recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny medie afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny medie afspiller

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny medie afspiller
    Sendt: 04-Januar-2018 kl. 18:14
Ja det havde jeg nok en forventning om. Men det er fremtids musik. De skal først lave et tv som jeg kan stille mig tilfreds med på billed siden.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg Forventer at når jeg på et tidspunkt skifter TV'et up at medieafspilleren bliver overflødig.

Hvis du forventer at App's i et nyt TV vil kunne erstatte en medieafspiller (afspilning af ISO filer, HD-lyd, etc..), så tror jeg du bliver skuffet.


Redigeret af Deschain - 02-Januar-2018 kl. 20:35
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:26
Pyha tak for alle svarene.
Det er jo ikke nemt, der er mange forhold der skal tages i betragtning.
De fleste af mine film er i ISO eller MKV enkelte i mp4 og mt2s.
Mit set up er et Pioneer 507 plasma tv som kun har en opløsning på 720.
Der ud over har jeg et 5.1 sorround sound set up.
Jeg Forventer at når jeg på et tidspunkt skifter TV'et up at medieafspilleren bliver overflødig.
Jeg har haft et LG OLED på prøve for 1 års tid siden. Jeg jeg var ikke tilfreds ude over at at havde et knivsoarpt billede og meget flotte farver (overdrevede farver) så oplevede jeg at billedkvaliteten på mit gamle plasma er bedre, mere naturtro og helt uden goosting. Desuden understøttede det ikke ISO. Så det blev returneret til Power. 
Men jeg går op i at billede og lyd kvaliteten er i orden, ellers vil jeg hellere hente mine film ned fra loftet og stille dem op i stuen igen :-)

Men som jeg forstår, så kan apple tv 4k. opfylde mine behov for afspilning af de nævnte formater med tilhørende lydkvalitet?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 18:34
Citér
Må indrømme jeg ikke helt kan følge din logik.

Jeg er ikke Apple fan (har kun ét Apple produkt: ATV 4K), men alt taget i betragtning, så synes jeg ATV 4K er den bedste allround løsning der kan fåes. Specielt hvis man også vil have størst mulig fleksibilitet mht Apps og ultranem betjening.

Nu hvor der værste råben efter hinanden er dødt ned vil jeg lige sige at jeg er 100% enig med det her, bare lige så det er på plads at dem der har Apple TV 4k meget gerne anbefalder den.  
Men så er det jo bare at overveje om de fejl den åbenbart har (Åbenbart fordi jeg aldrig selv er stødt på dem) er noget du kan leve med.


Redigeret af Male80 - 01-Januar-2018 kl. 18:35
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Ikke alle, men de fleste er nok, men hvis man antager noget understøtter True HD eller DTS-HD MA, så vil jeg mene det skal understøttes fuldt ud og ikke kun halvt.

Mon ikke det ikke også er derfor at Apple ikke har skrevet at Apple TV understøtter True HD og DTS-HD MA - altså fordi boksen ikke understøtter det, og det nok ikke er lovligt at skrive den understøtter det, når den ikke gør det.

Det her svarer jo til at sige at et gammelt TV har 4K opløsning, selvom det kun har 1080p opløsning, på trods af at 4K er 4 gange så høj en opløsning som 1080p, og 192 KHz er en 4 gange så høj sample rate som 48 KHz.
Det ville samtidig svare til at sige at Apple TV 4 understøtter 4K fordi der ikke er så mange 4K film endnu.

Må indrømme jeg ikke helt kan følge din logik.

Jeg er ikke Apple fan (har kun ét Apple produkt: ATV 4K), men alt taget i betragtning, så synes jeg ATV 4K er den bedste allround løsning der kan fåes. Specielt hvis man også vil have størst mulig fleksibilitet mht Apps og ultranem betjening.


Redigeret af Deschain - 01-Januar-2018 kl. 17:29
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 14:44
Ikke alle, men de fleste er nok, men hvis man antager noget understøtter True HD eller DTS-HD MA, så vil jeg mene det skal understøttes fuldt ud og ikke kun halvt.

Mon ikke det ikke også er derfor at Apple ikke har skrevet at Apple TV understøtter True HD og DTS-HD MA - altså fordi boksen ikke understøtter det, og det nok ikke er lovligt at skrive den understøtter det, når den ikke gør det.

Det her svarer jo til at sige at et gammelt TV har 4K opløsning, selvom det kun har 1080p opløsning, på trods af at 4K er 4 gange så høj en opløsning som 1080p, og 192 KHz er en 4 gange så høj sample rate som 48 KHz.
Det ville samtidig svare til at sige at Apple TV 4 understøtter 4K fordi der ikke er så mange 4K film endnu.


Redigeret af Flick - 01-Januar-2018 kl. 14:49
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg synes ellers lige jeg kom med en god og simpel forklaring om hvordan det fungerer, og så skriver du at ATV 4 kan klare det uden kvalitetstab.
Samtidig linker du til en side som bekræfter hvad jeg skriver, så du kan ikke have læst hvad jeg har skrevet, eller hvad der står på siden du linker til.

Jeg citerer fra siden:
Infuse for Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
LPCM in uncompressed, lossless format which on the Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Are higher sample rates (96KHz, 192KHz, etc...) supported?
Not at this time.

At du ikke kan høre forskel betyder ikke at medieboksen kan håndtere det.
Hvorfor ikke bare være ærlig nu når han spørger ind til hvilken medieboks han skal vælge til hans formål?
Personligt synes jeg det er bedst at få alle fakta med, så manden selv kan vælge hvilken medieboks han vil have.

Hvis du mener at en konvertering fra 96/192 KHz til 48 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)

Edit: rettede lige det Axlon skrev, tak :D



Det er korrekt hvad du skriver, men hvis det bare drejer sig afspilning af rippede (lossless)Bluray film er langt de fleste (eller alle??) vel kun i 48 KHz (DTS Master HD eller Dolby True HD)

Nemlig. Når nu alle fakta skal med, så er det netop meget relevant at nævne at alle(?) film er i max. 48KHz.

Der findes muligvis nogle koncert BD's som er højere end 48KHz, men mangler endnu at se en film som ligger højere end 48KHz.

Så, den eneste "deal breaker" for at vælge en ATV, ville være hvis man skal have Atmos/DTS-X.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg synes ellers lige jeg kom med en god og simpel forklaring om hvordan det fungerer, og så skriver du at ATV 4 kan klare det uden kvalitetstab.
Samtidig linker du til en side som bekræfter hvad jeg skriver, så du kan ikke have læst hvad jeg har skrevet, eller hvad der står på siden du linker til.

Jeg citerer fra siden:
Infuse for Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
LPCM in uncompressed, lossless format which on the Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Are higher sample rates (96KHz, 192KHz, etc...) supported?
Not at this time.

At du ikke kan høre forskel betyder ikke at medieboksen kan håndtere det.
Hvorfor ikke bare være ærlig nu når han spørger ind til hvilken medieboks han skal vælge til hans formål?
Personligt synes jeg det er bedst at få alle fakta med, så manden selv kan vælge hvilken medieboks han vil have.

Hvis du mener at en konvertering fra 96/192 KHz til 48 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)

Edit: rettede lige det Axlon skrev, tak :D



Det er korrekt hvad du skriver, men hvis det bare drejer sig afspilning af rippede (lossless)Bluray film er langt de fleste (eller alle??) vel kun i 48 KHz (DTS Master HD eller Dolby True HD)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis vi taler om afspilning af Blu-ray fra en NAS ( f.eks Mkv fil ) via Infuse Pro klarer ATV 4 fint både DTS HD Master samt Dolby True HD uden kvalitets tab. Her omformes lyden dog til PCM 7.1 uden tab. Men der er absolut ingen hørbar forskel . Har lavet AB test,

Se evt her:
https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-
men har man atmos eller DTS x. Er man lost


Kommer måske senere

https://firecore.com/forum/topic/19095


det lyder ikke sådan når man læse det indlæg du har linket Til


Tjah ... det som der står er:

"The Apple TV does not currently support bitstreaming lossless or object based audio formats, but Apple has implied this may be added in a future version of tvOS."
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Hvis du mener at en konvertering fra 48 KHz til 96/192 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)
Du mener vel konvertering fra 96/192 kHz til 48 kHzWink

Mvh Jesper
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 11:45
Jeg synes ellers lige jeg kom med en god og simpel forklaring om hvordan det fungerer, og så skriver du at ATV 4 kan klare det uden kvalitetstab.
Samtidig linker du til en side som bekræfter hvad jeg skriver, så du kan ikke have læst hvad jeg har skrevet, eller hvad der står på siden du linker til.

Jeg citerer fra siden:
Infuse for Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
LPCM in uncompressed, lossless format which on the Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Are higher sample rates (96KHz, 192KHz, etc...) supported?
Not at this time.

At du ikke kan høre forskel betyder ikke at medieboksen kan håndtere det.
Hvorfor ikke bare være ærlig nu når han spørger ind til hvilken medieboks han skal vælge til hans formål?
Personligt synes jeg det er bedst at få alle fakta med, så manden selv kan vælge hvilken medieboks han vil have.

Hvis du mener at en konvertering fra 96/192 KHz til 48 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)

Edit: rettede lige det Axlon skrev, tak :D


Redigeret af Flick - 01-Januar-2018 kl. 12:44
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 11:02
Et alternativ til Infuse er MrMC, som er en KODI-variant.

Den bruger jeg selv - også med HDhomerun/TV-Headend, der giver TV med EPG og optagefunktion.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu