recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste familiebil på ca. 8 år?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste familiebil på ca. 8 år?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 22:13
VAG døjer stadig med kædeproblemer - og det gælder både på benzin- og dieselmotorer.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

VAG døjer stadig med kædeproblemer - og det gælder både på benzin- og dieselmotorer.

Jeg er på min 3. VAG - Har aldrig oplevet kædeproblemer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 22:31
Så længe der ikke er nogen der smider noget statistik på bordet, så er det jo bare "Jeg har hørt" og "Jeg har oplevet", hvilket jo ikke rigtigt kan bruges til specielt meget, da mange jo har oplevet et eller andet problem med et bilmærke.

Jeg syntes Hyundai har en god garantiordning og fornuftigt prissatte biler. Jeg syntes dog de er noget kedelige, og ikke specielt kønne, men da I jo er ligeglade med det ville jeg helt klart kigge den vej.


Det er en tysk artikel, men den siger blot at de tog en i30 og kørte 100.000 KM i den og skilte den fuldstændigt ad for at finde fejl, og der var ikke en eneste. Det sammenholdt med 5 års garanti uden KM begrænsninger gør bilen til et meget sikkert valg. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

Har netop købt en Skoda Octavia 1.4TSI DSG fra 2013 med 57.000km på klokken. Hold nu op, det spiller bare! Kan jeg kun anbefale.


Har selv en 1,4TSI med 160 HK og DSG. Den er nu 8 år/170.000 km gammel og jeg er stadigvæk pisse glad for den. Den motor er bare en svedske.....

Men holdbar, lad mig se, jeg er på gearkasse nummer to, kobling nummer tre, magnetkobling til kompressor nummer to og kæde på motoren er nummer to. Ikke noget der har kostet mig nogle kroner, kun tid.
Sliddele: baghjulslejer, skivebremser, et sæt bremsekalibre, thats it.

Vil jeg anbefale en VAG bil til andre?
Ja, klart, hvis de er forberedte på at møde en flok mere ellers mindre uduelige værksteder, jeg har prøvet nærmest samtlige i Østjylland, strækkende fra Ålestrup i nord til Horsens i syd. Kun Ålestrup får min uforbeholdne anbefaling. Resten er så som så. Silkeborg er tålelige og Horsens helt og aldeles umulige.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Diesel er ikke dårligere end benzin.


Nej tvært imod. Ikke at jeg skal tilbage på "traktorbenzin" på min privatbil, men en moderne dieselmotor bliver ikke barm af 2x20 km dagligt og er der ingen kørsel ved moderat belastning, så soder den til. Ja, katalysator kan man "brænde af", men EGR ventiler og lignende renser sig ikke med sådan en tur.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Hvilken familiebil tror I der vil være billigst på ca. 8 år?


8 år er pænt lang tid.
Skulle jeg komme med et råd, så ville jeg anbefale noget med god garanti/service også når bilen er mere end 4-5 år gammel.

Her er der ingen tvivl om at Toyota er det suveræn bedste mærke. En 8 år gammel Toyota behandles på luge vilkå som en to år gammel når den kommer på værksted. De er absolut ikke fedtede med kulance, hvis den har været serviceret hos Toyota, modsat mange andre mærker. Deres værksteder er yderst ansvarlige, kundeservice er i top.
Bilerne er lidt kedelige, det er ikke dem der går længestbpå literen og service er ikke billigst.
Men når man når 6 år hen og VW motoren smider en turbo, så er det op med læderet selv, her er Toyota helt anderledes at tale med!

Koreanere tilbyder høj garanti, men serviceomkostningerne er langt fra billige.

Overvej også om 8 år er for langt et tidsspan.

Overvej stærke en 2-3 år gammel bil, der skiftes om 4 år. Måske er hunden væk til den tid, i har måske planer om at købe en båd, konen vil måske have hest, eller noget helt tredje.

Min anbefaling: Toyota Avensis stationcar.
Evt denne https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/20-d-4d-t2-premium-stcar-5d/3492544

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 10:19
Når nogen skriver familiebil så svarer jeg automatisk Citroen Berlingo. Har man først oplevet hvor praktisk den bil er, så er det svært at finde noget der matcher på den lave side af en halv million. Hvis du er bekymret over driftsomkostninger så tag benzin modellen - så har du billig bil i mange år. Den er godt rustbeskyttet og mekanikken er generelt holdbar og billig at reparere hvis der går noget galt.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

VAG døjer stadig med kædeproblemer - og det gælder både på benzin- og dieselmotorer.


Jeg er på min 3. VAG - Har aldrig oplevet kædeproblemer.

Det har min nabo.

Og han fik selvfølgelig at vide, at det ikke var et kendt problem.

Han kunne så berette at firmaets 8 biler også havde problemet.

Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

VAG døjer stadig med kædeproblemer - og det gælder både på benzin- og dieselmotorer.


Jeg er på min 3. VAG - Har aldrig oplevet kædeproblemer.


Du har vel bilerne fra ny, og så kun en kort årrække (2-3 år)?
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Når nogen skriver familiebil så svarer jeg automatisk Citroen Berlingo. Har man først oplevet hvor praktisk den bil er, så er det svært at finde noget der matcher på den lave side af en halv million. Hvis du er bekymret over driftsomkostninger så tag benzin modellen - så har du billig bil i mange år. Den er godt rustbeskyttet og mekanikken er generelt holdbar og billig at reparere hvis der går noget galt.


Man skal endelig huske at få den med krog.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 11:44
Jeg havde nok bare hentet en old nordisk BMW fra Tyskland. Årgang 2005-2013 uden rust og lavt km tal. Udvalget dernede er jo enormt, og masser med alt i udstyr.
Min nuværende 325i fra 94( ) har jeg ejet i 11 år og kørt en kvart million km. Udover bremser og lidt olie i ny og næ, er det godt nok begrænset hvad den har fejlet. Ja og så et sæt baghjuls lejer grundet de utallige powerslides ved rundkørslerne.

Redigeret af armani-thomas - 27-December-2017 kl. 11:51
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Det har min nabo.

Og han fik selvfølgelig at vide, at det ikke var et kendt problem.


Hvor længe er det siden?

Kædeproblematikken blev taget op i "kontant" for en del år siden. Der havde jeg 4 måneder i forvejen fået konstateret kædeproblemer og præsenteret for en mulig regning på 10.000 kroner. Sidstnævnte havde jeg ingen intentioner om at betale, så der gik jeg i overvejelserne om at skifte bil.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu