recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv intet signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv intet signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv intet signal
    Sendt: 02-December-2017 kl. 16:07
Hej allesammen

Længe siden

Jeg har skriftet mit Lg pk50n ud med et Lg oled c7 65" , problemet er når jeg tilslutter htpc skriver den intet signal.
Signalet fra htpc'en går gennem min forstærkeren også er der intet signal, hvis jeg køre den direkte til tv'et så er der signal. Ps4 som også går gennem forstærkeren er der ingen problemer med
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af den_ den_ skrev:

Hej allesammen

Længe siden

Jeg har skriftet mit Lg pk50n ud med et Lg oled c7 65" , problemet er når jeg tilslutter htpc skriver den intet signal.
Signalet fra htpc'en går gennem min forstærkeren også er der intet signal, hvis jeg køre den direkte til tv'et så er der signal. Ps4 som også går gennem forstærkeren er der ingen problemer med
Et gæt, det nye TV må være et 4K, så måske en skærmopløsning fra HTPC som den ukendte forstærker ikke kan supportere?
Mvh. JørgenT
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 22:37
Forstærkeren er en Denon 1610 mener jeg den hedder, men den kan jo godt vise signalet fra ps4'en

Og ja det er 4K
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 22:54
Forstærker er fra omkring 2010 så vidt jeg lige kunne Google, så længe inden 4K blev aktuelt. Wink

PS4 er vel max. Full HD opløsning, så intet problem.

Når du har PC direkte på TV, hvad er skærmopløsning så, højere end Full HD?

Jeg formoder TV og PC forhandler om skærmopløsning, og automatisk vælger højeste mulige fællesnævner.


Redigeret af JørgenT - 02-December-2017 kl. 22:58
Mvh. JørgenT
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 23:01
Ja det har jeg ikke lige tjekke der siger du måske noget, men ville htpc'en ikke registre forstærker som tv'et så htpc registre fuld HD signal?
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 23:07
Har lige tjekke det og ja direkte tilsluttet til tv viser den 4096x2160
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af den_ den_ skrev:

Har lige tjekke det og ja direkte tilsluttet til tv viser den 4096x2160
Så skal du nok manuelt tvinge PC ned i lavere opløsning (Full HD - 1920*1080 ??) som forstærker kan klare, hvis du vil køre igennem den.

Redigeret af JørgenT - 03-December-2017 kl. 09:18
Mvh. JørgenT
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 09:50
Hvis du vil køre via din forstærker, og udnytte din HTPC/TV muligheder for at køre UHD, så bliver du nok nød til at udskifte den med en der som minimum supportere UHD/HDCP2.2. Jeg måtte selv bide i det sure æble og købe en Denon AVR-X1200W, da jeg fik UHD TV
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 16:51
Tak for tilbage meldingerne og så må jeg nok heller køre billede direkte i tv'et også køre lyden vi optisk fra tv'et til forstærkeren indtil jeg få fat i en 4K forstærker.

Men holde k... inkonerne er små ved 4096x2160 opløsningen på skrivebordet.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af den_ den_ skrev:


Men holde k... inkonerne er små ved 4096x2160 opløsningen på skrivebordet.



Ja, men de kan da nemt gøres større. Hold ctrl tasten nede mens du scroller med musen. Alternativt gå ind i skærmindstillinger og vælg 125 procent eller højere.

Flemming


Redigeret af fltk - 03-December-2017 kl. 17:14
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu