recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPhone-ejerne mener, at Apple har overtrådt loven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPhone-ejerne mener, at Apple har overtrådt loven

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 12:30
Ovre på macnyt er der en som har skiftet sit batteri. Han har fået hastigheden tilbage.

Men kunne være fedt hvis man i en option kunne vælge om man vil køre fuld hastighed eller spare sit batteri ved lavere CPU speed.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Havde samme oplevelse med iPhone 4S. Huggede dog bremsen i for iOS 7 med det nye interface. Det hjalp dog ikke ret længe, da flere apps forlangte iOS 7.
Nu er funktionen først kommet i iOS 10, så det har intet med denne sag at gøre Confused
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Så købte en 6S for godt 2 år siden, som ikke er blevet opdateret med iOS 11, der opfører sig mærkeligt på min iPad. Så der er noget om snakken.
iOS 11 fungerer fuldstændig problemfrit på 4 iPads og 4 iPhones her i huset, så der er ikke noget om snakken.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Havde samme oplevelse med iPhone 4S. Huggede dog bremsen i for iOS 7 med det nye interface. Det hjalp dog ikke ret længe, da flere apps forlangte iOS 7.
Nu er funktionen først kommet i iOS 10, så det har intet med denne sag at gøre Confused
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Så købte en 6S for godt 2 år siden, som ikke er blevet opdateret med iOS 11, der opfører sig mærkeligt på min iPad. Så der er noget om snakken.

iOS 11 fungerer fuldstændig problemfrit på 4 iPads og 4 iPhones her i huset, så der er ikke noget om snakken.

Jeg skrev hvad jeg oplevede. Det skal ikke opfattes som generalisering
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lunddal.

Jeg har både tilføjet et par liniers kommentar samt et link. Hvad er det, som du savner? Et foto?

har du ikke nogle informationer du kan bidrage med ?
Hvilken MHz kører den med nu ?
Hvor mange gange har den været ladet op ?
Hvilken model ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg synes, at det er overraskende - og personligt ville jeg føle mig lidt snydt, men du mener, som man kan læse, at det ikke er en overraskelse. 


Hvor skriver jeg det?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 13:05
Med 100 millioner(?) brugere vil der altid være nogle Iphone kunder der føler sig krænkede over et eller andet . Ofte blæses Apple relaterede problemer helt ud af proportioner ( dead grip- bendgate osv ) . For mange af os er Iphone det rigtige valg, fordi vi ikke bryder os om de Android alternativer vi har prøvet . Jeg har det helt fint med,at skulle skifte batteri efter et par års monsterbrug af min Iphone6 . Og jeg har det forøvrigt også helt fint med fremadrettet at skulle undvære minijack
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad du siger nej til? :-)
Ordene betyder det samme. mht. throttle og sætte frekvensen ned.


Det, jeg mener er, at ydelsen ikke sættes ned generelt. Der er ingen grund til at sætte ydelsen ned, hvis batteriet er fuldt opladet, befinder sig i en "normal" temperatur og man ikke laver noget krævende.

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Men når man snakker om frekvens så snakker man altid om maks frekvens, man har i rigtig mange år brugt dynamisk frekvens, ellers ville man hurtigt få varme- og batteriproblemer ligegyldigt hvad man laver, selv stationære computere bruger dynamisk frekvens.


Plus, at iPhone 7 og derover både har forskellige kerner til normalt og krævende brug.

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Problemet er at rigtig mange apps bruger meget CPU, men i meget kort tid, derfor vil telefonen blive sløv, da frekvensen er skruet ned, ved "slidt" batteri.


Batteriet skal også være afladet ned omkring 20%. Det var der telefonen før kunne finde på at slukke, hvis der kom et spike, eller det var koldt.

Hvis telefonen konstant er sløv, så er jeg overbevist, om at der er noget andet galt (medmindre batteriet er meget tæt på af være dødt).

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

JGrunden til jeg skriver "slidt" er også at der ikke er nogen dokumentation for hvor slidt et batteri skal være ifølge Apple, det kunne jo gå hen og være noget så simpelt som at "hvis mobilen er 3 år gammel, så sæt frekvensen ned"


Tja, kapaciteten skal være under 80% før du kan få det skiftet hos dem, så man må gå ud fra, at det skal være noget under det.

Redigeret af lunddal - 23-December-2017 kl. 13:10
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 13:24
Supplerende ifølge Mobil.nu: 
"I forbindelse med antal opladninger taler man om en ‘hel opladningscyklus’. Det betyder, at hvis man dræner batteriet helt inden opladning og så lader op, så dækker det over en hel opladningscyklus. Dræner man kun batteriet 50 procent, så gælder det for en halv opladningscyklus, ifølge Joswiak.

Med 80 procent tilbage af batterikapaciteten burde man således stadig have en funktionel iPhone, der så dog skal lades op noget oftere."

Men aner man ikke, hvad det er der foregår, når man hele tiden skal lade op, tror man vel, at det enten batteriet der er stået af eller at mobilen er for gammel?  Jeg synes, at det virker, som om man vil snyde de mindre kloge.



Redigeret af bentpetersson - 23-December-2017 kl. 13:32
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 13:55
Bent_ nu kan Apple jo ikke snyde de mindre kloge, - for de har jo købt Oneplus5 eller Samsung
God jul
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 14:07
Husk kære lennon, at jeg også har en iPad. God jul. Også til dig 😁
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

<div style="text-align: start;"><span style="text-align: justify;">Supplerende ifølge Mobil.nu: </span><div style="text-align: start;"><span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", "Lucida Sans", Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 15px; text-align: justify;">"I forbindelse med antal opladninger taler man om en ‘hel opladningscyklus’. Det betyder, at hvis man dræner batteriet helt inden opladning og så lader op, så dækker det over en hel opladningscyklus. Dræner man kun batteriet 50 procent, så gælder det for en halv opladningscyklus, ifølge Joswiak.</span><p style="-sizing: border-; margin: 0px 0px 13px; text-align: justify; color: rgb51, 51, 51; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", "Lucida Sans", Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 15px;">Med 80 procent tilbage af batterikapaciteten burde man således stadig have en funktionel iPhone, der så dog skal lades op noget oftere."

<p style="-sizing: border-; margin: 0px 0px 13px; text-align: justify; color: rgb51, 51, 51; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", "Lucida Sans", Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 15px;">Men aner man ikke, hvad det er der foregår, når man hele tiden skal lade op, tror man vel, at det enten batteriet der er stået af eller at mobilen er for gammel?  Jeg synes, at det virker, som om man vil snyde de mindre kloge.



føler du dig snydt ?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 14:28
Nej. Jeg prøver altid at orientere mig så godt som muligt inden køb. Denne tråd er også en orientering til både nye og gamle.
Min erfaring med opnåelse af viden er, at så bliver jeg ikke let overrasket eller skuffet. 
Om vor iPad er blevet langsommere , aner jeg ikke, da det er min kone, der bruger og oplader den. Hun har nu ikke beklaget sig. :) 

Off topic har jeg lige købt nyt batteri til min gamle Samsung Galaxy S 5, der nu er blevet min yndlings- wifi- radio på badeværelset sammen med en mindre Sandstrøm bluetooth højtaler. S 5 tabte efterhånden mere og mere batteri og måtte oplades, så jeg købte "naturligvis" et nyt batteri. 
Men uden at det gjorde en forskel. De mange apps, der hele tiden kører, æder fortsat hele tiden strøm. :)
Det eneste, der med min erfaring hjælper, er en total restore, men det nu rart med alle de gode apps der med vejr og nyheder og alt muligt andet sjov hele tiden opdater sig.


Redigeret af bentpetersson - 23-December-2017 kl. 14:29
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu