recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UHD Deep color på LG?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UHD Deep color på LG?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UHD Deep color på LG?
    Sendt: 05-December-2017 kl. 16:51
Hej

Jeg har i dag en gammel Apple tv box og har et nyt OLED tv (LG OLED55b6v) som får alle signaler via et HIMI kabel fra min hjerne (forstærkeren Marantz SR7011) .

Har lagt mærke til at når jeg køre HDR signal via min blu-ray afspiller så skifter den aut. over på tvet til "UHD Deep color", men når jeg så går tilbage til f.eks. mit alm. tvsignal (stofaboks) er der ikke lyd på før jeg manuelt har frakoblet "UHD Deep color".

Nu kommer mine 2 spørgsmål:

1: Er der nogen som har erfaringer med at dette LG tv selv skifter tilbage og slukker for "UHD Deep color" (altså automatisk)? Hvis ja hvordan har I fået det til at gøre det?

2: Hvis jeg køber den nye Apple TV 4K boks vil det så også betyde at hver gang jeg tænder for den vil tv'et skifte automatisk over til "UHD Deep color", mens jeg så manuelt skal skifte den tilbage hver gang jeg går fra apple boksen og til mit alm. tv-signal

Hjælp søges....tænker nemlig det kunne være smart at udskifte den gamle Apple boks med den nye 4K boks....med mindre det gør det hele mere besværlig i forhold til i dagConfusedConfusedConfused 

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 07:27
Under normale omstændigheder, så finder TV'et selv ud af at skifte mellem HDR og SDR. HDR benytter "UHD Deep Color". Det skal som sådan altid være aktiveret for at du kan se HDR, men det er ikke noget man skal slå til eller fra. Når du ændrer indstillingen, så laver TV'et nok et nyt handshake med din forstærker og jeg antager, at du kun har 1 HDMI-tilslutning til forstærkeren fra dit TV og at alt således sidder i forstærkeren? Hvis det er tilfældet, så lyder det som et handshake-problem af en art og så har det ikke noget med UHD Deep Color at gøre ville jeg mene.

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-December-2017 kl. 07:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 09:42
Hejsa,

Det er korrekt - jeg køre det hele via et HDMI kabel men har ikke problemer andre steder. Alt køre som det skal men når min afspiller viser en HDR film sker der et aut. skifte på mit tv, men sker ikke et aut. skifte på tvet når jeg går væk fra afspillernen og vil se via min Stofaboks (som også er koblet til forstærkeren).

1: Måske kan det være stofabolsen som er problemet?

2: Måske nogen har prøvet at deres LG OLED tv skifter automatisk frem og tilbage?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 12:18
Alle de LG OLED jeg har testet har skiftet korrekt frem og tilbage - uden undtagelse. Og jeg har set en del efterhånden. Men når jeg tester, så sidder alting jo i forskellige HDMI-porte. Skift mellem HDR og SDR på eks. Apple TV 4K giver dog ikke anledning til problemer, så det må næsten være din forstærker, som giver bøvlet.

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-December-2017 kl. 12:20
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu