recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEST: NEEO multifjernbetjening – Del 1.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TEST: NEEO multifjernbetjening – Del 1.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 04:07
Der er endnu ikke kommet en opdatering til Neeo som løser de udfordringer jeg har. Dog ser det ud som hos mig at hvis man slår Neeo link så holder den bedre på batteri.

Stadig ingen forbedring i netværks stabiliteten med hjernen. Min remote skal genstartes min. en gang om dagen for at virke. Forsøgt både med router fra ISP samt min normale Cisco 3602 AP uden nogen forskel.

As we speak kan den ikke erstatte HUE app såfremt du gerne vil skifte farve. Da Neeo kun kan tænde og slukke samt skrue op og ned for lysstyrken. Jeg ved farveskift har været i Beta softwaren men er blevet fjernet grundet problemer og man forventer det kommer igen. Men hvornår vides ikke.

Jeg venter spændt på den næste store opdatering.


Redigeret af fiskerendk - 03-Januar-2018 kl. 04:09
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 13:40
Er der nogen der ved om NEER remote kan bruges til at styre flere fjernsyn ad gangen.

Fx. fjernsynet i stue og i børneværelse?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Er der nogen der ved om NEER remote kan bruges til at styre flere fjernsyn ad gangen.

Fx. fjernsynet i stue og i børneværelse?

Du er dog nødt til at have flere brains, da de har IRDA'en

Her er det svar jeg har set fra NEEO:

It is absolutely no problem to have multiple NEEO Brains and NEEO Remotes running together, you may even connect up to ten NEEO Remotes to one single NEEO Brain. The NEEO Brains are currently not synced though, this feature will come along with a later firmware release. This means that a NEEO Remote is currently always connected to a specific NEEO Brain and it can control the devices on that specific NEEO Brain. 




Redigeret af hummelmose - 04-Januar-2018 kl. 14:23
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:02
Hvad er så ideen ved denne NEEO Remote når den ikke kan bruges som multifjernbetjening til hele huset? Hvor ligger begrænsingen i at du ikke kan bruge den samme remote til flere rum på samme Brain?


Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Hvad er så ideen ved denne NEEO Remote når den ikke kan bruges som multifjernbetjening til hele huset? Hvor ligger begrænsingen i at du ikke kan bruge den samme remote til flere rum på samme Brain?



fordi det er Brain der er den som sender signalet. Hvis dit TV understøtter WIFI remote kan du bruge den samme brain. Men hvis dit TV har IRDA, så skal den jo være inden for rækkevidde.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:48
Jeg har oprindeligt bestilt en fjernbetjening og en Brain. Nu har jeg så bestilt en brain mere så jeg har en i stuen og en i hjemmebiografen. Min tanke er så at bruge app’en i stuen og fjernbetjeningen i hjemmebiografen (eller omvendt). Ved du Hummelmose (eller andre) om det er muligt på denne måde eller skal man bruge fjernbetjeningen begge steder og skifte manuelt imellem de to brains?
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Jeg har oprindeligt bestilt en fjernbetjening og en Brain. Nu har jeg så bestilt en brain mere så jeg har en i stuen og en i hjemmebiografen. Min tanke er så at bruge app’en i stuen og fjernbetjeningen i hjemmebiografen (eller omvendt). Ved du Hummelmose (eller andre) om det er muligt på denne måde eller skal man bruge fjernbetjeningen begge steder og skifte manuelt imellem de to brains?

Det setup vil virke fint
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 19:43
Nogen det ved hvorfor jeg ikke kan finde min Sonos connect, men der intet problem med play:5 og play:3.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 21:27
Kan du slet ikke søge efter en connect, eller er det senere i processen?
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 23:17
Det er når jeg tilføjet en ny enhed til til et rum og jeg søger på sonos, så finder den de Sonos højtalere jeg har men ikke min connect.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2018 kl. 19:30
Nå, Hummelmose - kan vi få en lille situationsrapport mht performance efter den store sw opdatering ?
Elgigantens kampagne på Harmony Elite udløber søndag midnat, såhhh . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2018 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nå, Hummelmose - kan vi få en lille situationsrapport mht performance efter den store sw opdatering ?
Elgigantens kampagne på Harmony Elite udløber søndag midnat, såhhh . . .

Hej.

Jeg er superglad for den nye opdatering. Sonos er blevet meget bedre, og integrationen til HUE og mine andre enheder spiller også max.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu