recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 35>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 20:45
Jeg har lige modtaget min idag og prøvekørt den, Vi har Swedoor over det hele, og det klare den godt og de er alligevel pænt høje. jeg har groft målt vores til ca. 2,4 cm på toppen, men det handler nok lige så meget om det er en høj lodret side, eller den er skrå, jeg kunne se flere gange den kørte over fra den ene side af et dørtrin gled den nærmest henover, men fra den anden side, hvor den går mere lige op, skulle den bruge flere forsøg, og måtte kører skråt op før den kom over.. men den klarede det hver gang..
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Jeg har lige modtaget min idag og prøvekørt den, Vi har Swedoor over det hele, og det klare den godt og de er alligevel pænt høje. jeg har groft målt vores til ca. 2,4 cm på toppen, men det handler nok lige så meget om det er en høj lodret side, eller den er skrå, jeg kunne se flere gange den kørte over fra den ene side af et dørtrin gled den nærmest henover, men fra den anden side, hvor den går mere lige op, skulle den bruge flere forsøg, og måtte kører skråt op før den kom over.. men den klarede det hver gang..

Tak for svar. Det er netop den lodrette side jeg er nervøs for. Jeg må finde på en løsning, hvis det viser sig at den ikke kan klare det fra den side, evt. må overfræseren igang :-)


Redigeret af SilverLine - 16-Januar-2019 kl. 20:48
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Tak for svar. Det er netop den lodrette side jeg er nervøs for. Jeg må finde på en løsning, hvis det viser sig at den ikke kan klare det fra den side, evt. må overfræseren igang :-)
Jeg har monteret en lille liste foran dørstrinen for at hjælpe min Xiaomi Gen1 over.
Desværre er det ikke altid det lykkes for den at komme over mine Swedoor dørtrin.

Problemmet opstår når det foreste lille hjul kommer op på det højeste punkt på dørtrinen, så støder bagenden mod gulvet, og derved mister de to drivhjul noget af grebet, fordi de bliver løftet op, og den kommer så til at stå og lave hjulspin.
Ved ikke om generation 2 har større frihøjde bagtil.
Mvh Jesper
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Tak for svar. Det er netop den lodrette side jeg er nervøs for. Jeg må finde på en løsning, hvis det viser sig at den ikke kan klare det fra den side, evt. må overfræseren igang :-)
Jeg har monteret en lille liste foran dørstrinen for at hjælpe min Xiaomi Gen1 over.
Desværre er det ikke altid det lykkes for den at komme over mine Swedoor dørtrin.

Problemmet opstår når det foreste lille hjul kommer op på det højeste punkt på dørtrinen, så støder bagenden mod gulvet, og derved mister de to drivhjul noget af grebet, fordi de bliver løftet op, og den kommer så til at stå og lave hjulspin.
Ved ikke om generation 2 har større frihøjde bagtil.

Arh ja, det giver god mening .De steder i huset jeg har skiftet døre, er det også til swedoore, men synes ikke de trin er så høje .Der er vores 60'er dørtrin jeg frygter lidt for. 


Redigeret af SilverLine - 17-Januar-2019 kl. 11:53
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChriZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Hej,

Et par korte spørgsmål ang. køb af Roborock støvsuger på AliExpress (eksempelvis herfra, som en bruger herinde har anbefalet: https://perfection.aliexpress.com/store/344208):

1. Hvordan med garanti? Er den anderledes end hvis man køber hos en dansk forhandler?
2. Hvis man vælger afsendelse fra Tyskland og med EU-stik, er den så lige til at sætte i stikkontakten herhjemme i dk (hvilket jeg går ud fra)? Eller skal der en adapter af en slags til?
3. Man sparer 6-700 kr ved at købe her fremfor i en dansk webshop, men jeg kan ikke lige gennemskue, om der er faldgruber, man lige skal kende til inden man kaster penge den vej. Er der nogle, der har erfaringer, de kan dele ud af.

Jeg melder mig på banenn her, da jeg for et års tid siden købte en Roborock S50 fra netop denne forhandler via aliexpress. Du skal være opmærksom på at garanti i praksis er ikke-eksisterende, uanset hvad de skriver - og du skal ikke regne med at aliexpress hjælper dig hvis noget går galt.

Jeg har desværre haft nogle problemer med at min støvsuger "ser" ting der ikke er der og dermed ikke altid gør ordentligt rent. jeg har igennem et halvt år været i dialog med forhandleren som er kommet med de mest vanvittige årsager til problemet - bl.a. "kraftige magnetiske felter", skarpt sollys og de har sågar har anbefalet at jeg flytter til et andet hus... Confused 

Hvis den skal til reparation skal du selv bekoste at sende den til Kina, og hvis du skal have reservedele skal du også selv betale for at få dem sendt, så jeg lever med den som den er - generelt er vi dog glade nok for den og lever med at den har denne lille særhed engang imellem, for vi har opgivet at få en fornuftig løsning på det med forhandleren ..

Jeg vil personligt aldrig mere købe så dyre ting fra aliexpress, der er INGEN hjælp at hente fra deres kundeservice. 

/Christian


Redigeret af ChriZ - 18-Januar-2019 kl. 13:48
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:59
Hej Christian

Mange tak for svaret. Det var lige præcis det scenarie, jeg frygtede. Så faktisk endte jeg med at købe hos en dansk forhandler. Jeg har modtaget støvsugeren og er mere end tilfreds. 

Jeg tænker helt sikkert, dit svar kan bruges af andre, der har de samme overvejelser, jeg havde.

Vildt at anbefale folk at flytte for at ens støvsuger så måske vil fungere bedre ;o) I øvrigt har Roborock en gruppe på facebook, hvor der tilsyneladende også er folk fra firmaet inde og kommentere på opslag. Måske kan du få hjælp den vej igennem.

/Morten
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2012
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:59
>>min støvsuger "ser" ting der ikke er der og dermed ikke altid gør ordentligt rent.<<

Til Christian

Der sidder infrarøde sensorer foran og på siden (og bunden). Det er vigtigt at tørre dem af med klud/køkkenrulle med lidt vand med jævne mellemrum. Hvis der sætter sig støv over sensoren tror den f.eks. at der er en væg, og dermed bevæger den sig i underlige mønstre. Og der VIL komme støv på disse sensorer på eet eller andet tidspunkt.

Har selv haft problemet, og tænkte shit nu er den i stykker. Men problemet forsvandt som dug for solen efter at havde tørret sensorene af. Hermed et tip til alle andre.


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af ChriZ ChriZ skrev:

Jeg har desværre haft nogle problemer med at min støvsuger "ser" ting der ikke er der og dermed ikke altid gør ordentligt rent. jeg har igennem et halvt år været i dialog med forhandleren som er kommet med de mest vanvittige årsager til problemet - bl.a. "kraftige magnetiske felter", skarpt sollys og de har sågar har anbefalet at jeg flytter til et andet hus... Confused 
Mon ikke de har ment at du skulle forsøge at flytte den til et andet hjem, for at se om den også laver fejl der, da det giver god mening?

Da LIDR benytter IR-lys i dens radar, så kan den blive blændet af solen, og derved ikke "se" noget, så det giver også god mening med skarpt sollys.

Da man kan lave en virtuel væg med magnettape, for at undgå at den kører ind i et bestemt område, så giver rådet om kraftige magnetiske felter også mening.

Alt i alt, så syntes jeg ikke du har fået nogle vanvittige årsager til problemet, og så skal sensorene selvfølgelige gøres rene en gang imellem.
Mvh Jesper
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ChriZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 14:55
Hej,

Det er skam prøvet - og det kommer også nogle gange lige efter en rengøring af sensorer og side-sensoren, det ser dog ud til at det er blevet lidt bedre siden sidste softwareopdatering, måske er den indstillet til at være mere tolerant.. så vi lever med det - men det ændrer ikke rigtigt på at man ikke rigtigt kan bruge en "garanti" til så meget når man køber på aliexpress, det skal man bare tage med som en kalkuleret risiko..

mvh
Christian
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 15:36
Jeg købte vidst nok min fra GearBest, med den forventning at jeg ikke har noget garanti, så ja det er en risiko, men nu er der trods alt kommet danske forhandler, og reservedelene koster trods alt heller ikke det store.

For et år siden var jeg jeg ret skeptisk over for robotstøvsuger i vores hjem, og derfor ønskede jeg ikke at bruge en formue på en iRobot, derfor købte jeg en billig Xiaomi, hvis det viste sig at være noget skrammel, men min skepsis er godt nok godt og grundigt blevet gjort til skamme.
Vores almindelige støvsuger bliver højst fundet frem en gang om måneden, og det er kun for lige at komme ind de steder hvor robotten ikke kan komme.
Mvh Jesper
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 00:44
Så modtog jeg min roborock, fra aliexpres, efter 3 dage, ikke dårligt. Den har desværre problemer, som jeg også frygtede, med de af vores trin der er 2,5- 3cm høje, så jeg skal igang med et teste forskellige løsninger af. Swedoor dørtrin, pga. deres udformning æder den som ingen ting. Alt i alt, en ganske imponerende støvsuger må jeg sige.

Redigeret af SilverLine - 19-Januar-2019 kl. 00:45
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
maackintosh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2013
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maackintosh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 06:47
Hej

Jeg har læst hele tråden igennem og kan forstå at folk generalt er godt tilfredse med roborock og prisen på denne er ret god, må jeg spørge hvor i købte den (gerne link til ali express forhandler og andet) og købte i den med ekstra tilbehør til, syntes kun jeg kan finde forhandlere der sender fra kina hvis man vil have ekstra tilbehør med.

Mvh.

Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu