recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <12345 35>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 15:43
Jeg har en S5. Vi har vinylgulve. De må ikke vaskes i almindelige vandmængder men skal "tørres over med en fugtig klud". Det passer så fint til moppefunktionen på S5.

Og moppekluden bliver beskidt af det og skal rengøres, så det må virke også 🙂
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har også en S5 som bare kører. En af fordelene er udformningen af den roterende børste med både børsterækker og gummiblad. Vi har også tæpper, og jeg kan se på støvbeholderen at den virkelig får støvet op af tæpperne. Moppen er i brug på både træ og klinkegulve, og jeg har modificeret de propper der regulerer væsketilførslen, så den nu bruger en tankfuld pr rum. Så det ligner rigtig gulvvask nu Wink
Hvordan har du modificeret propperne?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 14:28
Jeg har også en S5 som bare kører. En af fordelene er udformningen af den roterende børste med både børsterækker og gummiblad. Vi har også tæpper, og jeg kan se på støvbeholderen at den virkelig får støvet op af tæpperne. Moppen er i brug på både træ og klinkegulve, og jeg har modificeret de propper der regulerer væsketilførslen, så den nu bruger en tankfuld pr rum. Så det ligner rigtig gulvvask nu Wink

Redigeret af Munch - 06-Oktober-2021 kl. 14:35
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 13:08
Gammel tråd, men åbenbart stadig i live, 

jeg købte dengang en roborock S5, og den har vi været virkelig glad for, fungere super som støvsuger, har dog aldrig brugt den som moppe, men efter hvad jeg hører så er selv den nyeste og den med bedste moppefunktion (S7) stadig ikke i nærheden af en rigtig gulvvask, men den kan fjerne de overfladiske pletter..
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 09:55
Synes Martin virker til at være liiiiidt for gode venner med Mi Store til at jeg ville stole blindt på hans anmeldelser.

Som ejer af en S6 Pure kan jeg sige, at "moppefunktionen" er rimelig uanvendelig som egentlig gulvvask. Den kan - hvis du bruger den ofte - tage det tynde lag fedt, som støv sætter sig fast i, og som man ellers kun får bort med gulvvask, og derfor fungerer den bedst, hvis du kører den umiddelbart efter støvsugning. Når man mopper gulv manuelt går man jo heller ikke rundt en enkelt gang i rummet med moppen foran sig, man står og fejer frem og tilbage med lidt kraft - det kan maskinen ikke erstatte.

Da vi fik vores robot havde vi en idé om, at vi så ville støvsuge MEGET oftere, dvs flere gange om ugen. Men efterhånden glemmer man at skifte støvbeholderen, den vil have renset børster oftere osv ... så hjemme hos os kører den hver mandag, og vi bruger stort set aldrig moppefunktionen.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 06:50
Martin fra Dimser På Dansk har nogle anmeldelser på Xiaomi:
Mvh Jesper
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 01:49
Konen har været ude og shoppe og kom hjem med en Ecovacs deebot T9+ som hun var var blevet anbefalt af en Power medarbejder - men jeg synes dog at 6999kr er i overkanten selvom den er lidar og duftkugle 

Har prøvet at få et overblik via diverse anmeldelser og gennemlæsning af denne tråd - men synes det er en jungle da vi ikke har haft en robot støvsuger de sidste 6-7 år og der er sket en del siden.

Er rådet stadig at gå efter en Roborock og hvilken model kan evt. anbefales til et hus med tre etager (ca 220 m2 i alt) hvor det kunne være rart at kunne flytte den mellem etagerne uden for meget bøvl mellem hver flytning.

Samtidig vil konen gerne have moppefunktionen så hun har lidt bedre samvittighed når plankegulvene ikke får deres ugentlige vask.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2021 kl. 09:49
Det virkede da, men så bare ikke pænt ud.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Vi prøvede først diverse liste-løsninger, men endte med at udskifte de tre problem-dørtrin med lavere standard dørtrin fra et byggemarked.

Mange tak for det hurtige svar! Selvom jeg er ked af at høre at liste-løsningerne ikke virkede. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 21:14
Vi har standard Swedoor dørtrin, og den gamle version støvsuger uden moppe.
Har sat en lille liste på vores dørtrin, som skulle hjælpe støvsugeren til at komme over, men den kommer stadigvæk kun over halvdelen af gangende.
Problemet er at når det forreste hjul kommer op på toppen af dørtrinet, så rammer dens bagende gulvet, og derved bliver de to drivhjul løftet op, og den mister derved grebet.
Mvh Jesper
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 20:33
Vi prøvede først diverse liste-løsninger, men endte med at udskifte de tre problem-dørtrin med lavere standard dørtrin fra et byggemarked.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 20:30
Jeg har fået købt mig en Roborock, desværre kan den ikke klare mine dørtrin fra 50'erne, eller det vil sige den kan komme den ene vej over, men ikke den anden.. Jeg har læst alle indlæg, og kan se et par stykker har haft samme problem, med gamle høje dørtrin, men desværre ikke rigtigt nogle løsninger på problemet. Udover at fjerne dørtrinet, hvilket ikke er en mulighed her. 

Er der nogle af jer der endte med en eller anden smart løsning? 
- Jeg overvejer at sætte en lille liste foran dørtrinet, i håb om at det vil kunne hjælpe robotten over, men ved ikke om det er skønne spildte kræfter? 
Jeg har ikke kunne Google mig frem til en Evt. Færdiglavet løsning, har jeg overset noget oplagt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu