recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manipuleret med sms/mms??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manipuleret med sms/mms??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manipuleret med sms/mms??
    Sendt: 04-December-2017 kl. 22:51
Der findes diverse jailbreak tweaks til iphone der kan “generere/forfalske/lave” sms’er på ens telefon, så det ser ud til de kommer fra et bestemt nummer. Det samme med opkald.
Er slet ikke i tvivl om det også eksisterer til Android, selvom jeg ikke kender det.

Så hvis du bare forholder dig til din operatørs logliste, er der ikke noget at komme efter :)

Redigeret af Wolff - 04-December-2017 kl. 22:53
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 21:46
Lige scenariet er nok ikke så udbredt, men sms spoofing er så absolut hverken nyt eller enkeltstående https://www.version2.dk/artikel/paerelet-at-sende-snyde-smser-lave-falske-opkald-dybt-problematisk-1078484

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:32
Det lyder som om han bevæger sig på kanten til en politianmeldelse. Man må ikke forfalske sms’er og andre dokumenter
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:



Så kan det jo i virkeligheden være en endnu mere lavpraktisk måde han har gjort det på. Han kan jo have gemt det originale afsender-nummer (hendes, måske) i sin telefonbog og skrevet dit nummer ind som navn, så vil dit nummer jo stå på samtalen.


Åhhh ja, så simpelt havde jeg ikke engang i min fantasi kunne tænke   

Det her er bare ved at være en kæmpe farce, som er langt ud over hvad jeg kan forestille mig...

Tak for input.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:16
Det er modageren af SMS'en teleselskab der kan spore, hvor SMS er sendt fra.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

I dette tilfælde er set så hans selskab, hvilket han nok ikke er interesseret i, der skal tracke det, da jeg jo eftersigende skulle have sendt ham de beskeder, som han så efterfølgende har fremvist til andre...


Ah, ja okay. Me du kan jo bevise du ikke har sendt dem, så er det op til at ham prøve at vise det modsatte.

Så kan det jo i virkeligheden være en endnu mere lavpraktisk måde han har gjort det på. Han kan jo have gemt det originale afsender-nummer (hendes, måske) i sin telefonbog og skrevet dit nummer ind som navn, så vil dit nummer jo stå på samtalen.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Der ser man. Så det burde en it-kyndig person kunne klare?

Har bevist det via teleselskab. Men er bare nysgerrig om hvordan fanden han fik mig rodet ind i sit spind af løgne.


Man behøver ikke engang være specielt it-kyndig. En hurtig google-søgning, så finder men nemt nogen der vil sælge dig en gateway, eller endda gratis prøve-adgang med frit valg af afsender.

Som jeg skrev i min edit, så kan hendes teleselskab tracker beskeden tilbage til afsender.


Tak for info.

I dette tilfælde er set så hans selskab, hvilket han nok ikke er interesseret i, der skal tracke det, da jeg jo eftersigende skulle have sendt ham de beskeder, som han så efterfølgende har fremvist til andre...
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Der ser man. Så det burde en it-kyndig person kunne klare?

Har bevist det via teleselskab. Men er bare nysgerrig om hvordan fanden han fik mig rodet ind i sit spind af løgne.


Man behøver ikke engang være specielt it-kyndig. En hurtig google-søgning, så finder men nemt nogen der vil sælge dig en gateway, eller endda gratis prøve-adgang med frit valg af afsender.

Som jeg skrev i min edit, så kan hendes teleselskab tracker beskeden tilbage til afsender.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Afsender på SMS kan sættes frit hvis man har adgang til en SMS-gateway, hvilket ikke er svært at få adgang til.

Det bør dog ikke være et problem at bevise via dit teleselskab at du ikke har sendt beskederne.


Der ser man. Så det burde en it-kyndig person kunne klare?

Har bevist det via teleselskab. Men er bare nysgerrig om hvordan fanden han fik mig rodet ind i sit spind af løgne.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 19:57
Afsender på SMS kan sættes frit hvis man har adgang til en SMS-gateway, hvilket ikke er svært at få adgang til.

Det bør dog ikke være et problem at bevise via dit teleselskab at du ikke har sendt beskederne.

Edit: kommet det til en dag, så kan hendes teleselskab spore præcis hvorfra de sms'er er kommet.

Redigeret af MaXer - 04-December-2017 kl. 20:02
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 19:09
Håber der er nogle kloge mennesker her.


Jeg er blevet rodet ind i en sag, hvor jeg fremstår som afsender af nogle sms og mms med pirvat indhold fra andre beskeder/tråde.

Jeg ved, at manden har snydt sig ind på hendes telefon og taget screenshots og sendt det til sig selv. Men hvordan pokker har han fået det til at se ud som, at det er mig der er afsender?

Jeg har brugt cbb's log system til at fremvise at jeg ikke har sendt beskederne, men hvordan pokker kan han få det til at se ud som om det er sendt fra min telefon?

håber på et godt svar.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu