recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny medie afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny medie afspiller

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny medie afspiller
    Sendt: 29-December-2017 kl. 20:18
Jeg har en DUNE HD TV 303D med Zapitti på. Det er i bund og grund det riingeste nogen sinde. Men jeg har affundet mig med den i et par år. men nu er den stået helt af.

Hvilket alternativ til afspilning af film fra en NAS vil I anbefale. Den må også gerne kunne vise billeder og afspille musik.

mvh Jacob
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 21:00
Apple TV 4K
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 21:39
Kan det umiddelbart afspille filer fra en NAS? Uden alt det sædvanlige apple hokus pokus?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 22:33
Ja, kræver dog en Apple konto for at få den op at køre.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 22:57
Ok. Men hvad med fil formater. Langt de fleste af mine film er i ISO. Kan Apple tv læser ISO?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Ok. Men hvad med fil formater. Langt de fleste af mine film er i ISO. Kan Apple tv læser ISO?
 
Ja, hvis du investerer i InFuse Pro. Mener det koster 99 kr i engangskøb. Det kører supersmooth, og ret lækkert brugerinterface.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 23:59
Du vil formentlig primært få anbefalinger på ATV 4K (Infuse og Plex) og Nvidia Shield Android TV(Kodi/SPMC og Plex). Der skulle være understøttelse af .iso på Apple, men har ikke selv ATV, så andre må svare på detaljer som undertekster etc... Hvis behovet alene er afspilning af filformater fra NAS op til 1080p, så kan en simpel Raspberry Pi klare jobbet....

Redigeret af miri - 30-December-2017 kl. 00:00
miri
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 11:50
Har selv både ATV4k og en Shield. Umiddelbart vil jeg anbefale ATV4k da den har bedre understøttelse for diverse apps og efter min mening er mere fremtidssikret/bedre understøttet af app udviklere samt filmleje.

Shield med Kodi og/eller plex vil også virke fint, det er mere et spørgsmål om hvad man tror mest på. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 13:31
Jeg har gennem tiden haft flere forskellige medieafspillere (mede8er, Dune, AC Ryan, etc..), men har for nylig skiftet til ATV 4K efter den fik automatisk frekvensskift.

Jeg bruger Infuse til afspilning af film/serier og selvom jeg var skeptisk, så må jeg sige at ATV'en med Infuse, er en klasse bedre/mere lækker end andet jeg har prøvet. Jeg har valgt et Infuse abonnement (koster nogle få kr om året), så er man sikret fremtidige opdateringer, hvilket man ikke er hvis man køber PRO versionen for et engangsbeløb.

ATV fjernbetjeningen er noget skod, men da jeg bruger Logitech Harmony, er den bare røget i skuffen.

Vil dog sige at da det var min første Apple-enhed, så var det noget bøvlet at få det til at virke og krævede et opkald til Apple support, som kunne fortælle at man - udover at oprette en Apple ID/konto - også skulle installere iTunes på en PC og logge ind der med sin Apple konto, før ATV'en virkede......Dead Det stod der sgu' ikke nogen steder..

Men, derefter har den virket perfekt Smile


Redigeret af Deschain - 30-December-2017 kl. 15:35
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:07
Tak for svarene.
Hvad med Popcorn houre. Er den yt?
Som jeg forstår jer, kan jeg fint afspille ISO filer på en ATV med 'infuse' Umiddelbart tror jeg, jeg prøver ATV 4k. Jeg har også en Harmony hvorfor det også er afgørende at den kan styres via denne.
Det er ganske vist primært film fra min NAS den skal bruges til. Men man ved jo aldrig hvilke nye behov man bliver påført af sådan en lille box :-)

Redigeret af -C5- - 30-December-2017 kl. 19:16
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Tak for svarene.
Som jeg forstår jer, kan jeg fint afspille ISO filer på en ATV med 'infuse' Jeg tror jeg prøver ATV 4k. Jeg har også en Harmony hvorfor det også er afgørende at den kan styres via denne.
Det er ganske vist primært film fra min NAS den skal bruges til. Men man ved jo aldrig hvilke nye behov man bliver påført af sådan en lille box :-)

Ja, Infuse afspiller ISO filer uden problemer.

Jeg bruger den også primært til at spille film fra min NAS, men det er jo rart at den er rimelig fremtidsikret mht apps og opdateringer. Noget som er et problem på mange andre medieafspillere.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:36
Lige en ting mere.
Bør man købe en med 64 Gb hukommelse eller er 32 Gb rigeligt?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu