recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eget kabelmodem til Hiper bredbånd (via kabel-tv)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eget kabelmodem til Hiper bredbånd (via kabel-tv)?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:


Det er ikke yousee,men hiper..


Ja men det er samme net (via coax).
Kontakt evt. deres kundeservice, tænker der må være andre der har spurgt om det samme.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 16:34

 Skriv til dem på FB, der er laaaaaaang ventetid på telefonen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 18:31

 Ren og klar besked fås nemmest ved at gå til hovedet i stedet for til halen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 19:01

 På FB sider der andre, og de kan svare.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 19:39
Man kunne jo også bare læse lidt om det på deres egen hjemmeside! 



(og for at gøre endnu mere af dit eget arbejde - så er svaret NEJ. den skal sættes i Bridge mode når du får det ind via KabelTV!)


Redigeret af claus_jac - 02-August-2018 kl. 19:41
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Man kunne jo også bare læse lidt om det på deres egen hjemmeside! 



(og for at gøre endnu mere af dit eget arbejde - så er svaret NEJ. den skal sættes i Bridge mode når du får det ind via KabelTV!)


Der står teknisk set ikke, at man ikke må koble sit eget modem på. Det fremgår heller ikke af deres vilkår.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Man kunne jo også bare læse lidt om det på deres egen hjemmeside! 



(og for at gøre endnu mere af dit eget arbejde - så er svaret NEJ. den skal sættes i Bridge mode når du får det ind via KabelTV!)
Nu er det jo ikke router jeg snakker om,men modemmet.


det kan man ikke, end of story

Redigeret af T-e-X - 02-August-2018 kl. 21:00
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

det kan man ikke, end of story
Tak. Kan du uddybe hvorfor?

fordi den MACadresse på dit "universal modem" ikke kan aktiveres 
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

det kan man ikke, end of story
Tak. Kan du uddybe hvorfor?

fordi den MACadresse på dit "universal modem" ikke kan aktiveres 

Hmm,hvorfor kan man så "aktivere" mac adressen på sin egen router hvis man bridger sagem?

fordi sagemcom modemet(MAC) er adgangspunktet til og fra (ISP)centralen 


Redigeret af T-e-X - 02-August-2018 kl. 21:09
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

det kan man ikke, end of story


Har du forsøgt at registrere dit eget modem hos Hiper?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Hvorfor tror i jeg stillede spørgsmålet herinde? Ikke at jeg er blevet meget klogere,men for at undgå at skulle ringe ind til de lorte selskaber. Jeg har ingen konto hos noget som helst socialt medie og får det heller aldrig,så FB er udelukket..

Hvad mener i helt oprigtigt i bidrager med når jeres eneste kommentarer er "ring til yousee"?? Tror i virkeligt at jeg ikke havde overvejet dette inden jeg skrev min post?

Det er netop derfor dette forum er ved at dø,fordi folk som jer føler sig nødsaget til at komme med ligegyldige dumsmarte kommentarer der ikke hjælper en skid..

NOGEN MED KONKRET ERFARING DER VED OM DET KAN LADE SIG GØRE OG SÆTTE EGEN DOCSIS 3.1 MODEM PÅ?

Svaret fik du cirka en halv time efter du spurgte.

Hvis det er “lorte selskaber” så undlad at bruge dem.

Da du intet skriver omkring overvejelser om at ringe til yousee, er der ingen der ved noget om det. Rekorderes glaskugle er gået i stykker.

Hvis dette forum dør, er de nok mest på grund at folk der skriver ind med spørgsmål og som ikke vil acceptere et svar, men derimod bliver ved og ved med at kagle rundt i ting og sager, for til sidst at ende med at råbe. Dette er ikke en børnehave, hvor man får ret, blot fordi man råber højest!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Har du nogensinde selv haft fat i "kundeservice" hos disse selskaber? Det er tomhjernede humaniora studerende der ikke kan slå en pind i en lort uden at ødelægge begge dele,og ved endnu mindre om teknik.

Det har jeg, faktisk to gange indenfor en måned. Ventetid maksimalt 5 minutter.

Første gang talte vi sammen i 5-10 minutter og 3 dage efter havde jeg en ny router (det var i weekenden vi talte sammen og TDCs distributionscenter har lukket der.

Anden gang blev der feljsøgt på min linje, fordi min analoge telefoni opførte sig underligt. Fejlsøgningen blev selvstændigt udført af den “tomhjernede humaniora studerende der ikke kan slå en pind i en lort uden at ødelægge begge dele”, som helt uden hjælp kunne finde ud af at bruge deres værktøjer, som så detekterede en kabelfejl. Den “tomhjernede humaniora studerende der ikke kan slå en pind i en lort uden at ødelægge begge dele” rekvirerede en tekniker til fredag (to dage efter)
“Desværre” for YouSees (dårlige?) rygte, lavede de fejlretning på min linje en dag tidligere end lovet og fik os flyttet over på et andet kobberpar allerede torsdag formiddag.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 03-August-2018 kl. 00:12
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu