recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony STR-1080DN vs Marantz SR6011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony STR-1080DN vs Marantz SR6011

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Onkelmorfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkelmorfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony STR-1080DN vs Marantz SR6011
    Sendt: 24-December-2017 kl. 11:23
Glædelig jul allesammen!

Efter god rådgivning herfra har jeg besluttet at kaste lidt nyt liv i de gamle højtalere i min hjemmebio ved at udskifte den snart 9 år gamle reciever.

Har læst meget om Maranz SR 6011 der får rigtigt gode anmeldelser og kan skaffes til 5500kr men overvejede og Sony STR 1080DN der lå i samme leje. Nu er sony'en imidlertid på julebud til 3000kr og jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med begge (som gør at Marantz'en kan opveje den næsten dobbelte pris :-)

Mit setup er:
Denon 2310
Dali Ikon 6 front
Dali Vokal 2 center
Dali on wall bag
Dali Ikon sub
Ps4 pro
BenQ 1070

Bruges mest til gaming og blu-ray
Har ikke så meget at bruge Heos eller Zone 2 til. Atmos ville være rart men ikke noget jeg skal have 
implementeret med det samme.
Rummet er en kælder der er ca. 4 x 7m med 2m til loft

På forhånd tak for input. Og god jul :-)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Onkelmorfar Onkelmorfar skrev:

Nu er sony'en imidlertid på julebud til 3000kr og jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med begge (som gør at Marantz'en kan opveje den næsten dobbelte pris :-)
Jeg har Marantz SR7005 og havde tidligere en SR4001. Begge havde ret træls lyd med de indbyggede effektforstærkere, også ved lave lyttestyrker. Så der er for længst sat separate effektforstærkere på. Den ene af dem er en gammel NAD 3020B, som gør det rigtigt godt, så det behøver ikke være dyrt.

Jeg kender ikke Sonyen, men jeg kan se, at den ikke har Pre Out, så den kan ikke kobles til ekstern effektforstærker. Så hvis du opdager, at effektforstærkerne i Sonyen har paplyd, er det bare ærgerligt. Det er så muligt, at den har bedre effektforstærkere, men jeg ville aldrig turde satse på det. Det er jo Marantz, der har ryet for at være så rasende musikalske... 

Så den manglende Pre Out på Sony ville gøre det til en no-go for mig.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 12:59
Når man læser test går Marantz ikke altid for at være musikalsk, og meget sjældent bliver de testvinder.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 13:16
Sony har kun forstærker til 7 højtaler, hvor Marantzen har til 9. Det kan være en fordel ved Atmos DTS X.

Marantzen har også flere HDMI indgange.
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 16:28
Til pengene finder du ikke noget bedre end Sony’en. Især nu hvor de endelig har fået puttet Atmos i 10XX-serien. Så hvis du ikke har brug for mere end seks HDMI-indgange og syv højttaler-udgange (plus to Subs), så ville jeg helt klart anbefale Sony’en.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 17:26
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 18:10
Som skrevet - sjældent testvinder...
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 00:11
Jeg har haft 1040 modellen fra Sony, dvs nogle generationer ældre. Jeg var super glad for den, så jeg vil uden tøven gå efter 1080 til tilbudsprisen

Redigeret af ChristianTT - 25-December-2017 kl. 00:13
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 02:18
nogen der ved om zone 2 på den kan bruges som pre out til fronte da jeg køre det gennem min lyngdorf 2170 ?

sorry for off topic .
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Jeg har haft 1040 modellen fra Sony, dvs nogle generationer ældre. Jeg var super glad for den, så jeg vil uden tøven gå efter 1080 til tilbudsprisen

Har selv DN1040 og er godt tilfreds med den. Nu spørger jeg mig, om jeg eventuelt skulle smide de 3k efter en DN1080...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 21:52
Da jeg solgte min 1040 for et par uger siden fik jeg kr 1.500 for den, så opgraderingen koster kr . 1.500

Det man får er HDR og atmos / DTS-X plus ny garanti selfølgelig
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 14:11
Jeg har en Sony 1050 og er super glad for den....
Sony 1080 har alt du har bruge for :-)
køb den :-)
https://www.whathifi.com/sony/str-dn1080/review
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu