recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 35>
Forfatter
Besked
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 14:37
Fiehedam, kan jeg få dig til lige at skrive en linje herinde, når du har prøvet? Er spændt på at høre, hvordan det fungerer.
Til top
Fiehedam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-August-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiehedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 14:42
Kan du tro. Skal se om jeg kan i aften. Hvis ingen andre melder ind med kloge ord.
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 21:06
Den kan ikke gemme flere kort men det lyder til de arbejder på det.
Jeg har også to etager og overvejer at slå funktionen med at gemme kort fra da det godt kan forvirre den når den flyttes men tror den er på en anden etage. 
Den støvsuger lige så effektivt uanset om den gemmer kortet eller ej. Så det eneste man mangler er at zone clean up på kortet. Selv før map saving kom gemmer den dog kortet fra gang til gang. Måden jeg gjorde før var derfor først at støvsuge ovenpå, hvor der ikke er så beskidt, og derefter nedenunder hvor der svines mere. Derved har man kortet og kan bede den tage køkkenet i stedet for hele underetagen.
Men spændende at se om der kommer en opdatering med flere etager plus at kunne gemme zoner! 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 08:43
Lige et spørgsmål. Hvad skal afstanden minimum være fra gulv til objekt før den kan køre under?
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2012
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Lige et spørgsmål. Hvad skal afstanden minimum være fra gulv til objekt før den kan køre under?

Præcis 10 cm. Den sætter sig ikke fast hvis den alligevel prøver. Den går i knæ (via fjedre) og bakker i sikkerhed. Smart!
Til top
Mikkel Gunvald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel Gunvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Fiehedam Fiehedam skrev:

Altså jeg sys selv mine dørtrin er høje men den ræser over dem. Enkelte  gange kan den bøvlet med det. Men ja jeg kan sagtens flytte min uden problemer og så køre den bare videre. Er så utrolig glad for den og det er så vildt så meget den får med. Og specielt når man har hund 🙏❤️😀

Hvor høje er de? :)


Redigeret af Mikkel Gunvald - 06-December-2018 kl. 13:39
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af 250266 250266 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Lige et spørgsmål. Hvad skal afstanden minimum være fra gulv til objekt før den kan køre under?

Præcis 10 cm. Den sætter sig ikke fast hvis den alligevel prøver. Den går i knæ (via fjedre) og bakker i sikkerhed. Smart!
Tak 
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 21:17
Mange tak for svarene Thumbs Up
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 13:51
skal udlåne roborock for test 1 par dag - men den kører vel fint uden wifi/ dock - med spotclean og støvsug alt? - gider ikke tage dock med på besøg og sættte den på wifi
 
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 10:03
Hej,

Et par korte spørgsmål ang. køb af Roborock støvsuger på AliExpress (eksempelvis herfra, som en bruger herinde har anbefalet: https://perfection.aliexpress.com/store/344208):

1. Hvordan med garanti? Er den anderledes end hvis man køber hos en dansk forhandler?
2. Hvis man vælger afsendelse fra Tyskland og med EU-stik, er den så lige til at sætte i stikkontakten herhjemme i dk (hvilket jeg går ud fra)? Eller skal der en adapter af en slags til?
3. Man sparer 6-700 kr ved at købe her fremfor i en dansk webshop, men jeg kan ikke lige gennemskue, om der er faldgruber, man lige skal kende til inden man kaster penge den vej. Er der nogle, der har erfaringer, de kan dele ud af.

På forhånd tak for eventuelle svar :) 



Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 20:22
Nu har jeg læst hele denne lange tråd igennem, og har lige bestilt en roborock S50 fra Aliexpress. Jeg har haft 2 stk roomba gennem de sidste 5-8 år, den sidste er vist kun 3 år gammel(model 760), men den har næsten samme fejl som den første, den kommer kun over mine dørtrin hver anden gang, og mange gange sidder den fast på toppen. den første som var en "pet edition" (tror den hed 580) kunne ikke holde til kattehår, de kom ind i "gearkassen" og det gjorde den så varm at plastikken gav sig så den gik i stykker.  
Jeg har også været nødt til at afskære den fra et værelse, da den ikke kan finde ud af at komme tilbage til dokken fra det rum, den tror åbenbart den kan komme gennem væggen. 

Nu prøver jeg så en ny, håber i det mindste den kan klare mine Swedoor dørtrin lidt bedre end roomba.. 
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 20:37
Har også lige bestilt sådan en Roborock s50

Hvor høje dørtrin har folk prøvet med ? Vi har ret høje dørtrin synes jeg, det højeste er 3cm, og ellers ligger de fleste på 2 - 2,5cm, er det noget folk tror den kan klare ??
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu