforstærker ved musik, men det bliver lidt noget rod når der så skal ses film.
Så forslag til ny løsning er meget velkomne.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 15:18
Jeg har haft t777 og sr7010. Jeg savnede lyden fra min nad hver gang jeg brugte marantz.
Den har dejlig mange features, jeg syntes bare altid der manglede noget og især ved musik.
Sr7010 har en “stor” lyd, men jeg manglede muskler ja i det hele taget power.

Jeg var dog af den overbevisning at der fint skulle komme et modul til t777, men ja det er sgu dyrt
Til top
*JP* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér *JP* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 21:55
Har nu søgt på mange forskellige muligheder og læst en del, så nu må det komme an på en prøve. Målet er 5.2.4 eller måske 7.2.4. Med men nuværende t777 kræver det som nævnt opgraderingsmodul til ca 5000, samt en 4 kanals effekt udover, så det løber jo lidt op.
Har nu luret lidt på den nye marantz SR8012 og tænker at den har den ønskede effekt, samt kanaler i en samlet løsning. Så kan jeg evt. Sælge min nuværende Nad så det hjælper lidt på økonomien.
Marantzen kan jeg prøve hjemme inden jeg sælger min nad.
Alternativet til de 2 muligheder hedder det nok seperat effekt/processor, men synes det stikker noget af. Har blandet andet kigget på emotiva.

Til top
*JP* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér *JP* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 18:51
Det bliver til at starte med nok en Emotiva xpa11. Men hvordan håndterer man den umiddelbare store forskel på de 3 fronter og så de øvrige kanaler.
De 2 fronter og center får 300w og de øvrige 65w.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu