recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1234 35>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 15:07
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 14:39
Efter knap 4år og 818 timers drifttid og 43.000kvm rengøring, er vores gamle trofaste Gen1 Mi Robot Vacuum cleaner begyndt pludselig at slukke helt under støvsugningen, selvom der stadigvæk er masser af strømCryCry
Har selvfølgelig lige googlet lidt, og det er åbenbart et ikke ukendt problem.
Umiddelbart virker det som om det er et problem på dens mainboard. Jeg kunne selvfølgelig begynde at forsøge at fejlfinde på elektronikken, men gider faktisk ikke, da den alligevel er godt slidt.
Så er spørgsmålet blot hvilken ny man skal købe.
Syntes godt nok det er en jungle at finde rundt i.
Min umiddelbare indskydelse er en Roborock S6 pure.
Har ikke brug for smart AI styring via kamera og da vi ikke har nogen gulvtæpper, så har vi heller ikke brug for gulvtæppe detektor.

Mvh Jesper
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 10:34
Har haft dreame bot l10 pro i 14 dage nu og den kan varmt anbefales, den klarer både tykke tæpper og dørtrin på lidt over 2 cm selv ledninger kører den uden om.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

JENC, faldt det på plads hvordan jeg har gjort?

Billedet hjalp. Tak for det. 
Men jeg mangler helt at forstå hvad "flex" er, som du bruger? 

Thanx...
Flex er meget tynd fleksibel plastslange, som bruges til at isolere lednings-ender. Idag bruges oftere krympeflex.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

JENC, faldt det på plads hvordan jeg har gjort?

Billedet hjalp. Tak for det. 
Men jeg mangler helt at forstå hvad "flex" er, som du bruger? 

Thanx...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 11:09
JENC, faldt det på plads hvordan jeg har gjort?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Citér Filtpropperne smed jeg væk, og klemmerne satte jeg flex stykkerne fast i, så de planer på begge sider.
Jeg skal vist have et foto for at det falder helt på plads i mit hoved hvad/hvordan du har gjort Smile
Det får du her. Det blå er de stykker flex jeg har skåret i længde så de planer i clipsene på begge sider.




Redigeret af Munch - 07-Oktober-2021 kl. 10:37
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 20:43
Citér Filtpropperne smed jeg væk, og klemmerne satte jeg flex stykkerne fast i, så de planer på begge sider.
Jeg skal vist have et foto for at det falder helt på plads i mit hoved hvad/hvordan du har gjort Smile
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har også en S5 som bare kører. En af fordelene er udformningen af den roterende børste med både børsterækker og gummiblad. Vi har også tæpper, og jeg kan se på støvbeholderen at den virkelig får støvet op af tæpperne. Moppen er i brug på både træ og klinkegulve, og jeg har modificeret de propper der regulerer væsketilførslen, så den nu bruger en tankfuld pr rum. Så det ligner rigtig gulvvask nu Wink
Hvordan har du modificeret propperne?
Da de sandede til og ikke gav noget særligt væske fra sig. Så satte jeg istedet en foring i klemmerne, et stykke flex der passede i tykkelse og en indv diameter på 2-3 mm. Det satte lidt mere skub i væske gennemstrømningen som jo egentlig også er besværet af den meget tynde beholder der hvor de sidder.
Så de oprindelige propper bruger du ikke længere?
Filtpropperne smed jeg væk, og klemmerne satte jeg flex stykkerne fast i, så de planer på begge sider.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har også en S5 som bare kører. En af fordelene er udformningen af den roterende børste med både børsterækker og gummiblad. Vi har også tæpper, og jeg kan se på støvbeholderen at den virkelig får støvet op af tæpperne. Moppen er i brug på både træ og klinkegulve, og jeg har modificeret de propper der regulerer væsketilførslen, så den nu bruger en tankfuld pr rum. Så det ligner rigtig gulvvask nu Wink
Hvordan har du modificeret propperne?
Da de sandede til og ikke gav noget særligt væske fra sig. Så satte jeg istedet en foring i klemmerne, et stykke flex der passede i tykkelse og en indv diameter på 2-3 mm. Det satte lidt mere skub i væske gennemstrømningen som jo egentlig også er besværet af den meget tynde beholder der hvor de sidder.
Så de oprindelige propper bruger du ikke længere?
Til top
GUPE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GUPE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 16:32
Nogen der har efaringer med Samsung JetBot 80 robotstøvsuger? Man kan få den med i prisen. hvis man køber en Samsung HW-Q960AXE soundbar til 7999 kr, så spekulerer om den er værd det?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har også en S5 som bare kører. En af fordelene er udformningen af den roterende børste med både børsterækker og gummiblad. Vi har også tæpper, og jeg kan se på støvbeholderen at den virkelig får støvet op af tæpperne. Moppen er i brug på både træ og klinkegulve, og jeg har modificeret de propper der regulerer væsketilførslen, så den nu bruger en tankfuld pr rum. Så det ligner rigtig gulvvask nu Wink
Hvordan har du modificeret propperne?
Da de sandede til og ikke gav noget særligt væske fra sig. Så satte jeg istedet en foring i klemmerne, et stykke flex der passede i tykkelse og en indv diameter på 2-3 mm. Det satte lidt mere skub i væske gennemstrømningen som jo egentlig også er besværet af den meget tynde beholder der hvor de sidder.


Redigeret af Munch - 06-Oktober-2021 kl. 16:14
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu