recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 08:46
Lidt nye ideer hvor jeg genbruger mine subs og klipsch. Er nok på vej væk fra det dedikerede. Lærred er her på 80"

Jeg tænker at bagvæggen skal være fyldt med diffuser/absorb med farvet stof foran og muligvis et skab i midten under projektor til film/spil








Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 17:31
Træls at du må nedlægge bio-rummet. Ingen tvivl om at jeg ville isolere Skuret. For nogle år tilbage lukkede jeg vores Carport og lavede Bio i den da vi fik børn og værelserne i huset blev inddraget. Konen fik nyt køkken og jeg fik Bio.. Sådan men det kommer selvfølgelig til at koste lidt, men sådan er det jo med hobby. Den skal man jo ikke glemme selvom man kommer ud for et husskifte. Bio i det lille rum kan godt lade sig gøre det bliver bare mere intens. 
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 15:49
Smid barnet ud af det øverste værelse og smid det ned i det nederste, så har han/hun tættere på både køleskab og badeværelse, og lav så bio i det øverste rum. Så får du 3.45 i længden, hvilket der godt kan komme en fornuftig bio ud af.

Til børnebrug er rummene næsten identiske, medmindre udsigten er væsentligt dårligere der.

Lydisoler eventuelt 10cm af rummet i midten, så bliver de to børneværelser lige brede.

Redigeret af sirvival3 - 19-Januar-2018 kl. 15:56
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 11:48
Nå, nu endte det sgu med at køberne af vores hus har købt alt mit udstyr med så jeg må ud og have nyt.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg skal købe et 65" tv eller om det skal være projector + lærred igen.

Fordelen ved TV er at det bliver nemmere for børnene og jeg vil nok være mindre striks med at de skal sørge for at slukke. Der bliver ikke behov for at skifte pære og den kan komme helt op ad væggen.

Men... det er bare noget andet når lyden kommer ud igennem et lærrede og det er muligt at gøre højttalere, subs og andet grej integreret.

Men jeg er blevet inspireret af den anden tråd herinde med idder fra CSO.dk. Det kunne være rigtig lækkert hvis rummet kunne udnyttes bedre så der også var mulighed for opbevaring. De viser et rigtig godt eksempel på deres hjemmesiden






Her tænker jeg at den nemme og billige løsning ville være noget ikea Bestå ala det her og så med højttalerstof i bunden til receiver osv og spillemaskiner over.



Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 11:58
Hvor stort vil dit lærred blive?
Er det 3 * 60'er skabe?
Mvh Troels

Redigeret af Troelsfilm - 05-Februar-2018 kl. 11:58
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 14:26
Som det ser ud lige nu er det 70" lærred. Jeg ville gerne ha det større. Ja, skabene måler 60x38x40

Det behøver ikke nødvendigvis at være bestå - det er første udkast.

Jeg skal også ha lavet 2 små 20-25cm dybe subs hvor jeg tænker enten 2x10" eller 2x12" enheder. Jeg var egentlig glad for mine dayton ultimax højttalere men jeg tror at jeg skal over i nogle mere stramme basser der ikke går nær så dybt

Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 15:40
Jeg synes at 70" er pænt småt - du sidder selvfølgelig tæt på, men alligevel...

Hvis du vil presse lidt større billede ind, ville det så være muligt at vende dit skrivebord 90° så du sidder imod den væg døren er på?
Så tænker jeg at det burde være muligt med lidt større billede?
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 15:45
Er dine subwoofere da for dybe?
For du kunne evt flytte skabene lidt ud, således at du får større dybde dernede, men stadig samme afstand til billede

Man kan ALDRIG få for meget bas, det hedder ikke overkill, men headroom og overskud
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 09:05
Ja, jeg er ved at kigge på nogle andre skabe så der kan komme større lærrede. Vil gerne hente 10-20" mere.

De subs jeg har nu er solgt så jeg skal ha lavet nogle nye. Jeg vil se om jeg kan få nogle billige PA enheder og så lave et fladt stort kabinet. Dem jeg har modelleret her er på knap 60 liter men jeg skal selvfølgelig lige ha fundet enheder og ha beregnet portstørrelse, volumen osv. Så noget ala det her.



Jeg kigger lidt på disse enheder.


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 11:34
Med så lille et rum syntes jeg du fokusere for meget på højttaler bag lærred.
Hvorfor laver/køber du ikke et tv møbel med stof låger og plasere højttalerne inde bag disse under skærmen.
Så kan du få skærmen helt tilbage til væggen og derved få en større rum.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 11:40
Ja, det har jeg også overvejet men jeg vil gerne gemme subwoofers væk også. Efter at ha haft det så er det bare mega fedt når lyden kommer ud af lærredet :-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 12:34
Det kan jeg godt forstå. Men du har jo bare ikke særlig meget plads at gøre med.
Du kunne jo også overveje et 75" tv. Når du ikke sidder længere væk tror jeg det vil passe meget godt.  :-)
De er efterhånden også til at komme til for penge.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu