recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox dm 920 UltraHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox dm 920 UltraHD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox dm 920 UltraHD
    Sendt: 17-December-2017 kl. 18:08
Hej, glædelig jul
 
Nogen der har prøvet denne nyere Dreambox, og kan sige noget om den?
 
 
Er den fed?
Hvad gør den bedre, end de tidligere?
 
Den ser jo fiks og lækker ud, og det kunne være det snart var tid til en udskiftningSmile
 
God søndag
 
//Damhus
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 22:24
Kan du læse tysk er der en test i Satvision her: http://satvision.de/tests/receiver/dreambox-dm920-ultra-hd-im-vorab-test-5543
Den fulde test kan downloades for 2 euro.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kan du læse tysk er der en test i Satvision her: http://satvision.de/tests/receiver/dreambox-dm920-ultra-hd-im-vorab-test-5543
Den fulde test kan downloades for 2 euro.

Flemming
 
Tak..Wink
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 06:24
Der kommer snart en dansk test på digitalt.tv. Mener jeg at have læst
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der kommer snart en dansk test på digitalt.tv. Mener jeg at have læst

Det er korrekt. Har modtaget den med 2 x Twin DVB-T2/C tunere (altså i alt 4 tunere) og skulle få andre tuner moduler til test senere. Tør ikke love at anmeldelsen er online før efter nytår, skal også holde lidt fri Smile


Redigeret af digitalt.tv - 18-December-2017 kl. 12:45
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der kommer snart en dansk test på digitalt.tv. Mener jeg at have læst
Tak for infoSmile
 

 
Det er korrekt. Har modtaget den med 2 x Twin DVB-T2/C tunere (altså i alt 4 tunere) og skulle få andre tuner moduler til test senere. Tør ikke love at anmeldelsen er online før efter nytår, skal også holde lidt fri Smile
 
Genialt, det glæder jeg mig til, det hele. Smile


Redigeret af Damhus - 18-December-2017 kl. 21:30
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 19:34
Der er en problematik i forhold til anvendelse af kortlæsermoduler (Boxer TV), så afventer en tilbagemelding i forhold til dette inden anmeldelsen kommer online. Hvis nogen skulle undre sig..

Redigeret af digitalt.tv - 09-Januar-2018 kl. 19:34
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Der er en problematik i forhold til anvendelse af kortlæsermoduler (Boxer TV), så afventer en tilbagemelding i forhold til dette inden anmeldelsen kommer online. Hvis nogen skulle undre sig..
 
Tak for update..Wink
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 08:40
Så er anmeldelsen online på http://digitalt.tv/dreambox-dm920-test/

Redigeret af digitalt.tv - 26-Januar-2018 kl. 09:20
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 11:24
Jeg har mistanke om at begrænsningen ved optagelse fra to kodede kanaler skyldes OpenATV. Jeg havde en lignende problem med min AX Quadbox. Det blev løst ved at skifte image til OpenVix.
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 18:18
Er der nogen der hurtigt kan forklare mig lidt om den UFC tuner der kan tilkøbes.

1: Er dvb-s2x og ufc to begreber der betegner at tuneren kan "multistreame"" ?

2: Med "multistream" menes der så at man har mulighed for at streame flere kanaler videre til andre kompatible apparater i huset, eller skal det forstås sådan at man kan optage tv fra f.eks. 2 forskellige tv kanaler mens man ser et tredje. Og det på trods af at der kun går et kabel ind fra parabolen, samt at man kun har 1 tv kort ?

3: Jeg går ud fra, at lnb hovedet også skal udskiftes til en anden type ?  (Single Cable / SatCR / Unicable)

4: Er unicable/satcr endnu et begreb for ufc eller blander jeg en ældre og en nyere teknologi sammen.

Jeg beklager min uvidenhed, men i "gamle dage" skulle der trækkes et kabel ind for hver tuner. Og skulle jeg optage og se en anden kanal samtidig, så krævede det to tv kort.

Kan et tv kort idag afkode f.eks. 4 forskellige kanaler samtidig?


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Kan et tv kort idag afkode f.eks. 4 forskellige kanaler samtidig?


Et TV kort kan ikke afkode noget. Det kan kun CA modulet. Jeg har hørt om CA moduler der kan afkode 2 kanaler samtidig, men aldrig om nogen der kunne klare 4.

De øvrige spørgsmål vil jeg lade andre om at besvare.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu