recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Icepower 500A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Icepower 500A

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kkds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kkds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Icepower 500A
    Sendt: 05-December-2017 kl. 20:00
Hej.
Jeg har et icepower 500A forstærker modul som jeg gerne vil bruge til at lave en subwoofer. Jeg mangler blot en strømforsyning men hvordan ved jeg hvilken jeg skal bruge? Kan jeg bruge én fra en computer? Mvh Kimmer
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Kkds Kkds skrev:

Hej.
Jeg har et icepower 500A forstærker modul som jeg gerne vil bruge til at lave en subwoofer. Jeg mangler blot en strømforsyning men hvordan ved jeg hvilken jeg skal bruge? Kan jeg bruge én fra en computer? Mvh Kimmer
Du skal bruge en med +12 og -12Volt til analog forsyning samt 75Volt. Husk at overholde max +-15 og 80 Volt. Jeg ville så ikke have det så godt med at den analog dele skal forsynes fra en pc strømfonsyning, men har du en liggende så kan du altid starte med den.



Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 23:27
Du skal bruge en strømforsyning med lav støj/ripple med +/-12V DC med minimum (typisk) 200mA til den analoge del, samt en med minimum 42V DC (typisk 75V DC) med MANGE ampere (nok minimum 8 Amp) til power udgangstrin, hvis du vil spille højt med lav højttalerimpedans.

Så meget langt fra hvad en PC forsyning er designet til at levere. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Kkds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kkds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 15:58
Hej. Tak for jeres svar. Er der en af jer der kan henvise til en strømforsyning som jeg kan bruge til icepower modulet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Kkds Kkds skrev:

Er der en af jer der kan henvise til en strømforsyning som jeg kan bruge til icepower modulet.
En 10 år gammel tråd om emnet:

Du skal nok på jagt efter et kit som de omtaler, ved ikke om det er til at opdrive nu?

Eller noget tilsvarende, tror ikke du umiddelbart kan finde noget færdiglavet med alle spændinger.

Men ellers del det i to dele, en dobbelt lavspændings del med +/- 12V DC ca. 200mA, og en power del med 45-75V DC med "tilpas" mange ampere LOL
Power del kan nok klares med simpel transformator + ensretter + elektrolytter (mange uF med høj spænding, passende til transformator)
Mvh. JørgenT
Til top
Kkds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kkds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 20:49
Jeg har nu målt strømforsyning igennem. Der er op til flere lyttere som er færdige. Men de er jo mærket på siden så jeg ved hvilke jeg skal købe. Problemet kommer til den lillebitte fætter som også er færdig. Hvordan finder jeg ud af hvad det er for en størrelse? Jeg kan oplyse at lysebrun med striber . Jeg kan desværre ikke ligge billeder på her.

Mvh Kim
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu