recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 75" TV eller 109" Projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

75" TV eller 109" Projektor?

 Besvar Besvar Side  <123
Afstemningsspørgsmål: Hvad ville i sætte op i en lys stue, med sidde afstand på 4,3m?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
15 [21,74%]
28 [40,58%]
26 [37,68%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg stod i samme situation og valgte 75" TV.

Det har jeg ikke fortrudt da formålet med rummet var spil og film benyttet af børn og voksne. Det eneste jeg er ret overrasket over er hvor meget lys der kommer fra sådan et tv når vægge og tv møbler er hvide. Rummet bliver lyst helt op. Det er noget af en kontrast til min tidligere bio med projector hvor alt var sort. 

Og jeg vil da bestemt ikke udelukke at jeg kommer til at fortryde det. Men nu skal det altså prøves. Og hvis det funker så er jeg overbevist om at jeg heller ikke fortryder det :)
Men det må tiden vise. Skal nok holde jer opdateret :)

Vil også prøve at smide et billede op hvordan billedet ser ud i dagslys, med pliche gardinerne nede og om aftnen så i andre selv kan vurdere om det er noget i vil give jer i kast med. :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 17:51
Jeg stod med sammen udfordring. Det endte med 65" Oled, da jeg kun at plads til maks 80" lærred. Så da jeg stod vælger mellem 75 LCD og 65 Oled. Ja der var intet at rafle om. Det er bare så meget bedre
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg stod med sammen udfordring. Det endte med 65" Oled, da jeg kun at plads til maks 80" lærred. Så da jeg stod vælger mellem 75 LCD og 65 Oled. Ja der var intet at rafle om. Det er bare så meget bedre

Hvis jeg kun havde plads til 80" så havde valget heller ikke været så svært for mig.
Hvor langt sidder du væk fra billedet?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 09:49
For pokker. Så har Komplett lige hævet leveringstiden på lærredet til 28 sep
Og denne dato er ikke engang sikker. Cry

Er ved at være lidt træt af at se på et billede der bliver kastet op på en væg med savsmuldstapet.
Jeg sagde at jeg ville ligge nogle billeder op. Og det skal nok komme. Men jeg tænker at jeg laver en ny tråd under hjemmebio hvor hele forløbet vil blive beskrevet. Og så kommer billederne der. :)

Overvejer godt nok lidt at afbestille det lærred og købe et andet. Men dette lærred er jo netop beregnet til en lys stue? hmm...

Lidt træls når man nu går og glæder sig. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 21:05
kan du ikke bare bruge væggen som nødløsning til det ankommer?

Jbl Array Cinema
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af power power skrev:

kan du ikke bare bruge væggen som nødløsning til det ankommer?


Jo det er faktisk også det jeg gør. Det var derfor jeg skrev at jeg var træt af at se på et billede med savsmuldstapet.. Hehe:-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

For pokker. Så har Komplett lige hævet leveringstiden på lærredet til 28 sep
Og denne dato er ikke engang sikker. Cry

Er ved at være lidt træt af at se på et billede der bliver kastet op på en væg med savsmuldstapet.
Jeg sagde at jeg ville ligge nogle billeder op. Og det skal nok komme. Men jeg tænker at jeg laver en ny tråd under hjemmebio hvor hele forløbet vil blive beskrevet. Og så kommer billederne der. :)

Overvejer godt nok lidt at afbestille det lærred og købe et andet. Men dette lærred er jo netop beregnet til en lys stue? hmm...

Lidt træls når man nu går og glæder sig. 

Jeg har selv et HiVuLux HiViGrey Cinema 5D (fantastisk navn Smile) i en lys stue og kan anbefale det. Det dæmper reflektioner fra vægge/loft virkelig godt.

Prisen er god og fin service. Du kan bruge deres "price alert" og foreslå en lavere pris. Det gjorde jeg og fik et afslag plus gratis fragt.



Redigeret af Deschain - 07-August-2018 kl. 22:46
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har selv et HiVuLux HiViGrey Cinema 5D (fantastisk navn Smile) i en lys stue og kan anbefale det. Det dæmper reflektioner fra vægge/loft virkelig godt.

Prisen er god og fin service. Du kan bruge deres "price alert" og foreslå en lavere pris. Det gjorde jeg og fik et afslag plus gratis fragt.



Tak for info. :)
Men de 799 EUR er ca 1/3 så dyrt. :-/
En ting jeg også godt kan lide ved det lærred jeg har valgt er at det er uden ramme. (Denne kan dog monteres.) Dette gør at jeg kan få plads til et 110" lærred i stedet for "kun" 100".
Dette får mig præcis ind i THXs recomended maximum distance :).

Jeg tror også jeg har fundet en midlertidig løsning.
http://av-biksen.dk/laerred.html
De sælger et fast ramme lærred i 106" for sølle 800 kr. (Normal pris ca 3000 kr)
Så jeg har købt sådan et midlertidig. Hvis det viser sig at det er godt nok så kan det være jeg afbestiller det lærred jeg har købt hos komplett. Ellers så sælger jeg det videre når jeg får mit rigtige lærred.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har selv et HiVuLux HiViGrey Cinema 5D (fantastisk navn Smile) i en lys stue og kan anbefale det. Det dæmper reflektioner fra vægge/loft virkelig godt.

Prisen er god og fin service. Du kan bruge deres "price alert" og foreslå en lavere pris. Det gjorde jeg og fik et afslag plus gratis fragt.


Jeg tror også jeg har fundet en midlertidig løsning.
http://av-biksen.dk/laerred.html
De sælger et fast ramme lærred i 106" for sølle 800 kr. (Normal pris ca 3000 kr)
Så jeg har købt sådan et midlertidig. Hvis det viser sig at det er godt nok så kan det være jeg afbestiller det lærred jeg har købt hos komplett. Ellers så sælger jeg det videre når jeg får mit rigtige lærred.

Ok, det er godt nok vildt billigt.

Med det lærred, vil du helt sikkert få dårligere kontrast pga reflektione fra væg/loft. Jeg har haft et hvidt lærred i min stue, og det fungerede slet ikke.

Anyway, håber det fungerer for dig Smile
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ok, det er godt nok vildt billigt.

Med det lærred, vil du helt sikkert få dårligere kontrast pga reflektione fra væg/loft. Jeg har haft et hvidt lærred i min stue, og det fungerede slet ikke.

Anyway, håber det fungerer for dig Smile


Det er jeg også 100% sikker på at jeg får.
Men det er altså bedre end den hvide væk med savsmuldstapet jeg har i dag. LOL
Som sagt er det også bare midlertidig. Smile
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
tomasg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tomasg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 15:11
Hi, anyone here with HiViGrey? I am thinking about it. Thank you
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 05:30
Så kom mit lærred endelig. Jeg vil gerne takke jer alle som har stemt og læst med samt kommenteret.

Jeg regner med at jeg lige opretter en tråd under BIO sektionen som beskriver mit forløb med billeder før og efter. 

Billedet er selvfølgelig ikke perfekt i dagslys og slet ikke på højde med et OLED 4K tv. 
Men om aftnen når man ser film. Så er 110" satme fedt :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu