recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar installation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Playbar installation
    Sendt: 19-December-2017 kl. 19:29
Skal bygge hus og har dermed mulighed for at lave den perfekte Sonos surround installation.
Mht. Playbaren skal den opsættes uden synlige ledninger (som på billedet der er fra en YouTube video). Der skal ikke være noget bord under og jeg påtænker et 65" TV.

Men: Hvor højt skal tingene sidde? Når først tomrørerne er lagt ind er der ingen vej tilbage.
Nogle med lignende installation som vil dele erfaringer.

------

Mvh Kasper

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 21:00
Man plejer at sige, at optimal højde er så TV'et billede hænger med 1/3 under øjenhøjde og 2/3 over øjenhøjde. Jeg vil mene det sidder alt for højt på det billede der. Men hvis det er en amerikaner der har den YT kanal (hvilket det ser ud til på stikkene), så er det ikke så sært. De kan tydeligvis godt lide at kigge opad derovre. Synes rigtig tit man ser dem hænge dem oppe over en pejs. Tænker jeg ville få ondt i nakken, hvis mit TV hang så højt.

Redigeret af Nagash - 19-December-2017 kl. 21:01
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 21:12
Jeg lærte engang en tommelfingerregel der lød, at man skulle se nyhedsværten direkte i øjnene.
Sådan har jeg gjort i snart mange år og det er en rigtig fin højde for mig.
Det er samtidigt ret tit også samme højde tv møbler har.

Afhængigt af hvornlangt jeg er fra mit tv kunne jeg dog godt hæve det lidt.
Som nagash påpeger, så har amerikanerne og også briterne en tendens til at have deres tv voldsomt højt.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 07:24
Jeg bruger tommelfingerreglen med at sidde sig i den sofa/stol man vil bruge og kigge på væggen i den mest anvendelige position og det er midten af tv'et. Det kan dog være lidt svært med tørre tv som 65" men prøv ad med det møbel du har og så om det virker. Mit 65" har 2/3 del over øjne højde som "Nagash" er inden på.

Sid soundbaren med en afstand af cirka 10 cm. under tv'et som på billedet. Hvis du skal have mere sat til så tjek med det møbel du vil have og få det til at passe inden i. Alternativt hav stikkende lige ved siden af møblet.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 08:55
På billede nr. 4 herunder, kan du se hvordan mit 65" er placeret, og det er også efter devisen med, at billedet skal passe med øjenhøjden. Der er godt 4 m til skærmen. Hvor højt den skal sidde kan også afhænge af hvor meget andet du har stående i stuen - tjek nogle af de andre billeder i artiklen, hvor skærmen er placeret højere.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1471928705
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 22:29
Tak for svar :-)
------

Mvh Kasper

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu