recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 35>
Forfatter
Besked
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 20:14
Så fik jeg den og er ved at teste den. Jeg må sige at den virkelig fungerer godt, dens evne til at bevæge sig er virkelig imponerende, og svarer ca. til hvodan jeg selv ville gøre det :) Er rimelig imponeret over hvor godt det fungerer. Jeg er helt sikker på at hvis man havde nogle væsentligt større rum ville det fungere helt perfekt.

Er lige ved at teste moppefunktionen. Det er jo egentlig bare en klud den slæber under sig, som så hele tiden bliver fugtet via det lille vandreservoir. Umiddelbart fungerer det ganske godt, men selvfølgelig aldrig på niveau hvis jeg gjorde det manuelt selv, da jeg kan presse hårdere mod gulvet. Eneste minus ved denne funktion er at vandreservoiret er for lille, dvs. man hvert 25-30min skal påfylde det igen og fugte kluden. Der ville det være rart med et dobbelt så stort. Alternativt ville det være rart at den efter noget tid advarede når det skulle genopfyldes..

Kan virkelig ikke se nogen grund til at vælge Neato elle Roomba når denne kan fåes til denne fordelagtige pris :) Den har en masse smarte funktioner (Ved ikke hvad man kommer til at bruge). Men Zone cleaning funktionen testede jeg lige, fungerer perfekt :) Der er vist noget med at man kan gemme en zone, men har jeg ikke lige fået testet endnu. 
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af hatoff hatoff skrev:

Jeg er fint tilfreds med min Xiaomi gen 2(Roborock s50).

Der er masser af reviews på nettet:

https://smartrobotreviews.com/reviews/roomba-980-vs-xiaomi-roborock-second-generation-comparison.html


Virker fint med Alexa og logitech hub = stemmestyre

Jeg har dog måtte hæve mine lamelgardiner og flytte stol+skammel væk fra hinanden, for at robot ikke går i stå.
Se billede

Jeg har også sådan nogle stole. Det er den godtnok ikke begejstret for at komme i nærheden af. Har overvejet at tape noget virtual wall strips under dem, for at den så ikke begynder at køre over dem. Hvad tænker du til dette?
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 15:38
Hej, 

Jeg skal have købt mig en også. Er det kun moppefunktionen der er forskel på de to modeller?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej, 

Jeg skal have købt mig en også. Er det kun moppefunktionen der er forskel på de to modeller?

Hvad jeg ved er følgende forskelligt:

- Moppe funktion
- 2000Pa vs 1800Pa sugestyrke
- Vaskbart filter (Man kan vist købe 2erens filter og sætte i 1eren).
- Lidt større støvbeholder
- Sensor i toppen af radaren, så den ikke skulle sidde så nemt fast
- Gummi kant foran, der skulle beskytte støvsugeren mere mod hårde slag når den støder mod noget
- En anden laderstand som hvis skulle være nemmere at finde en 1'eren
- Noget med 2eren selv kan detektere tæpper og øge sugestyrken
- Zone cleaning (Det er vist kommet til 1eren også nu)

Derudover tænker jeg (Ligesom med så meget andet) at 2eren er mere fremtidssikker med henblik på nye funktionaliter ifm. software opdateringer. 


Redigeret af rskadk - 18-August-2018 kl. 18:29
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej, 

Jeg skal have købt mig en også. Er det kun moppefunktionen der er forskel på de to modeller?

Hvad jeg ved er følgende forskelligt:

- Moppe funktion
- 2000Pa vs 1800Pa sugestyrke
- Vaskbart filter (Man kan vist købe 2erens filter og sætte i 1eren).
- Lidt større støvbeholder
- Sensor i toppen af radaren, så den ikke skulle sidde så nemt fast
- Gummi kant foran, der skulle beskytte støvsugeren mere mod hårde slag når den støder mod noget
- En anden laderstand som hvis skulle være nemmere at finde en 1'eren
- Noget med 2eren selv kan detektere tæpper og øge sugestyrken
- Zone cleaning (Det er vist kommet til 1eren også nu)

Derudover tænker jeg (Ligesom med så meget andet) at 2eren er mere fremtidssikker med henblik på nye funktionaliter ifm. software opdateringer. 

Og en vigtig detalje, så kan 2eren klare højere dørtrin end 1eren. 

Min kører på 6 uge og er så glad! Støvsuger flot og struktureret, har kun siddet fast en gang (på en vådrumsskraber på badeværelset) og zone cleanup virker også rigtig godt. 

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af askernedefragrillen askernedefragrillen skrev:


Og en vigtig detalje, så kan 2eren klare højere dørtrin end 1eren. 

Min kører på 6 uge og er så glad! Støvsuger flot og struktureret, har kun siddet fast en gang (på en vådrumsskraber på badeværelset) og zone cleanup virker også rigtig godt. 



Hvordan er kvaliteten af en støvsugning - hvor fint skidt er der gulvet bagefter, hvis du tørrer efter med en mikrofiberklud?
Vi har to katte, og tø børn. Det giver en del fint skidt, herunder fint småsand og blade. Klarer den det?
Og kan den evt klare både at køre i køkken, ind i stuen og måske ind til børneværelser?
Og hvor tit skal filteret tømmes?
mvh
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 12:44
Den støvsuger fantastisk. Eneste minus med Xiaomien er den ikke husker huset. Zone mapping fungerer dårligt. Det er et super produkt ellers 

Redigeret af claussor - 19-August-2018 kl. 12:44
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 20:18
power har tilbud på Roomba 891 i næste uge. Er der nogen der har erfaringer med den?
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Den støvsuger fantastisk. Eneste minus med Xiaomien er den ikke husker huset. Zone mapping fungerer dårligt. Det er et super produkt ellers 


Ok, det lyder godt takker
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 23:54
Hejsa 

Hvor har I købt jeres xiaomi gen 2'er?

Tror vi skal have en hvis jeg kan finde den til en god pris og fra et sted folk har haft gode erfaringer med...

vh
Kasper
Til top
Fiehedam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-August-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiehedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 06:05
aliexpress.com. Tror de fleste har købt derfra. Jeg venter på at modtage min. Syntes det har været lidt bøvlet men kan se andre har haft det let. Men håber at få den denne uge. 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af brfcjon brfcjon skrev:

Hejsa 

Hvor har I købt jeres xiaomi gen 2'er?

Tror vi skal have en hvis jeg kan finde den til en god pris og fra et sted folk har haft gode erfaringer med...

vh
Kasper
Jeg bestilte herfra den Tyske shop og fik hurtig levering.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu