recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 35>
Forfatter
Besked
Fiehedam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-August-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fiehedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 09:35
har du append til den så kan du starte den alle steder?
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 10:30
Det kan være I skal skrive hvilken støvsuger der er tale om nu hvor den 360 også er kommet i spil.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 12:02
Det lyder som Roborock der tales om. 

Jeg har nu også haft min et par uger og den støversuger virkelig godt men hold kæft den er "dum" og appen er elendig. 
Den gemmer ikke plantegning. Den deler rum op i "firkanter/zoner" som den så støvsuger efter, derefter går den videre og finder en ny "firkant/zone" at støvsuge - men det er ikke nødvendigvis i samme rum. 

Og nej det eneste man kan med timer er at starte den - også støvsuger den bare på livet løs hvor end den kan komme til.
Til top
beridox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beridox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 13:04
nu har jeg haft min i et døgn, og den suger super fint, både på klinker og gulvtæppe. Det eneste jeg lige tænker som mangler, er at gemme og navngive zoner. Men jeg er positivt overrasket over hvor effektivt den arbejder. Jeg har en japansk spids (hund) som er en omvandrende hårdbolle. Så der er altid hår på gulvet, men den støvsuger alt op uden problemer.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 13:09
Synes også det lyder til at roborock ikke er klar til markedet endnu, når appen er så elendig. Man burde da kunne gemme zoner og den tager firkanter i forskellige rum. Det store spørgsmål er vel om der kommer opdateringer. 
Til top
beridox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beridox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Synes også det lyder til at roborock ikke er klar til markedet endnu, når appen er så elendig. Man burde da kunne gemme zoner og den tager firkanter i forskellige rum. Det store spørgsmål er vel om der kommer opdateringer. 

Selvom den deler rummet op i firkanter er den stadig langt hurtigere end f.eks Irobot til at være alle steder. Jeg vil sige at dens mangler er små, for  nogen endda ubetydelige, den kan jo langt mere end de fleste andre i samme pris klasse.


Redigeret af beridox - 21-September-2018 kl. 14:08
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min er også blevet afsendt i dag, lige inden tiden løb ud.

+1

når jeg tjekker det tracking nummer jeg har fået for jeg dog ingen info.. tænker det går yderlige 10 dagen inden det bliver aktivt Confused
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bambi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Synes også det lyder til at roborock ikke er klar til markedet endnu, når appen er så elendig. Man burde da kunne gemme zoner og den tager firkanter i forskellige rum. Det store spørgsmål er vel om der kommer opdateringer. 
Roborock 2 er en virkelig effektiv robotstøvsuger til prisen, selv om jeg ville ønske den brugte gummiruller i stedet for børster, lige som nyere modeller af Roomba.

App'en derimod er ikke imponerende. Når den første begejstring over at se ens hjem langsomt blive kortlagt er overstået, melder skuffelsen sig over ikke rigtig at kunne bruge kortet til noget i det daglige. Der er dog håb for at der sker noget på det område: https://www.facebook.com/RoborockGlobal/posts/2116019935329703
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min er også blevet afsendt i dag, lige inden tiden løb ud.

+1

når jeg tjekker det tracking nummer jeg har fået for jeg dog ingen info.. tænker det går yderlige 10 dagen inden det bliver aktivt Confused
Mit er nøjagtigt ligesom dit. Der dukker intet op på mit tracking nummer.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 12:59
Jeg er enig i denne betragtning mht. app, zoner mv.  Af samme grund bruger jeg den kun som ren støvsuger og til det er den ret fænomenal. Der er faktisk intet jeg savner. Den er alle pengene værd uanset zone problemer og man får ikke en bedre og hurtigere støvsuger til pengene.
Til top
PhilipSoeberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhilipSoeberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 11:13
Hej,

Jeg ville lige dele mine erfaringer med køb af en Roborock S50 robot størsuger fra AliExpress.
Jeg lagde min bestilling den 19-sep-18 og modtog pakken 24-sep-18 fra "Perfection Technology Co. Ltd." (https://perfection.aliexpress.com/store/344208) via deres Tyske lager. Pris $396.98 i alt.
Pakket fint og leveret ny og original EUROPA/International udgave. Manualer og påtrykt tekst er derfor på Engelsk.

Roborock kommer medfølgende et ekstra HEPA filter til støvsugeren.
Jeg har læst mig til at de fleste AliExpress sælgere der sælger støvsuger + reservedele sammen har tendens til at putte uoriginale reservedele i. Perfection Technology sælger også reservedele der shippes direkte fra Kina til $6 - $20 afhængig af størrelsen af kittet, så jeg så ingen grund til at købe dimserne sammen. Jeg vil købe mine reservedele derfra når det bliver aktuelt.
I manualen anbefales det at skifte hovede-rotoren (den røde feje dims) hver 6-12 måneder.. hvilket overraskede mig lidt, men mehh..

Meget positiv oplevelse at købe fra den forhandler. 

Selve støvsugeren er simpelthen fantastisk. Jeg fulgte blot 6-punkts guiden fra manualen, satte robotten til dens ladestation og tilføjede den til min Mi Home app.  Super nemt. Jeg valgte EUROPA som placering både for robotten og for min app. Alt er på engelsk og det spillede bare første gang.

Den fik her til morgen lov til at køre første tur.. jeg tændte den og gik i køkkenet mens jeg funderede over om den nu også ville kunne køre over mine 2,3cm høje standard swedoor falset bundstykker (de højeste de laver), men 5 minutter efter fandt jeg den i et andet værelse netop adskilt af sådan et panel... den har ingen problemer med at komme over dem. Det går fint begge veje. Helt fantastisk.

Efter 90 minutter havde den været hele huset igennem og tegnet et fint kort over alle værelser hvor jeg sagtens kunne genkende sofaer, senge og andet. Ret specielt og mega fedt.

Nu får vi af se hvordan den arbejder over de næste par uger.


Redigeret af PhilipSoeberg - 27-September-2018 kl. 10:44
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 13:34
Blot til info.. Udlad at bestille fra Hurray store på aliexpress.. de er godt nok sløve..

Bestilte den 10 sep og den er stadig ikke sendt endnu-- De oprettede en pakkelabel lige inden tiden løb ud men er stadig ikke indleveret til GLS pakkeshop..

Og de gider ikke annullere ordre...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu