recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny medie afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny medie afspiller

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 16:13
Det passer ikke, både True HD og DTS-HD MA kan indeholde objektbaseret lyd, så medieboksen kan altså ikke klare det fint, den kan heller ikke sende det ukomprimeret da der vil foregå tab når den ikke får den objektbaserede lyd med.

Desuden downsampler den også lyden til 48 KHz, og så vidt jeg ved får du også en max bitrate på 160 kbit per kanal, hvor fx både True HD og DTS-HD MA kan håndtere op til 192 kHz og en meget højere bitrate.

Så man vil absolut kunne høre forskel, hvis man naturligvis går op i lyd som jeg pointerede før.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 21:48
Hvis vi taler om afspilning af Blu-ray fra en NAS ( f.eks Mkv fil ) via Infuse Pro klarer ATV 4 fint både DTS HD Master samt Dolby True HD uden kvalitets tab. Her omformes lyden dog til PCM 7.1 uden tab. Men der er absolut ingen hørbar forskel . Har lavet AB test,

Se evt her:
https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-


Redigeret af filmfreak - 31-December-2017 kl. 21:51
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis vi taler om afspilning af Blu-ray fra en NAS ( f.eks Mkv fil ) via Infuse Pro klarer ATV 4 fint både DTS HD Master samt Dolby True HD uden kvalitets tab. Her omformes lyden dog til PCM 7.1 uden tab. Men der er absolut ingen hørbar forskel . Har lavet AB test,

Se evt her:
https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-
men har man atmos eller DTS x. Er man lost
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis vi taler om afspilning af Blu-ray fra en NAS ( f.eks Mkv fil ) via Infuse Pro klarer ATV 4 fint både DTS HD Master samt Dolby True HD uden kvalitets tab. Her omformes lyden dog til PCM 7.1 uden tab. Men der er absolut ingen hørbar forskel . Har lavet AB test,

Se evt her:
https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-
men har man atmos eller DTS x. Er man lost


Kommer måske senere

https://firecore.com/forum/topic/19095




Redigeret af filmfreak - 31-December-2017 kl. 23:36
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis vi taler om afspilning af Blu-ray fra en NAS ( f.eks Mkv fil ) via Infuse Pro klarer ATV 4 fint både DTS HD Master samt Dolby True HD uden kvalitets tab. Her omformes lyden dog til PCM 7.1 uden tab. Men der er absolut ingen hørbar forskel . Har lavet AB test,

Se evt her:
https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-
men har man atmos eller DTS x. Er man lost


Kommer måske senere

https://firecore.com/forum/topic/19095


det lyder ikke sådan når man læse det indlæg du har linket Til
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 11:02
Et alternativ til Infuse er MrMC, som er en KODI-variant.

Den bruger jeg selv - også med HDhomerun/TV-Headend, der giver TV med EPG og optagefunktion.

Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 11:45
Jeg synes ellers lige jeg kom med en god og simpel forklaring om hvordan det fungerer, og så skriver du at ATV 4 kan klare det uden kvalitetstab.
Samtidig linker du til en side som bekræfter hvad jeg skriver, så du kan ikke have læst hvad jeg har skrevet, eller hvad der står på siden du linker til.

Jeg citerer fra siden:
Infuse for Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
LPCM in uncompressed, lossless format which on the Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Are higher sample rates (96KHz, 192KHz, etc...) supported?
Not at this time.

At du ikke kan høre forskel betyder ikke at medieboksen kan håndtere det.
Hvorfor ikke bare være ærlig nu når han spørger ind til hvilken medieboks han skal vælge til hans formål?
Personligt synes jeg det er bedst at få alle fakta med, så manden selv kan vælge hvilken medieboks han vil have.

Hvis du mener at en konvertering fra 96/192 KHz til 48 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)

Edit: rettede lige det Axlon skrev, tak :D


Redigeret af Flick - 01-Januar-2018 kl. 12:44
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Hvis du mener at en konvertering fra 48 KHz til 96/192 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)
Du mener vel konvertering fra 96/192 kHz til 48 kHzWink

Mvh Jesper
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis vi taler om afspilning af Blu-ray fra en NAS ( f.eks Mkv fil ) via Infuse Pro klarer ATV 4 fint både DTS HD Master samt Dolby True HD uden kvalitets tab. Her omformes lyden dog til PCM 7.1 uden tab. Men der er absolut ingen hørbar forskel . Har lavet AB test,

Se evt her:
https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-
men har man atmos eller DTS x. Er man lost


Kommer måske senere

https://firecore.com/forum/topic/19095


det lyder ikke sådan når man læse det indlæg du har linket Til


Tjah ... det som der står er:

"The Apple TV does not currently support bitstreaming lossless or object based audio formats, but Apple has implied this may be added in a future version of tvOS."
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg synes ellers lige jeg kom med en god og simpel forklaring om hvordan det fungerer, og så skriver du at ATV 4 kan klare det uden kvalitetstab.
Samtidig linker du til en side som bekræfter hvad jeg skriver, så du kan ikke have læst hvad jeg har skrevet, eller hvad der står på siden du linker til.

Jeg citerer fra siden:
Infuse for Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
LPCM in uncompressed, lossless format which on the Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Are higher sample rates (96KHz, 192KHz, etc...) supported?
Not at this time.

At du ikke kan høre forskel betyder ikke at medieboksen kan håndtere det.
Hvorfor ikke bare være ærlig nu når han spørger ind til hvilken medieboks han skal vælge til hans formål?
Personligt synes jeg det er bedst at få alle fakta med, så manden selv kan vælge hvilken medieboks han vil have.

Hvis du mener at en konvertering fra 96/192 KHz til 48 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)

Edit: rettede lige det Axlon skrev, tak :D



Det er korrekt hvad du skriver, men hvis det bare drejer sig afspilning af rippede (lossless)Bluray film er langt de fleste (eller alle??) vel kun i 48 KHz (DTS Master HD eller Dolby True HD)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg synes ellers lige jeg kom med en god og simpel forklaring om hvordan det fungerer, og så skriver du at ATV 4 kan klare det uden kvalitetstab.
Samtidig linker du til en side som bekræfter hvad jeg skriver, så du kan ikke have læst hvad jeg har skrevet, eller hvad der står på siden du linker til.

Jeg citerer fra siden:
Infuse for Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
LPCM in uncompressed, lossless format which on the Apple TV supports up to 7.1 channels of 24-bit, 48KHz audio.
Are higher sample rates (96KHz, 192KHz, etc...) supported?
Not at this time.

At du ikke kan høre forskel betyder ikke at medieboksen kan håndtere det.
Hvorfor ikke bare være ærlig nu når han spørger ind til hvilken medieboks han skal vælge til hans formål?
Personligt synes jeg det er bedst at få alle fakta med, så manden selv kan vælge hvilken medieboks han vil have.

Hvis du mener at en konvertering fra 96/192 KHz til 48 KHz er tabsfri, så er der sgu lang vej ;-)

Edit: rettede lige det Axlon skrev, tak :D



Det er korrekt hvad du skriver, men hvis det bare drejer sig afspilning af rippede (lossless)Bluray film er langt de fleste (eller alle??) vel kun i 48 KHz (DTS Master HD eller Dolby True HD)

Nemlig. Når nu alle fakta skal med, så er det netop meget relevant at nævne at alle(?) film er i max. 48KHz.

Der findes muligvis nogle koncert BD's som er højere end 48KHz, men mangler endnu at se en film som ligger højere end 48KHz.

Så, den eneste "deal breaker" for at vælge en ATV, ville være hvis man skal have Atmos/DTS-X.

Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 14:44
Ikke alle, men de fleste er nok, men hvis man antager noget understøtter True HD eller DTS-HD MA, så vil jeg mene det skal understøttes fuldt ud og ikke kun halvt.

Mon ikke det ikke også er derfor at Apple ikke har skrevet at Apple TV understøtter True HD og DTS-HD MA - altså fordi boksen ikke understøtter det, og det nok ikke er lovligt at skrive den understøtter det, når den ikke gør det.

Det her svarer jo til at sige at et gammelt TV har 4K opløsning, selvom det kun har 1080p opløsning, på trods af at 4K er 4 gange så høj en opløsning som 1080p, og 192 KHz er en 4 gange så høj sample rate som 48 KHz.
Det ville samtidig svare til at sige at Apple TV 4 understøtter 4K fordi der ikke er så mange 4K film endnu.


Redigeret af Flick - 01-Januar-2018 kl. 14:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu