recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af ny router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af ny router

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 20:37
Jeg er selv gået fra standard router til Ubiquti EdgeRouter POE og to Ubiquti AC Pro (Acces Point). Jeg har fået klippe stabilt wifi og god dækning + ingen enheder falder af. Kan klart anbefales.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 21:18
Takker for alle buddene og hjælpen Big smile

Jeg vil læse lidt mere om det på nettet og se hvad det ender med.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 17:48
Takker for alle svarene.

Jeg valgte denne router som efter sigende skulle have en god dækning.

TP‑LINK Archer C9 AC1900

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 19:26
Update.

Desværre hjalp det ikke på mit signal. Så den gamle router virkede nok alligevel.

Nå - men så er jeg jo ude i at skulle have en "signal forstærker" som nogen af jeg skriver.

Men jeg kan IKKE kable fra min router og til Wifi forstærkeren pga placeringen i huset.

Jeg går ud fra der skal kabel imellem men kan man ikke få nogen der bare sættes i stikkontakten og virker det?

mvh
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 20:03
Så skal du måske genoverveje Ubiquiti amplifi hd som jeg skrev om... Den har mulighed for mesh.jeg har selv system udgaven med router og 2 mesh points, og det giver rigeligt med dækning til vores 185 m2.
Det er ganske givet dyre, men det virker og er meget let at sætte op.
MJH
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af michael.hojgaard michael.hojgaard skrev:

Så skal du måske genoverveje Ubiquiti amplifi hd som jeg skrev om... Den har mulighed for mesh.jeg har selv system udgaven med router og 2 mesh points, og det giver rigeligt med dækning til vores 185 m2.
Det er ganske givet dyre, men det virker og er meget let at sætte op.


Skal de bare have 230 volt og ingen netkabel?

Ahh så lige det koster 2500 kr. Det er lige i overkanten til mig.
Ingen tvivl om at det sikkert er det bedste, men så må jeg prøve med det næstbedste :-)


Redigeret af pipper - 13-December-2017 kl. 20:38
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 20:40
Kan du ikke trække kabel eller vil du ikke?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Kan du ikke trække kabel eller vil du ikke?


Det kan ikke lade sig gøre, andet end det blive langs fodlister og dørkarme, hvilket jeg IKKE vil have.
At trække over loftet er ikke en mulighed.
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 10:41
Køb en 

Ubiquiti UniFi USG Router og så en af deres ufo'er Ubiquiti UniFi UAP-AC 

Jeg har selv en pro ufo som dækker vores 2 plans hus perfekt.  

7-9-13 er der aldrig bøvl med det. 
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Men jeg kan IKKE kable fra min router og til Wifi forstærkeren pga placeringen i huset.

Jeg går ud fra der skal kabel imellem men kan man ikke få nogen der bare sættes i stikkontakten og virker det?

Hvis du IKKE vil ud i at skulle kable, så kan du udnytte din eksisterende router med en af disse:
Powerline ac Wi-Fi Kit

...Egentligt samme princip som Ubiquity, bare "kablet" via det eksisterende elnet, hurtigere AC1200 hastigheder og det at du er billigere fra start, da du i forvejen allerede har en AC1200 router du som udgangspunkt kan bruge. Du kan endog kable nogle enheder på den nye/extendede position for ekstra kablet hastighed ud over at nøjes med bare at extende dit Wifi. Og lige som Ubiquity kan det udvides med flere enheder ved behov.

Jeg har ikke selv erfaringer med det, med siden det grundlæggende er en kablet extenderløsning er jeg i modsætning til alt der har med WiFi-baseret signaloverførsel at gøre (WiFi er en omgang upålideligt voodoo i forhold til kabler) ret sikker på at det ville virke langt bedre end blot at gøre den ene af dine 2 eksisterende routere til en egentligt Wifi-extender: Connect Two Routers ...Hvilket i øvrigt jo er noget du kan eksperimentere med nu du jo har 2 routere. Måske/måske ikke kan du få det til at spille via nogle strategiske fysiske placeringer af dine to eksisterende routere. Hvis du kan få det til at lykkes, kan du jo spare den lille tudste som Powerline ac WiFi kittet koster.

Edit: Træerne vokser i real life ikke ind i himmelen med power adaptors, men formentligt er det stadig markant bedre end hvad man kan nå med ren Wi-fi Extension: 
http://www.tweak.dk/review/TP-Link-AV1200-Gigabit-Powerline-Adapter/2746/1/1  (Dansk test ca 40 mbit/s)
http://wegotserved.com/2016/07/14/review-tp-link-av1200-gigabit-passthrough-powerline-ac-wi-fi-kit/ (Britisk test, ca 100 Mbit/s)

Redigeret af TBC1 - 17-December-2017 kl. 04:35
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

"god trådløs rækkevidde" eksisterer ikke. rækkevidden afhænger alene af hvor den sættes op og hvorledes huset er bygget op med mure, vinduer, og hvorledes i har indrettet jer med køkken, større blomster etc.
Hmm, så er det da mystisk, at da jeg erstattede min gamle tp link router (der kun kørte som access point) med et access point fra ubiquiti fik jeg langt bedre wifidækning i hele hytten, på trods af at den står præcis samme sted som den gamle gjorde = samme mængde murværk, vinduer, køkkener og blomster i vejen som hele tiden.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 04:47
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

"god trådløs rækkevidde" eksisterer ikke. rækkevidden afhænger alene af hvor den sættes op og hvorledes huset er bygget op med mure, vinduer, og hvorledes i har indrettet jer med køkken, større blomster etc.
Hmm, så er det da mystisk, at da jeg erstattede min gamle tp link router (der kun kørte som access point) med et access point fra ubiquiti fik jeg langt bedre wifidækning i hele hytten, på trods af at den står præcis samme sted som den gamle gjorde = samme mængde murværk, vinduer, køkkener og blomster i vejen som hele tiden.
Humlen ligger sikkert i begrebet "gamle router". Der er relativt begrænset hvad man med samme fysiske placeringer opnår af forskelle med samme generationer/kategorier af routere (Dvs. routere med samme protokoller, frekvensbånd mv.) i forhold til hvilken routerkategori der er tale om. Så forskellen på en mange år gammel router og en ny router kan være revolutionerende, mens routere af samme generation og kategori ligger relativt tæt på hinanden grundet specificerede og offentlige krav til brugen af radiofrekvenserne og deres styrker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu