recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste familiebil på ca. 8 år?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste familiebil på ca. 8 år?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 13:42
Det er jun godt 3 år siden at kædeproblemerne hærgede. Godt jeg købte min VAG bil med gammeldags tandrem
https://fdm.dk/node/4729

Redigeret af Kampus - 27-December-2017 kl. 13:43
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 13:52
Kædeproblemerne eksisterer stadig. Tandrem er ikke gammeldags, det er kæde. Og når man har en ordentlig leverandør af sine kæder, så holder de længere end flere tandremme. Men hvis man vælger den billigste underleverandør, til sine kæder, ja så beder man om bøvl og ballade. Desuden så er tandremme langt mere i fare for at springe før tid - bare spørg Opel og Fiat og Alfa ejere.

Redigeret af Hampenberg - 27-December-2017 kl. 13:53
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 13:54
Har kigget på dit link. Det er ikke kun 1,2 og 1,4 motorerne som har problemer. Der er også problemer på flere diesel modeller.
Til top
AndersBrohus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersBrohus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 14:13
Ford Focus Stationcar 1.0 Ecoboost med 125hk.. :)
Det spiller bare, vi købte en i marts til 250.000kr med alverdens lækkert udstyr og vi fik sat nogle ekstra krydser :)

Nu ser jeg så at de har en kampagne model som ligner vores bil fuldstændig til 234.000kr...


Det er værd at overveje, vi valgte en Focus istedet for en Seat Leon eller Skoda Octavia fordi den bare var sjovest at kører i tiltrods for at motoren var mindst :P

Også kunne vores barnevogn hellere ikke være der, samt at det var ved Ford vi også fik det bedste tilbud på at få serviceaftale på .. :)

Så vi betaler for vores billån også 500kr for serviceaftale så vi kun skal stå for dæk og sprinklervæske.. Ellers dækker den alt andet så længe service osv jo bliver overholdt, men det ville jo være dumt ikke at gøre når man har service aftale.. xD

Selve serviceaftalen er bygget op omkring 20.000km om året :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Kædeproblemerne eksisterer stadig. Tandrem er ikke gammeldags, det er kæde. Og når man har en ordentlig leverandør af sine kæder, så holder de længere end flere tandremme. Men hvis man vælger den billigste underleverandør, til sine kæder, ja så beder man om bøvl og ballade. Desuden så er tandremme langt mere i fare for at springe før tid - bare spørg Opel og Fiat og Alfa ejere.

Ift til DSI valgte jeg en traditionel (deraf gamneldags) 4 cyl 16 ventil motor på min bil. Prøvede selvfølgelig 3 cyl turbo motor, men synes de gik ujævnt. Sælgeren mente også jeg gjorde klogt i at vælge den anden, da jeg sagde bilen skulle holde i mange år
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=Insaniac]
Men holdbar, lad mig se, jeg er på gearkasse nummer to, kobling nummer tre, magnetkobling til kompressor nummer to og kæde på motoren er nummer to. Ikke noget der har kostet mig nogle kroner, kun tid.
Sliddele: baghjulslejer, skivebremser, et sæt bremsekalibre, thats it.
Klaus


Du har da vist været utrolig uheldig med din bil. Så mange rimeligt store reparationer på så forholdsvis lavt kilometertal - de 8 år taget i betragtning.

Jeg er på min anden VAG bil - den første, en diesel kørte jeg 250000 km i over 8½ år uden andre udgifter end sliddele. Den anden - en benzin har indtil videre kun kørt 84000 km uden reparationer.

Flemming  
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 16:11
Hvis du er fuldstændig ligeglad med biler og den "kun" skal holde i 8 år - så må en Dacia være vejen frem. Den er så billig at den ikke behøver at holde mere end 8 år :D
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Du har da vist været utrolig uheldig med din bil. Så mange rimeligt store reparationer på så forholdsvis lavt kilometertal - de 8 år taget i betragtning.

Jeg er på min anden VAG bil - den første, en diesel kørte jeg 250000 km i over 8½ år uden andre udgifter end sliddele. Den anden - en benzin har indtil videre kun kørt 84000 km uden reparationer.


Det er min femte VW Golf, så jeg kender rimeligt meget til VW både positivt og negativt.

Bilen inden var en 1,9 TDI som jeg i løbet af 4 år trillede 100.000 km i. Den ofrede jeg nye dæk og original service på. Den gik over 20 km/l i snit på de 100.000 km. Købte den brugt, da den var 9 måneder gammel og havde gået 9.000 km. Det er den mest problemfri bil jeg nogenside har haft, så min nuværende var i de første 4 år noget af en omvæltning.....

Klaus

Redigeret af KlausDM - 27-December-2017 kl. 16:27
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Du har da vist været utrolig uheldig med din bil. Så mange rimeligt store reparationer på så forholdsvis lavt kilometertal - de 8 år taget i betragtning.


Vel nærmere et godt eksempel på, at VAG har en stærkt svingende kvalitet. Som når man har mere end én VW i er firma, og den ene bruger ingen olie, og den anden en liter pr. få tusinde kilometer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Du har da vist været utrolig uheldig med din bil. Så mange rimeligt store reparationer på så forholdsvis lavt kilometertal - de 8 år taget i betragtning.


Vel nærmere et godt eksempel på, at VAG har en stærkt svingende kvalitet. Som når man har mere end én VW i er firma, og den ene bruger ingen olie, og den anden en liter pr. få tusinde kilometer.

Noget du bare ved, eller har du et link til undersøgelser?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:


Vel nærmere et godt eksempel på, at VAG har en stærkt svingende kvalitet.


Nej, jeg købte en motor gearkasse kombination der var helt ny.

Efter de fik nye koblingsplader og en lidt anden programmering, har gearkasserne været fuldstændigt problemfrie.

Kæden i 1,4 TSi er en produktionsfejl, som også er rettet.

Til gengæld er den fed at køre.........
Almindelig hverdagskørsel og den er tyst som graven, men jokker man til sømmet, så vipper der et par spjæld ude i motoren og de hvæser som en arrig Tiger og springer som en gepard.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Du har da vist været utrolig uheldig med din bil. Så mange rimeligt store reparationer på så forholdsvis lavt kilometertal - de 8 år taget i betragtning.


Vel nærmere et godt eksempel på, at VAG har en stærkt svingende kvalitet. Som når man har mere end én VW i er firma, og den ene bruger ingen olie, og den anden en liter pr. få tusinde kilometer.
Deres 1.8 og 2.0 TFSi har lidt af unormalt høj olie forbrug, nogle med et forbrug omkring 2L pr.1000km. Her du ikke holdt service på deres autoriseret, så er der nul kulance og der er intet at hente. Det er bare så dårlig service. På den anden siden af dammen, der har stor set alle ejere med disse type motorer kollektivt sagsøgt Audi VW og bilejerne vandt den sag. 

Den danner bare ikke regres for os her hjemme. Det er 1.8 og 2.0 TFSi motor fra før 2012. der må være et olieforbrug på 0.8L pr. 1000km. under dette ligger det inden for deres norm. Det er en ny motor, eller en reparation til kr. 50-60.000,- hos VW - Audi etc.

VW Audi osv. har haft problemer deres 1.2 og 1.4 benzin motorer og det har typisk været kædeproblemer.

Alle TFSi motorer m.fl. kokser til pga. af deres konstruktion, og det er lige så slemt som en diesel motor med undtagelse af EGR ventilen da den ikke findes på en benzin, det er fordi at indsprøjtningen kommer direkte ned på stemplet og ikke kommer ind via ventilerne, hvor de ville have blive skyllet af benzinen.

Min gl. mini cooper med 1.6 174HK kørte dårligere og dårligere, kørte den på rullefelt og den manglede 28HK. den blev kørt på værksted og blev undersøgt med kamera, den var næste kokset helt til, og det var på under km. 60.000. Tanken blev demonteret og der blev sat et aggregat på i stedet med noget rense væske som kørte i systemet og motor i mere end en dag. Efterfølgende kom den på rullefelt igen, nu ydet motoren 181HK. Motoren havde direkte indsprøjtning som på TFSi motoren.

BTW. prøv at spørge 20 uvildige/ uautoriseret værksteder om hvilke mærker de har de fleste og dyreste reparationer på......

De nye ford 1.0 motorer 100/125 og 140HK har deres tandrem liggende i oliebad, de har f.eks. problemer med deres vandpumpehus.

Hustanden har b.la. en Audi A3 benzin 2017, selv om jeg syns at VAG løber fra deres ansvar, så forsætter jeg med deres produkter.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu