recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 75" TV eller 109" Projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

75" TV eller 109" Projektor?

 Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvad ville i sætte op i en lys stue, med sidde afstand på 4,3m?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
15 [21,74%]
28 [40,58%]
26 [37,68%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 75" TV eller 109" Projektor?
    Sendt: 26-December-2017 kl. 06:10
Hej.
Først glædelig jul. :-)

Jeg står og skal til at opgradere mit stuealter lidt.

Mit budget er ca 15.000 og jeg har sat 65" OLED på som en joker da denne godt nok koster mere men formentlig falder i pris nu her hvor næste års model kommer.

Så hvad ville du vælge?


Redigeret af kenneth85 - 26-December-2017 kl. 06:11
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 08:26
Jeg har bio rum med projektor og et 55 Oled i stue

Bruger nærmest kun stuen da billedet er så meget bedre :-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:13
Ja. Jeg har bare ikke plads til et bio rum desværre. Og har altid gerne ville have en projektor.
Men samtidig så er prisen på store tv også ved at være så gunstig at det måske er at foretrække. Hvilket jeg kan se langt de fleste af jer syntes.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:19
Og det må være fordi de fleste ikke har siddet og set på et ordentligt projektor setup
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:32
Jeg synes at 65" er for småt ved 4,3m afstand , så har stemt 75"
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:34
Jeg ville vælge tv.

Langt mere praktisk end en projektor.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:39
En fladskærm er mere praktisk
Kun en projektor leverer det store filmbillede
Så må man prioritere, hvad der er det vigtigste
Har selv haft projektor i 15 år

Redigeret af jake51 - 26-December-2017 kl. 10:40
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg ville vælge tv.

Langt mere praktisk end en projektor.


Hvorfor er det mere praktisk?
Jeg er gået væk fra kabel og har bare et Apple tv og en Sonos soundbar.
For mig ville et tv dog være mere praktisk i den forstand at det kan bruges i dagslys uden at mørklægge hele stuen. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg ville vælge tv.

Langt mere praktisk end en projektor.


For mig ville et tv dog være mere praktisk i den forstand at det kan bruges i dagslys uden at mørklægge hele stuen.


Du har selv svaret.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 11:19
Hvis ikke dedikeret rum, eller som du skriver ønsker en mørklagt stue. Så vælg tv.

Vi har haft projektor herhjemme for nogle år tilbage, men solgte det grundet flytning. Nu har vi besluttet vente til børnene er flyttet hjemmefra, hvis vi skal have det tilbage, grundet ikke dedikeret rum.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 12:35
Vi har begge dele, hos os er det afgørende helt klart sofaen, i stuen har vi gardiner - ikke decideret mørklægning. Og ja billedet står bedre når der er helt mørklagt, men det gør sig gældende for tv såvel som projektor.

Du er den eneste der kender dit eget behov, i mit hjem er vi oftest ude når der er solskin i Maj-August, resten af året er der tidligt mørkt, så i forhold til vores behov er det ikke mørklægning der er problemet. Det kommer nok også an på hvem du bor sammen med...
En trist dag som idag har vi ikke trukket gardinerne for

Du kan få en 4K projektor for under 12.000kr, det du taber på kontrastniveau vindes på tilbage på de 120” - men det er i sidste ende personlige præferencer der afgør hvad der er bedst for dig (Jer)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 14:32
Går og lurer på at opgradere fra D-ILA til OLED, men siden jeg så et 75" TV må jeg indrømme at jeg blev voldsomt skuffet over størrelsen. Det hang ved siden af et 65 tommer og størrelsesforskellen var imho ret uvæsentligt (Jeg havde håbet det havde gjort noget mere) - Begge størrelser er alt for små når man er vant til at se på 123 tommer. Sidder aktuelt og skal med stuens indretning i øvrigt fortsat sidde ca 3,5 meter fra billedet. Der er både 65 og 75 tommer alt for småt. Så jeg har indstillet mig på at jeg må vente med at kunne gøre noget til der kommer et >100 tommer OLED eller Micro-LED TV (om det ellers bliver lige så godt) på markedet og det bliver til at købe med menneskepenge. Har også tidligere overvejet et 86 tommer QLED, men betragter det med hvad jeg har set og med et lyskontrolleret rum at gøre godt med, reelt som et trin ned i både overall billedkvalitet og størrelse.




Redigeret af TBC1 - 27-December-2017 kl. 07:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu