recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger Apple-brugere der er skiftet til Android
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger Apple-brugere der er skiftet til Android

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 10:57
Jeg har da også lyst til at prøve med en Huawei. Men da resten af familien er på iPhone, ser jeg kun problemer med kommunikationen. Og så virker min 4500kr’s 6S jo glimrende de næste 3år, så hvorfor ikke bare slappe af og nyde at det virker
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Save

Det må være lidt af et bøvl at skulle styre udenom alle de proprietæreløsninger som eksisterer for stort set alt efterhånden. Et ensomt korstog? Big smile

Absolut ikke hverken noget korstog eller ensomt - alle jeg kender er heldigvis istand til at benytte andet end iMessage eller Google Hangout, upåagtet at jeg kender både Apple fans og Android fans - og er lige gode venner med dem alle  ;)  Telegram er bare et enkelt bud, der findes selvfølgelig andre løsninger også. 


Redigeret af spawn - 28-November-2017 kl. 10:59
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Hold da op - fik du luft ???
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget af ovenstående er rettet mod mig og hvor meget der er indestængt galde/vrede, der bare skulle ud.
Men hvis specielt "forblændede Apple tosser" er ment til mig, er du virkelig på afveje!!

Jeg er ikke forblændet, men oplever, sammen med mange andre, iMessage som skidesmart og velfungerende og hvorfor i himlens navn skulle jeg så skifte over til en fuldstændig ukendt app + lokke andre derover, for at kunne skrive til hinanden i grupper?

Det var ikke rettet mod dig personligt, men generelt mod det flertal af Apple brugere der ikke vælger udfra et kvalificeret valg :)
Og flertallet af Android brugere, der aldrig kommer længere end SMS ;)
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvorfor du skulle skifte ? som jeg skriver fordi du så havde mulighed for at kommunikere med andre end KUN apple brugere som du nu via imessage er begrænset til. Igen, hvordan kan man syntes noget er skidesmart og velfungerende hvis det afskærer dig fra at kommunikere med andre end en lukket flok. Kunne man ikke forestille sig du ville have ande med i gruppe chatten der ikke benyttede Apple produkter eller er det helt utænkeligt at du har venner, bekendtskaber, familie eller andet der ikke er Apple fans ?  :)
Jeg går da ud fra, at du er klar over at iMessage bare sender SMS'er til ikke-iMessage brugere, hvilket fungerer fuldstændig gnidningsfrit.
Du har selvfølgelig ret i at det er upraktisk med ikke-iMessage brugere i en gruppesnak, da deres svar ikke bliver sendt til de øvrige i gruppen.
Men 1-1 fungerer 100% problemfrit mellem iMessage og ikke-iMessage (Android) brugere, så der er absolut ingen begrænsning her.

Min oplevelse er så at rigtig mange bruger FB Messenger til deres gruppesnak, hvilket jo så også fungerer på tværs af alle platforme.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:18
jo jeg er klar over hvor iMessage interagerer gnidningsløst med sms (jeg er også selv Apple bruger og har været det på samtlige mobil/tablet modeller der har været gennem tiden - ved siden af mine Androids - jeg har såmænd også en Macbook pro der er under et år gammel, men bare ligger på en hylde og samler støv da jeg hellere vil bruge mine pc'er) - men som du selv nævner det hjælper ikke gruppe chats hvor man vil være nødt til at vælge et andet værktøj - om det så er facebook messenger (for dem der er på facebook) eller Telegram er ligegyldigt - igen pointen var kun at du er nødt til at bruge et andet værktøj. :)

Redigeret af spawn - 28-November-2017 kl. 11:22
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 13:56
Jeg skiftet selv til en OnePlus 5 for 2 måneder siden.
Virkelig god mobil. Og vil også klart anbefale en OnePlus 5T hvis du vil prøve Android.

Men ligesom dig er hele familien på Apple vognen. Vi bruger det probitære iMessage, Facetime, Photos familie deling. Vores Konti er linket som familie så vi deler køb af apps mm. og også har en dele kalender som vi bruger.
Alle mine billeder var lagret i iCloud sammen med mine dokumenter og jeg bruger continuity på alle mine enheder. Kombineret med Apple watch virker det utrolig godt.

Fik rykket alle mine billeder og dokumenter over til Google.
Fik flyttet kontakter og kalender over til Google og fik det hele op og stå.
Jeg er helt enig i at der er temmelig meget bøvl med Apple for tiden. mange opdateringer, mange fejl i softwaren osv. Men alt dette til trods så er en iPhone stadigvæk en Android telefon overlegen.
Så for en måned siden gik jeg tilbage til en iPhone 8.
Hvorfor jeg ikke valgte iPhone X kan du læse i min anden tråd iPhone 8 <> iPhone X.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 20:24
En anden mulighed er wechat
.....
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 21:02
Jeg skiftede fra Android til Iphone privat og på arbejde. Jeg begyndte at kede mig lidt, så jeg købte en Huawei P9 lite, som kun var 16 GB, løb tør for plads, så jeg solgte den og købte en P10 lite 32 GB. Syntes de har fungeret fint og det er lækkert med Dual SIM eller MicroSD kort (enter eller).

Jeg savner ikke iMessage eller andet fra iOS verdenen, mit tv har indbyggte chromecast, det er fint til mig

Redigeret af clausols1 - 28-November-2017 kl. 21:03
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL


Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs. du er ikke bundet til kun at kommunikere med andre forblændede Apple tosser. Jeg gider hverken iMessage, Google Hangouts eller andre proprietære løsninger. Derudover er iMessage en elendig løsning fordi du ikke kan styre hvor dine beskeder havner hvis du har flere devices hvor iMessage er aktiveret, hvis du vidste hvor mange timers support jeg har givet til blanke iPhone brugere på jobbet der ikke kunne forstå hvorfor de ikke fik deres iMessages på deres iPhones, medens iPaden lå hjemme i skuffen og bippede løs, eller hvorfor deres iMessage sexting havnede på teeange datterens mobil istedetfor konens fordi de lige havde overset at de alle brugte samme AppleID 

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere der ikke aner noget om de værktøjer de bruger, men alligevel sværger til iPhone (uden nogensinde at have prøvet andet) 

PS: og jeg anerkender og respekterer selvfølgelig at der ikke kun findes blanke Apple brugere, men at der også blandt Apple brugere er mange der ved hvad de laver og har foretaget et fornuftigt valg baseret på deres ønsker og behov. Der er bare alt for mange af de andre   






Tror du skal sætte dig ned, gerne en blød stol med et glas rødvin. Måske det kan få din vrede lidt ned, for lige nu kniber det da med at få luft.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 23:09
Hvor mange timers support har du egentlig ydet til fædre, der har sendt frække beskeder til deres døtre?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

 

Tror du skal sætte dig ned, gerne en blød stol med et glas rødvin. Måske det kan få din vrede lidt ned, for lige nu kniber det da med at få luft.

Jeg er overhovedet ikke vred og kan sagtens få luft Smile

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvor mange timers support har du egentlig ydet til fædre, der har sendt frække beskeder til deres døtre?

Det er irrelevant Smile

Men hvis der er noget i mener ikke er korrekt i de "problem stillinger" jeg nævner, er i velkomne til at argumentere imod dem. 


Redigeret af spawn - 28-November-2017 kl. 23:42
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men hvis der er noget i mener ikke er korrekt i de "problem stillinger" jeg nævner, er i velkomne til at argumentere imod dem. 


Problemet er ikke dine problem stillinger og løsninger. Problemet er dit ligegyldige fyld.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

være til grin for sine penge med Apple produkter.

- Man er ikke til grin for sine penge fordi man køber et produkt du ikke bryder dig om.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men hvis familien er låst til at bruge proprietær imessage

- Familien er ikke låst. De VÆLGER at bruge det.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

min anbefaling nok være at fortsætte med iPhone, mod sund fornuft, alene for stadig at kunne...

- Mod sund fornuft?

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

men generelt mod det flertal af Apple brugere der ikke vælger udfra et kvalificeret valg :)

- Det flertal? Vi kan da godt blive enige om at at nogle sikkert er forblindet af Apple. Men flertallet? næppe.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

forblændede Apple tosser

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

blanke iPhone brugere

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere


Det er udtalelser som disse folk bliver trætte af.
Prøv at kommentere uden at nedgøre folk der bruger et produkt.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 08:16
Jeg har så skiftet den anden vej. Ligegyldigt hvad man vælger, så har alle mobil fabrikanter problemer fra tid til anden...de er alle perfekte i reklamerne.

På android er du mest i seng med Google, og på en Apple mest i seng med Apple.

Men Android mobiler har et stort problem og det opdateringer. En android smartphone kan koste lige så meget eller halvt så meget som en Iphone. Til gengæld kan selv store firmaer som Samsung ikke finde ud af at frigive nye versioner af Android til en mobil der er er 12-18 måneder gammel. Jeg har stået i denne situation flere gange og derfor skiftet. Jeg har haft Asus android tablets, som fik ingen opdateringer og bare kunne smides ud efter et par år.

OnePlus har min søn og det ser ud til de frigiver nye versioner, bedre end Samsung, som meget hurtigt kun frigiver sikkerhedsopdateringer. Måske er det ikke noget der betyder noget for dig, men det er bare noget man skal tænke over.

Jeg synes Android verdenen er for meget køb og smid væk kultur, fordi at ens mobil er "oldnordisk" efter et år eller to, hvor Iphone får nye versioner 4-5 år, men blot mangler features i forhold til nyere modeller.

Så synes jeg det er nemmere at supportere kæresten og vores piger, efter de alle har fået Iphone. Ikke at det er overlegent eller noget, men med 4 forskellige android mobiler, så var der forskel på android versioner, interfaces osv. imellem mobilerne. Selvom de alle har forskellige Iphones, så virker de ens.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu