recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død Nexus 5X, recovery, factory reset etc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død Nexus 5X, recovery, factory reset etc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død Nexus 5X, recovery, factory reset etc
    Sendt: 30-December-2017 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

.. Den døde pludseligt i julen og kunne ikke starte op igen. Når den oplades, starter den fint med at vise animeret oplade-ikon på skærmen når power knappen trykkes, men den går helt i sort undervejs i processen.

Den kan ikke starte almindeligt op - der sker intet når powerknappen holdes inde (i nogle få sekunder).
....
Er der nogle forslag til hvordan jeg får den op at stå igen?
Kender ikke sådan en, men umiddelbart ville jeg starte med at måle/teste om batteriet er OK. 
Kræver vel at dimsen åbnes for adgang direkte til batteri terminaler. Wink
https://www.youtube.com/watch?v=bOOfoX78mpA

EDIT: Måske dette problem?
https://www.youtube.com/watch?v=SD25mdrgAys



Redigeret af JørgenT - 30-December-2017 kl. 11:21
Mvh. JørgenT
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 23:40
Kærestens Google/LG Nexus 5X virker til at være døende og jeg vil undersøge mulighederne for at få den på benene igen.

Den døde pludseligt i julen og kunne ikke starte op igen. Når den oplades, starter den fint med at vise animeret oplade-ikon på skærmen når power knappen trykkes, men den går helt i sort undervejs i processen.

Den kan ikke starte almindeligt op - der sker intet når powerknappen holdes inde (i nogle få sekunder).

Hvis power-knappen og volume down holdes inde i ca 10-15 sekunder præsenteres jeg for "recovery mode" med "Start", "Restart bootloader", "Recovery mode" og "Power off". Ved valg af de 3 første præsenteres jeg for et hvidt Google-logo som står på skærmen 5-10 sekunder, hvorefter telefonen igen går i sort.

Det er i forbindelse med alm. brug af telefonen at den pludselig er død. Der var stock Android på - ingen fiflerier eller noget der kan forklare, hvorfor den pludselig er semi-død.

Er der nogle forslag til hvordan jeg får den op at stå igen? Tænkte på om det var muligt at lave noget recovery fra en computer?

Redigeret af tipsen - 29-December-2017 kl. 23:40
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu