recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk i kælderrum to opgange væk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk i kælderrum to opgange væk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk i kælderrum to opgange væk?
    Sendt: 23-December-2017 kl. 09:55
Hej,

Jeg har brug for lidt gode ideer.

Jeg har et hobbyrum i kælderen af vores andelsforening. Det er to opgange henne i forhold til vores lejlighed på 1. Sal.

Jeg vil godt have adgang til mit eget netværk, men mangler et par ideer til at få det til at lykkedes.

Jeg kan ikke trække ethernet kabel og powerline adaptere duer ikke.

Havde en idé om man måske kunne lave en Wireless bridge men nogen der kan anbefale noget udstyr som er velegnet til det specifikke formål?


Redigeret af Jonas_R - 23-December-2017 kl. 10:00
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 10:13
Det vil med næsten 100% sikkerhed fejle. - så lang en rækkevidde har du ikke på "normale" trådløse enheder med mindre du laver noget med stærkere antenner og retningsspecifikke modeller af antennerne. - Kontinuert forbindelse vil være svær at opretholde 100% uden at skulle betale en arm og en bondegård for det.
Må jeg anbefale bare at glemme det? - jeg har desværre selv oplevet at "hobbyrum" ikke altid er sikre, så lad være med at forsøge at smide IT derind når du ikke har det under opsyn. Der skal bare en enkelt nabo der lige hører/ser det til at folk vil forsøge at bryde ind. NEtop fordi det aldrig er under opsyn.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 10:27
Det er jeg nu ikke bekymret for og har video overvågning dernede nu via 4g modem men det er ikke en holdbar løsning.

Og glemme det er ikke en løsning.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 10:54
Er der line of sight? og kan du placerer antenner ude, så kan det lykkedes.

Hvorfor er 4g ikke en mulighed?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Hej,

Jeg har brug for lidt gode ideer.

Jeg har et hobbyrum i kælderen af vores andelsforening. Det er to opgange henne i forhold til vores lejlighed på 1. Sal.

Jeg vil godt have adgang til mit eget netværk, men mangler et par ideer til at få det til at lykkedes.

Jeg kan ikke trække ethernet kabel og powerline adaptere duer ikke.

Havde en idé om man måske kunne lave en Wireless bridge men nogen der kan anbefale noget udstyr som er velegnet til det specifikke formål?
Få nu trukket et godt kabel! Jeg har tidligere bøvlet med trådløs bridge mellem to lejligheder på hhv stuen th og 2 tv. Det holder slet ikke ordentligt. Førte et kabel langs loftslisten i bagtrappen. Det holder og virker hver gang. Ellers er der risiko for interferrens og driftsforstyrrelser.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 12:47
Måske kabel udenpå facaden?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 12:48
Ellers snakke med overboeren til kælderrummet og lave en aftale om at dele netværk - og så lave en VPN eller lign til dit hjemmenetværk... Eller et 4G+ abb og en lign løsning...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Og glemme det er ikke en løsning.
Hvorfor trækker du så ikke bare et kabel ??

Er det en gammel eller ny bygning du bor i ?
Beton eller mursten ?
Skorsten eller teknik skakt ?
Er kældergangen en hel steril gang uden vandrør og kabler?
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 18:47
Fordi jeg ikke må, ellers havde jeg såmænd gjort det.
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Fordi jeg ikke må, ellers havde jeg såmænd gjort det.
Hvad er begrundelsen for at du Ikke må gøre det??
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Lyni Lyni skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Fordi jeg ikke må, ellers havde jeg såmænd gjort det.

Hvad er begrundelsen for at du Ikke må gøre det??

Selvfølgelig må folk ikke bare trække kabler på fælles arealer i en andelsforening.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Selvfølgelig må folk ikke bare trække kabler på fælles arealer i en andelsforening.
Næh, men der er forskel på om Jonas ikke må fordi han går ud fra at det må man som udgangspunkt ikke og på om Jonas rent faktisk har spurgt om lov og fået et nej.

I min ejendom får man lov til en hel del ting hvis bare man har ejendomsfunktionæren med på råd inden man går i gang, enkelte ting skal lige omkring bestyrelsen, men generelt oplever jeg at rigtigt meget kan lade sig gøre hvis det bliver gjort pænt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu