recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4K receiver!?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4K receiver!?!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny 4K receiver!?!
    Sendt: 30-December-2017 kl. 12:33
Hej

Jeg har ledt efter nyt tv længe og er nu landet på et LG OLED (det er ikke købt endnu, men det er blot sp om tid)

Derfor vil jeg også opgradere min sorround receiver. Jeg har i dag en Denon 1611

Mine to oplagte valg (da jeg gerne vil ligge under 5.000,-) er:

Yamaha RX-V781 

Denon AVR-X2400H

Jeg er i tvivl om hvilken jeg skal gå med. Denon kan købe i Hifi-klubben, som jeg godt kan lide at handle i og som jeg sikkert også køber mit tv hos. Yamaha har vundet en test i Lyd og Billed og blev rost for at have lidt flere kræfter en blandt andet Denon 2300 (2400 blev ikke testet overfor 781 da testen er fra 2016)

Hvad skal jeg gå med??

Øvrige komponenter:
LG OLED B7V 55 tommer
Apple TV 4K (skal købes som afløser for den nuværende ATV3)
En ny bluray afspiller med 4K
B&W DM 601 S3 fronthøjtalere
B&W LCR60 S3 centerhøjtaler
B&W DM 600 S3 baghøjtalere
System Audio Sub Electro 175

Mvh

Nikolai



Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 12:44
Hififreaks har også en sr6010 til lige under 5k

Jeg har selv en marantz (samme producent som denon) og det kan klart anbefales. Kender ikke til de andre

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-marantz-sr6010-b-stock-soelv-p-1818.html
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hififreaks har også en sr6010 til lige under 5k

Jeg har selv en marantz (samme producent som denon) og det kan klart anbefales. Kender ikke til de andre

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-marantz-sr6010-b-stock-soelv-p-1818.html

Er den bedre end en af de to andre??

Det er lidt svært at vurdere, da de umiddelbart virker ret ens og derfor håber jeg på input fra nogen som har erfaring med disse modeller? :)

Mvh

Nikolai
Til top
kofoed88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2017
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kofoed88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 15:11
Jeg selv lige fået en Denon X2400H, som passer rigtig fint til mine behov. Men jeg har dog ikke hørt de andre, så kan derfor ikke tale for eller i mod dem.

Men lyden er rigtig god til både Spil, Film og Musik efter min mening, og den kan alt hvad jeg har behov for. Ved ikke om du har behov for det, men med den Denon, der får du også en Heos afspiller, som er rigtig fedt hvis du gerne vil have multirums højtaler.

Så vist som jeg kan læse, så har den Yamaha ikke spotify connect, så man kan ikke afspille musik fra selve appen, så det er måske også værd at overveje. 




Redigeret af kofoed88 - 30-December-2017 kl. 15:14
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af kofoed88 kofoed88 skrev:

Jeg selv lige fået en Denon X2400H, som passer rigtig fint til mine behov. Men jeg har dog ikke hørt de andre, så kan derfor ikke tale for eller i mod dem.

Men lyden er rigtig god til både Spil, Film og Musik efter min mening, og den kan alt hvad jeg har behov for. Ved ikke om du har behov for det, men med den Denon, der får du også en Heos afspiller, som er rigtig fedt hvis du gerne vil have multirums højtaler.

Så vist som jeg kan læse, så har den Yamaha ikke spotify connect, så man kan ikke afspille musik fra selve appen, så det er måske også værd at overveje. 



Tak - jeg tror såmænd Denon er det oplagte valg, da den kan købes i en fysisk butik tæt på hvor jeg bor.

Men det er jo altid rart med lidt input :)

Jeg har et separat anlæg til musik, så det vigtigste er hvordan de afvikler lyd til film/serier og evt. PS4 spil

Mvh

Nikolai
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 15:51
Jeg har en Yamaha RX-V781, den funker som en drøm.  
  
Den har så vidt jeg ved spotify connect, men bruger det aldrig da jeg bruger bluetooth hvis jeg høre spotify.  
  
Multirum har den også, men igen det bruger jeg heller ikke.  
  
Bruger den som recivere i et 5.1 setup hvor det styres igennem Apple Tv 4K, det virker perfekt.


Redigeret af Male80 - 30-December-2017 kl. 15:54
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 16:50
Jeg tror du vil blive ganske godt tilfreds med den Denon du kigger på eller den foreslåede Marantz. Såvidt jeg ved er Marantz og Denon mere eller mindre ens bortset fra at Marantz ofte kæler lidt mere for de kritiske dele. Og så synes jeg at Marantz' tilsvarende model oftest er billigere.

Men jeg er helt med på dit ønske om at handle i en fysisk lokal butik og det var delvist af samme grund jeg selv købte en Denon fremfor en Marantz.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 18:05
Mit forslag vil være at købe denne:


Hvis du vil have den til den pris, må du leve med at den er sølvfarvet, men du får en receiver, der er 2 klasser over, den Denon, du har kig på, og det vil du virkelig værdsætte i hverdagen.
Den er i samme klasse som Denon X4400, så jeg mener, den ekstra plovmand over budgettet, er mere end godt givet ud, også selvom du ikke kan handle i en fysisk butik!
Der er 3 års garanti og 30 dages fuld returret, hvis du ikke er tilfreds, hvilket jeg er sikker på, du bliver!


Redigeret af Supergris - 30-December-2017 kl. 18:07
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Mit forslag vil være at købe denne:


Hvis du vil have den til den pris, må du leve med at den er sølvfarvet, men du får en receiver, der er 2 klasser over, den Denon, du har kig på, og det vil du virkelig værdsætte i hverdagen.
Den er i samme klasse som Denon X4400, så jeg mener, den ekstra plovmand over budgettet, er mere end godt givet ud, også selvom du ikke kan handle i en fysisk butik!
Der er 3 års garanti og 30 dages fuld returret, hvis du ikke er tilfreds, hvilket jeg er sikker på, du bliver!

Tak for tippet.

Jeg har løbende set på de Marantz modeller som er på bud hos HiFi Freaks, men de er som sagt over budget (Yamaha 781 kan lige nu fås til 4.000) - mellem 1.000-1.500, så det er lige noget som skal overvejes :)

Men den ser fin ud og jeg kan fint leve med at den er sølvfarvet - det værste er at den åbner for den evige elektronik-købs-problematik: at man altid kan få noget som er bedre den det man lige har fundet frem og skal vælge imellem ;)

Mvh

Nikolai


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 00:51
Det er du jo netop fri for, hvis du køber den, jeg har linket til, da den er klasser bedre, end de andre, du har kig på, til beskedne penge mere.
Den er helt up to date med hvad man kan tænke sig til, både med hensyn til lyd og billed, og har 2 HDMI-udgange, samt pre-out, hvis du ønsker flere kræfter.
Denon X4400 er prissat til 9.999 kr., og Marantzen er næsten samme apparat, bortset fra designet og HDAM i deres udgangstrin,  hvor Denonen til gengæld har HEOS.

Receiveren er trods alt hjertet i din kæde, og det er altid rart at vide, det fungerer perfekt, og med en 6011, er du oppe i en klasse, hvor det er de færreste, der vil savne noget, og hvis du gør, har den alle muligheder for at tilslutte ekstra effekt.
Jeg kender nemlig godt til den tvivl, der ofte vil være efter et køb, hvor man tænker, om man nu skulle have valgt en, der var bedre, nu man var i gang...


Redigeret af Supergris - 31-December-2017 kl. 01:03
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 09:25
Jeg valgte en Yamaha rx-v381 (eller hedder den 383?) - kører 5.1 setup med et sæt Kef t205

Har Sonos til musik så kommer aldrig til at bruge reciever til musik

Opskalering osv er ikke relevant da alt kommer fra ATV4K og en UHD afspiller

Vil med indlægget blot gøre opmærksom på at det måske er tosset at købe en “den kan alt muligt” forstærker, hvis det den kan - ikke skal bruges

Kunne ikke finde en High end 5.1 reciever - så snart de koster penge er det altid med 7+ kanaler og “altmuligtsmart”
Til top
kofoed88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2017
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kofoed88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 09:47
@Supergris - Denon X4400's søster model er nu en SR7012. Og derudover er SR6011 også den gammel model, dermed ikke sagt at det ikke er en god pris på den SR6011 du har fundet, men den svare altså ikke til en Denon X4400H, det gør en Marantz SR7012.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu