recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs HDMI fra 2 i 1 PC til skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs HDMI fra 2 i 1 PC til skærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs HDMI fra 2 i 1 PC til skærm
    Sendt: 20-December-2017 kl. 09:43
Hej med jer. Jeg har brug for jeres hjælp og viden.

Jeg har en Lenovo 2 i 1 dvs. at den kan køre både som PC og som Tablet -
med windows 10.

Jeg har brug for trådløst HDMI, da HDMImicrostikket skal sidde på den oprejste touchskærm, hvilket ikke er så godt, når der klappes i dels på grund af ledning dels på grund af nem slumretilstand, hvor skærmen blot skal løftes eller sænkes.

Den kører fint og nemt trådløst mirracast til mit TV.

Men det er i mit skriveværelse, at jeg bruger PCen, der kun har en skærm på 10".
Jeg har derfor købt en separat god skærm, der dog kun har HDMI og DC, men ingen USB. Skærmen er en Lenovo L24q10.

Ingen af de dongels, som jeg har set har HDMI. Kun USB.

Spørgsmål: Kan jeg lave trådløs kommunikation og billede fra PC til skærmen?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 09:53
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 11:42
Tak. Jo den er rigtig. Jeg kikkede også på netop den i morges. Men den er for dyr, synes jeg
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 11:51

Så er der Miracast, eller løsninger med kabler, gik ud fra at det skal være uden kabler, og Miracast har du.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 13:20
Jeg stod lige ude hos A. V. Connection, da dit seneste svar kom. Det fik mig til at suse forbi Elgiganten for anden gang i dag. 😀
Jeg har jo miracast som nævnt i TV'ET.

I Elgiganten tog jeg en chromecast med.
Nu må jeg se om den virker.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 13:38

Aner ikke om en CC kan bruges på en PC, den er beregnet til Telefoner og Tablets i forbindelse med Netflix, DR Appen, You See Appen, You Tube og andre tjenester.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 14:27
Når du ikke kan bruge stikket i selve maskinen, så er jeg bange for at alle løsninger der findes vil give dig en rigtig dårlig oplevelse. MAskinerne er ikke bygget til at blive "docket" (du kunne bruge en usb-dock hvor der er hdmi/dvi/displayport i, men usb-portene vil jo så også sidde i selve maskinen og ikke i keyboardet.)
OG de bare nogenlunde stabile løsninger du vil kunne lave vil koste KASSEN. - en ting er at streame et billede over på et TV, noget andet er "daily use" som en ekstern skærm. Det vil give ualmindeligt store problemer for miracast er ikke beregnet til den slags og der er Lag når du bevæger mus og deslige. Så følelsen af at arbejde "trådløst"  vil være rigtig dårlig. - Lenovo's X1 serie har rent faktisk en trådløs dock som bruger en teknologi som du ikke har eller kan udstyre din 2i1 med. (teknologien hedder wigig, og er ikke helt super duper endnu, men den virker "nogenlunde")


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 14:53
Hej.

En Chromecast virker udmærket fra en PC med en Crome Browser. Jeg skifter tit mellem DR's kanaler på CC, når jeg sidder ved PC'en med et TV kørende i baggrunden.

Jeg kan huske, at jeg en gang prøvede at sætte noget spejling op i Chrome Browseren . Det virkede så også når jeg forlod Chrome Browseren. Men jeg har ikke brugt det siden. Ved ikke helt hvorfor, for så vidt jeg husker virkede det.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 20-December-2017 kl. 14:54
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 15:39
Interessant at læse jeres svar. Tak for dem alle.

Desværre er det efter en par timers forsøg ikke lykkedes at skabe et direkte chromecast (spejling) af min pc, således at jeg kunne arbejde direkte med Office 365.
Chromecast kom fint og nemt på den externe skærm. Her anførtes, at alle typer apps til conneckt kunne bruges.
Jeg fandt også en app på Microsoft Store. Jeg så dog ikke flere. Jeg mangler Androids store udbud. Nå.
Denne app fik forbindelse med chromecast, men kun til at vise billeder mv.
Det er jo ikke lige det, som jeg har brug for.

På mit TV virker cast/mirroscreen nemt og ubesværet. Der opstår dog en smule forsinkelse (højst 1/4 sekeund), og det betyder intet, idet jeg skriver hurtigt uden at kigge på skærmen.
Mærkeligt at jeg ikke fik det til at virke på Windows 10 PCen, synes jeg.
Carsten fik åbenbart spejlingen til at virke.

Nå pyt. Jeg købte i av-conneckt et bedre HDMIkabel, der også er blødt. Så nu kan jeg bedre smække "låget/skærmen" på PCen op og i igen. Hvilket jeg kun behøver, når jeg forlader den.

Nyt spørgsmål:
Hvis jeg lukker skærmen op og i, går PCen så i slumre tilstand eller går den i dvaletilstand? Hvad er iøvrigt forskellen?

Lige nu har jeg både adapterstik og micro-hdmi-stikket inde i den oprejste skærm. For ikke at belaste stik, kan jeg via Strømstyrings-og slumretilstandsmenuen sætte PCen til automatisk selv at slukke skærm efter tid og igangsætte slumring? Det må vel være det samme som at lukke låget i eller hvad?

Og jeg må vel også med tastaturet kunne skabe det samme. Kender i bogstavkombination mv?

Tak for hjælpen

Og helt klart; Forbindelsen er klart bedre mellem skærm og PC med HDMIkablet.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Carsten fik åbenbart spejlingen til at virke.

Hej.

Jeg har desværre ikke nogen ChromeCast her, jeg kan prøve med.
Men jeg Googlede en løsning, som jeg mener jeg kan genkende:

https://support.google.com/chromecastbuiltin/answer/3228332?hl=en

Hilsen Carsten.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 16:28
Carsten. Det var denne anvisning, som jeg nøje fulgte også med Chrome og med opdatering. Selv castlinket blev vist på linjen, men trykkede jeg på dette slet der desværre intet andet end det på siden stod forbind. Jeg genstartede, men uden forskel og selv om det var samme wifinet, som de begge kørte på, skabtes ingen forbindelse.
Nu har jeg pakket chromecast tilbage i indpakningen til returnering.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 17:01
Hej.

Jeg bruger Chrome Browser Version 63.0.3239.84 (Official Build) (64-bit)
På Windows 10.

Når jeg gå ind i Google menuen øderst til højre
Finder jeg Cast
Så kommer der en menu frem, Hvor jeg vælger Cast To: Pil ned
og så cast desttop

Har du ikke dette?

Hilsen Carsten


Redigeret af csell - 20-December-2017 kl. 17:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu