recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydløs BD-afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydløs BD-afspiller?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydløs BD-afspiller?
    Sendt: 30-December-2017 kl. 18:03
Jeg har efterhånden en pæn stak BD-afspillere, der ikke er stille nok til brug i soveværelse
Findes det overhovedet?
Der findes mange tråde som den her... og med god grund
Jeg er især plaget af højfrekvent hvinen fra afspillere (og nej, det er ikke mine ører)


Redigeret af jake51 - 30-December-2017 kl. 18:05
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 18:44
æhhh hvinen er jo de spindende BD's. - de vil unægtelig generere lyd. det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre andet.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:12
Problematik ikke forstået! Sover du mens den kører, for når der er lyd på, hører man da ikke afspilleren. Men bortset fra det er både min Oppo 103 og Pio 91 ganske lydløse
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:14

Det overdøves af lyden fra TVet, så det er da ikke et problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har efterhånden en pæn stak BD-afspillere, der ikke er stille nok til brug i soveværelse
Findes det overhovedet?
Der findes mange tråde som den her... og med god grund
Jeg er især plaget af højfrekvent hvinen fra afspillere (og nej, det er ikke mine ører)

Hvis det er, når den står stille, er det så fra transformeren, du hører en hvinen? Som fra en myg?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 21:33
Det er nok mekanisk støj
En anden ting: Jeg ser kun serier i soveværelset, og der er der forskel på støjen afhængigt af om man ser den første eller sidste episode på disken?
Det lyder måske nok underligt
Men nu er jeg generelt overfølsom over for støj
Min gamle Denon i stuen larmer rigeligt, men der bliver den jo netop overdøvet af filmlyden

Redigeret af jake51 - 30-December-2017 kl. 21:38
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 21:48
Er der ikke nget med, at en CD, Blu Ray-disk og DVD starter langsomt, men efterhånden som laserpickup'en kommer længere og længere ud mod kanten af pladen, så øges hastigheden? Så vildt jeg husker...Smile Den starter jo indefra midten, og kører udad - modsat vinylpladernes pickup.

Og i et soveværelse, spilles der jo heller ikke højt...


Redigeret af mnielsen - 30-December-2017 kl. 21:50
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er der ikke nget med, at en CD, Blu Ray-disk og DVD starter langsomt, men efterhånden som laserpickup'en kommer længere og længere ud mod kanten af pladen, så øges hastigheden? Så vildt jeg husker...Smile Den starter jo indefra midten, og kører udad - modsat vinylpladernes pickup.
Det må være omvendt, den skal have samme "periferi" hastighed hele tiden (det er godt nok spiralform, men en tilnærmet cirkel Smile
Så hurtig omdrejningshastighed tæt mod centrum, langsom yderst på skiven.
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er der ikke nget med, at en CD, Blu Ray-disk og DVD starter langsomt, men efterhånden som laserpickup'en kommer længere og længere ud mod kanten af pladen, så øges hastigheden? Så vildt jeg husker...Smile Den starter jo indefra midten, og kører udad - modsat vinylpladernes pickup.
Det må være omvendt, den skal have samme "periferi" hastighed hele tiden (det er godt nok spiralform, men en tilnærmet cirkel Smile
Så hurtig omdrejningshastighed tæt mod centrum, langsom yderst på skiven.

Gu' er det så! Beklager, at den ikke roterer så hurtigt hos mig!LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 22:51
Skiven roterer hurtigt i loadnings øjeblikket, hvor den loader data som kapitler spilletid format lyd osv. Og så hører man ikke meget mere til den under afspilning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Gu' er det så! Beklager, at den ikke roterer så hurtigt hos mig!LOL


:-)

Denne side er god at kende til, når det drejer sig om hastigheder på BluRay disks:
http://www.hughsnews.ca/faqs/authoritative-blu-ray-disc-bd-faq/8-recording-and-reading-speed

Kort opsummering:
1x hastighed ~ 1957 RPM inderst til 810 RPM yderst og giver 35Mbit/s, hvilket er for lidt data til en film i god opløsning (samt lyd og hvad ved jeg).
Derfor kører normale 2D film som regel ved 1,5 x hastighed og 3D film ved 2x hastighed.

Så køber man "gamle skodserier i lav opløsning", drejer disken langsomt, mens 3D film vil dreje hurtigere.
Den hastighed er den samme uanset hvilken afspiller man har, men nogle er sikkert bedre dæmpede end andre og nogle skiver er mere i balance end andre.


Klaus
(hvis bluray afspiller står inde i et skab, lukker jeg lågen er der intet at høre)



Redigeret af KlausDM - 30-December-2017 kl. 23:41
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 10:28
Det kan jo være at jake51 er ung, og har sin hørelse endnu.

Jeg kan fx ikke høre fårekyllinger mere, så hvis min afspiller hviner, ved jeg det ikke.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu