recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING!
    Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:55

Hej med jer,

Jeg har brug for lidt input i forhold til købeloven (eller hvad pokker det nu hedder).

Vi har et Sony 65x8505 som vi har haft en masse bøvl med. Så jeg har over de sidste tre måneder holdt logbog og sendt det ind til Sony og nu vil de så gerne sende en tekniker ud og kigge på det. So far, so good.

De skal bruge en masse info, bl.a. skal teknikeren se købskvitteringen. Og jeg har været en K L O V N og fået den smidt væk. Da vi købte TV’et, så købte vi også en udvidet forsikring på TV’et og den police har jeg digitalt med dato, navn, adresse og modelnr. på.

TV’et er købt i Fona og kort tid efter overtog Elgiganten Fona-butikkerne. Elgiganten har ikke min kvittering, så nu står jeg og er helt fortvivlet og frygter jeg ikke kan få mit TV lavet.

Så mit spørgsmål er:

- Ifølge loven, kan man så bruge et bankkontoudtog som en form for kvittering? Der står ikke hvad der købt, men dato, sted og prisen.

- Når nu at Elgiganten overtager Fona, er Elgiganten så på nogen måde forpligtet til at gemme data fra Fona-køb?

Som I nok kan se, så er jeg desperat for at finde et hul, så jeg kan få mit TV lavet, hvis nu de VIL se en kvittering. Og i sidste ende er det mig der er en klovn og ikke har passet på min kvittering...Dead

 



Redigeret af mhras - 05-Januar-2018 kl. 13:03
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 14:48
Du står rimelig stærkt.

Sammen med police og bankudtog har du bevis nok ifølge dette svar.

https://www.forbrug.dk/faq/hotlinen/kvittering/
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:30
Tak for hurtigt svar :)

"
  • Tjek dine kontoudtog. Har du kun købt den aktuelle vare, kan kontoudtoget ofte erstatte en bon."
Der står desværre at det "ofte kan erstatte". Der kan Sony vil bare sige at det stadig ikke er godt nok?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af mhras mhras skrev:


Når nu at Elgiganten overtager Fona, er Elgiganten så på nogen måde forpligtet til at gemme data fra Fona-køb?


Nej, det er de for øvrigt heller ikke, hvis du køber noget hos dem


Oprindeligt skrevet af mhras mhras skrev:


Som I nok kan se, så er jeg desperat for at finde et hul, så jeg kan få mit TV lavet, hvis nu de VIL se en kvittering. Og i sidste ende er det mig der er en klovn og ikke har passet på min kvittering...


Var det ikke lettest at kontakte Sony først, fremlægge dem situationen og fortælle dem det samme som du har fortalt os andre?
Så ved du besked og behøves ikke at bekymre dig om lovgivning, smuthuller og hvad ved jeg.
Det er min stærke overbevisning at Sony godtager dit bevis for den udvidede forsikring.
Er bankudtog der viser et køb på 24.398,95 kr i Fona kan være hvad som helst, hvorimod en police med serienummer på tv er noget helt andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 16:03
Klaus:

Jeg har fået svar fra Sony og de vil ikke godtage at jeg har en police og et bankkontoudtog. På den police, er der iøvrigt heller ikke noteret et serienummer.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 16:58
Så forsikringen dækker et hvilket som helst 65x8505?

Hvad dækker forsikringen, og kan den bruges i stedet?

Redigeret af lunddal - 03-Januar-2018 kl. 16:59
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så forsikringen dækker et hvilket som helst 65x8505?

Hvad dækker forsikringen, og kan den bruges i stedet?

Skal du låne (leje) min police/forsikring? ;)

Jeg ringer i morgen til forsikringen og hører hvorfor der ikke er påført et serienummer på policen, eller om det er mig der skulle have gjort det
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 18:42
Hvis det er reklamationsretten du vil gøre brug af, så er det vel Elgiganten du skal henvende dig til.

Så Elgiganen burde vel kunne slå TV'et op på serienr i deres Fona system.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mhras mhras skrev:


Når nu at Elgiganten overtager Fona, er Elgiganten så på nogen måde forpligtet til at gemme data fra Fona-køb?


Nej, det er de for øvrigt heller ikke, hvis du køber noget hos dem

Klaus



Det er jo en sandhed med modifikationer, en hver erhvervs drivende skal jo gemme regnskaber 5 år tilbage
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:35
Så jeg skal kunne gå i Brugsen og bede om en kopi af den kvittering jeg fik på de to liter mælk jeg købte en torsdag for fire år siden?

En ting er at have et regnskab, en anden er hvor detaljeret regnskabet skal være......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så jeg skal kunne gå i Brugsen og bede om en kopi af den kvittering jeg fik på de to liter mælk jeg købte en torsdag for fire år siden?

En ting er at have et regnskab, en anden er hvor detaljeret regnskabet skal være......


Klaus

Du har ret Klaus.

Elgiganten har gemt alle mine køb. Så der er da en chance for at de også kan søge noget frem fra Fona.

Jeg vil kontakte elgiganten og høre hvad de vil gøre med TVet.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så jeg skal kunne gå i Brugsen og bede om en kopi af den kvittering jeg fik på de to liter mælk jeg købte en torsdag for fire år siden?

En ting er at have et regnskab, en anden er hvor detaljeret regnskabet skal være......


Klaus


Nu er normal kotume jo når du køber noget i feks Elgiganten når der er garanti/reklamationsret på, så bliver det registreret i deres system under dit navn, så derfor ingen unskyldning for de ikke kan finde det frem igen inden for de lovpligtige 5 år
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu