recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samba server+huawei router og usb hdd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samba server+huawei router og usb hdd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samba server+huawei router og usb hdd
    Sendt: 23-December-2017 kl. 10:09
Når du kobler hdd på routeren har du i routerens interface mulighed for at aktivere filservices. - der skal du aktivere samba/cifs - så vil du via en "filmanager" kunne tilgå enheden fra din mobil - dog husk at 1. der har været problemer med sikkerhed via den slags løsninger (hdd koblet på router) 2. routeren er essentielt set ikke bygget til at performe særligt godt ved den slags.
Men som "start" er det fint hvis man aldrig har prøvet at bruge en NAS før. 

Afhængig af hvordan NAS funktionaliteten er bygget op, så kan det være den vil have lov at formatere HDD inden du kan bruge den som NAS, så sørg for der ikke er data på inden du kobler til.
Til top
elstrøm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elstrøm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 23:20
Ok. Så bare det er en filemaneger. Jeg ser hvad jeg kan finde :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 23:08
Kender ikke så mange fil manager apps på android, men det skal være den type apps du skal lede efter. - så kan de med sikkerhed også tilgå netværk via smb/samba/nfs eller lignende.
Til top
elstrøm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elstrøm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 10:06
Hej hej.
Jeg har fået en huawei router b525 med usbport hvor jeg kan tilslutte en extern hdd til og oploade billeder mv. Hvordan kan jeg tilgå min hdd via min android telefon og tablet? Jeg kan ikke få samba server software til at virke på android. Jeg kan sagtens gå ind på min router og sætte op, men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg egentlig skal gøre det så jeg automatisk kan tilgå billeder mv på min hdd via mit wifi. 

What to do?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu