recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 07:08
Hvem siger at Elgiganten og Fona bruger samme system ?

Bortset fra det er det god kundeservice at hjælpe kunder med bortkomne kvitteringer.

Jeg mener at Elgiganten overtog Fonas forpligtelser, men er ikke sikker.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 08:00
miri
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 08:34
Tak for alle jeres input.
 
Jeg mente jeg tidligere havde kontaktet Elgiganten uden held - men bliver nu helt i tvivl. Men nu har jeg kontaktet dem via Facebook og afventer nu svar.
jeg vender tilbage med en status når jeg hører fra dem.
 
I øvrigt: Bagpå TV ved siden af S/N, står der et "genkjenningsnummer" - ved I hvad det er?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af mhras mhras skrev:

Tak for alle jeres input.
 
Jeg mente jeg tidligere havde kontaktet Elgiganten uden held - men bliver nu helt i tvivl. Men nu har jeg kontaktet dem via Facebook og afventer nu svar.
jeg vender tilbage med en status når jeg hører fra dem.
 
I øvrigt: Bagpå TV ved siden af S/N, står der et "genkjenningsnummer" - ved I hvad det er?

Sådan helt generelt:
Jeg mener ikke et medie som Facebook er måden at håndtere en sådan sag på. Hvis jeg var forhandler og blev kontaktet den vej igennem med sådan et problem som dit. Så ville mit svar være, at bede dig ringe til kundeservice. Og så er du lige vidt, bortset fra spildt tid. 

Et eller andet sted synes jeg også det virker mere useriøst via Facebook. Men jeg erkender, jeg har allerede et temmeligt negativt forhold til hele Facebook hypen, så min mening er klart præget af det. 
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 11:48
Enig med Kandersen.
Ellers sving forbi den nærmeste butik, og se om de har mulighed for at hjælpe dig med kvitteringen.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 12:18
Enig med Kandersen.

Jeg kunne aldrig drømme om at kontakte et firma via Facebook, og betragter det som en falliterklæring når et firma svarer hurtigere på Facebook end via deres egen support.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så jeg skal kunne gå i Brugsen og bede om en kopi af den kvittering jeg fik på de to liter mælk jeg købte en torsdag for fire år siden?

Klaus

Nah.., men nu er der jo heller ikke garanti/reklamationsret på mælk Wink

Men, rent faktisk skal en forretning gemme alle fakturaer/kvitteringer, hvis SKAT skulle ønske at se dem.

Ved salg over DKK 5000,- til privatpersoner, skal en faktura indeholde:

  • Udstedelsesdato (fakturadato)
  • Fortløbende nummer, som identificerer fakturaen
  • Butikkens cvr-nr.
  • Butikkens navn og adresse
  • Købers navn og adresse
  • Mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser
  • Fakturadato
  • Momsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed
  • Gældende momssats
  • Momsbeløb
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så jeg skal kunne gå i Brugsen og bede om en kopi af den kvittering jeg fik på de to liter mælk jeg købte en torsdag for fire år siden?

Klaus

Nah.., men nu er der jo heller ikke garanti/reklamationsret på mælk Wink

Men, rent faktisk skal en forretning gemme alle fakturaer/kvitteringer, hvis SKAT skulle ønske at se dem.

Ved salg over DKK 5000,- til privatpersoner, skal en faktura indeholde:

  • Udstedelsesdato (fakturadato)
  • Fortløbende nummer, som identificerer fakturaen
  • Butikkens cvr-nr.
  • Butikkens navn og adresse
  • Købers navn og adresse
  • Mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser
  • Fakturadato
  • Momsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed
  • Gældende momssats
  • Momsbeløb
 
Står dette lovmæssigt et eller andet sted - og kan man forlange det udleveret??
 
Jeg kontaktede Forbrugerstyrrelsen og fik dette svar:
 
"Desværre er det lidt op til butikken, om de vil acceptere noget som et kontoudtog. Det er forbrugeren ansvar at kunne fremvise en kvittering, hvis man vil gøre brug af en reklamationsret senere. Det er desværre ikke noget man kan forlange at Elgiganten skal finde frem, hvis ikke det er muligt i deres system."



Redigeret af mhras - 04-Januar-2018 kl. 12:40
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:44
At en virksomhed skal gemme papirer som henhører til det regnskabsmæssige, har ikke noget at gøre med, at de skulle have pligt til at udlevere en evt. kopi af en eller anden kvittering.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

At en virksomhed skal gemme papirer som henhører til det regnskabsmæssige, har ikke noget at gøre med, at de skulle have pligt til at udlevere en evt. kopi af en eller anden kvittering.

Nej, de har ikke pligt til det, men det ville da være det mindste man kunne forvente mht kundeservice. Hvis ikke de vil, så handler man et andet sted fremover..
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 17:20
Ring ind til Elgiganten's kunde service tror du kommer længere der med Fona kviteringer https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_122441/aftersales-0041-1-kontakt-os-4-9-1/?intcid=int22569
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:30
Dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken.

Den type dokumentation kan kun bruges, hvis du kun har købt den aktuelle vare ved købet. Har du købt flere ting, kan du ikke bevise, hvad de enkelte varer har kostet.
Med andre ord så er bankudskriftet bevis nok, hvis beløbet svarer til købet af nævnte enkelte produkt.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu