recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O Essence
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O Essence

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér øboen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O Essence
    Sendt: 28-December-2017 kl. 11:32
Nogen der ved hvilken forskel der er på Beosound Essence mk1 og mk2. Skal have et Samsung smarttv og Appletv samt Beolab Penta mk3 til at spille sammen. Der er også kommet Beosound Core som muligvis også kunne være interessant.
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 11:39
MK2 har multiroom,
 
Jeg ville gå efter Beosound Core, den har optisk indgang og bliver udviklet på fremadrettet.
Get HIFI or die trying c",
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér øboen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 11:47
Har beosound 2500 som viser lydstyrke i Penta højtalerne. Gør Beosound Core også dette ?. Min tanke var at droppe Beosound 2500, køre med Essence/ Core istedet 😊.
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 21:18

Hej øboen

Du vil opleve at tv lyd, og billede ikke passer sammen, ved brug af Essence mk1 og mk2 .
Her mit foreslag, hvor der er taget højde for dette problem. Her skal lidt nyt til, men du kan
stadig benytte det grej du allerede har.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér øboen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 11:07
Tusind tak Peter 😊, ser ud til at være nogenlunde til at finde ud af. Tænkte når mit Beosound 2500 stod til udskiftning, kunne Beosound Core evt være løsningen, men hvis lyd og billede ikke passer sammen, er det nok ikke løsningen.
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 12:18

@ øboen

Så snart lyden skal konverteres fra digital til analog audio vil denne proces forsinke lydsignalet, i forhold til
TV billederne. På nogle fjernsyn kan man kompenserer for dette, måske også på dit tv. Kan du det, kan du
jo prøve dette, før du køber en Lip Sync Convecter. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér øboen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 14:22
Mit Samsung Smarttv har digital udgang, og Beosound Core har digital indgang,hvor mine Penta også tilsluttes. Ville dette slet ikke virke ?. Undskyld hvis jeg er lidt tung i det 😂
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 23:31
@ øboen - Så se på denne løsning, som mange er glade for.
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 11:17
Jo det vil virke ganske fint, man kan instille Beosound Core til at 0 sec forsinkelse.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 12:14
BeoSound Core kan indstilles til 0 sec forsinkelse. -  Lyder rigtigt godt Emilos88. Hvor læser du det ?

https://support.bang-olufsen.com/hc/en-us/sections/115001315905-Start-here
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér øboen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 13:17
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér øboen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 13:21
Sådan ser min opstilling ud nu, hvor jeg skifter manuelt stik.imellem Lindy Converter og Apple Airport express. Alt efter om jeg vil høre Musik via Mobilen eller jeg vil køre lyden Fra mit Samsung TV. 
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu